تکنولوژی

فضای مجازی از استارت‌آپ‌ها گرفته‌ شده است

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه سلسله نشست‌های نقد و اندیشه با موضوع «کارآفرینی در فضای مجازی جهش‌ها و چالش‌ها»؛  لطیفی مدیرعامل استارت‌آپ مامان پز درباره این استارت‌آپ و چگونگی راه‌اندازی این کسب‌وکار نوپا گفت: سال 93 استارت‌آپ مامان پز را به‌عنوان یک پلتفرم غذای آنلاین راه‌اندازی کردم تا بستری باشد برای فروش هر نوع غذا و خوراکی که در منزل تهیه می‌شود. کار ما تهیه نرم‌افزاری بود که پل ارتباطی باشد میان تهیه‌کنندگان غذا و متقاضیان غذاهای خانگی و درعین‌حال کنترل کیفیت غذاهایی که قرار است به دست مشتریان برسد.

وی افزود: استارت‌آپ مامان پز را به‌تنهایی راه‌اندازی کردم و اکنون یک تیم 30 نفره در شرکت و حدود 1500 نفر از طریق کسب‌وکار ما در حال کسب و درآمد و مشغول به فروش غذاهای خود هستند. البته از میانه راه تغییری ایجاد کردیم و فروش خود را معطوف به سازمان‌هایی با حداقل 20 سفارش کردیم.

مدیرعامل استارت‌آپ مامان پز با اشاره به فروش 4 آشپز موسوم به «مامان» از طریق این پلت فرم با درآمد ماهانه 100 میلیون تومان گفت: این افراد با پشت‌کار و ارائه غذاهایی باکیفیت بالا و ارزش‌گذاری که مشتریان داشتند توانستند به چنین درآمدی برسند و اتفاقاً یک دوره هم بعد از اطلاع‌رسانی درباره درآمدهای آن‌ها در رسانه‌ها، توانستند درآمد خود را از این میزان هم بیشتر کنند.

لطیفی افزود: این امکان فراهم‌شده است که آشپزها بتواند با تلاش و پشتکار و افزایش کیفیت محصولات خود درآمدی حتی ماهانه 25 میلیون تومان داشته باشند. البته از آن‌طرف هم ممکن است آشپزی با کسب سه نظر منفی به‌طورکلی از پلت فرم اخراج شود.

وی با تأکید بر اینکه مامانپز زمانی که این کار را شروع کرد نمونه خارجی نداشت گفت: اکنون در مصر و هند نمونه‌های مشابه ای راه‌اندازی شده است و حتی در آمریکا استارت‌آپی شبیه به استارت‌آپ ما شروع به کارکرد که بعد از مدتی به خاطر مشکلات قانونی تعطیل شد و گویا دوباره ‌کار خود را به‌تازگی آغاز کرده است.

مدیرعامل استارت‌آپ مامان پز درباره تأثیر فضای مجازی بر استارت‌آپ مامان پز گفت: البته فضای مجازی را که از ما گرفته‌اند. چراکه بخش عمده‌ای از فعالیت ما از طریق همین فضا به‌ویژه تلگرام بود که بعد از فیلتر شدن تلگرام باوجود تلاش برای جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی و یا پیام‌رسان‌های خارجی مشابه، مثل واتساپ به دلیل اینکه هیچ‌کدام کیفیت تلگرام را نداشته‌اند با مشکلات زیادی مواجه شده‌ایم.

وی افزود: بااین‌حال زندگی ادامه دارد و خودمان را برای شرایط سخت‌تر از این هم آماده کرده‌ایم؛ یعنی حتی اگر اینستاگرام هم فیلتر شود. اگرچه با این اتفاق ممکن است استارت‌آپ‌ها زیان زیادی ببینند به‌خصوص کسب‌وکارهایی که به شبکه‌های اجتماعی متکی هستند ولی تلاش می‌کنیم به راه خود ادامه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا