موبایل

نوکیا دیگر گوشی پرچمدار نمی‌‌سازد

شرکت HMD Global که محصولات خود در بازار گوشی‎های هوشمند را برند نام‎آشنای نوکیا عرضه می‎کند به صورت رسمی اعلام کرد که کاربران دیگر نباید منتظر گوشی‎های پرچمدار از این برند باشند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ از سال 2016 که شرکت HMD Global Oy در فنلاند تأسیس و نسبت به تولید گوشی‎های هوشمند با برند Nokia اقدام کرد، هیچ‎گاه با محصولات پرچمدار بی‌‎رقیب از سوی این شرکت روبرو نبوده‎ایم و همواره عمده تمرکز این برند بر بازار میان‎رده و گوشی‎های اقتصادی بوده است.

اما جدیدترین مصاحبه با آدام فرگوسن، مدیر بازاریابی محصول، شاید بتوان گفت که این شرکت به صورت رسمی اعلام کرده است که دیگر گوشی پرچمدار تولید نخواهد کرد.

فرگوسن در جریان این مصاحبه اعلام کرد که HMD قصد دارد عمده تمرکز خود را بر روی تولید گوشی‎های میان‎رده و اقتصادی و همچنین گوشی‎های ساده بگذارد. ظاهراً نوکیا قصد ندارد خود را بیش از این درگیر اعداد و ارقام امتیازات بنچمارک‎ها و توسعه گوشی‎های پرچمدار کرده و به جای آن، با ساخت گوشی‎های اقتصادی با ارزش خرید بالا، سهم بیشتری از این بازار را عاید خود کند.

اگرچه در ابتدای کار HMD با تولید گوشی‎های محبوب نوکیا توانسته بود به بازار خوبی دست پیدا کند ولی طی دو سال 2018 و 2019 اوضاع این شرکت به علت اوج‎گیری برندهای چینی مانند شیائومی، اوپو، هواوی و ویوو، رو به تاریکی رفت ولی با اتخاذ تصمیماتی مناسب در حوزه گوشی‎های هوشمند میان‎رده، این شرکت پس از مدت‎ها توانستن طی بازه سه ماهه سوم 2020 تا پایان سال 2021 به رشد خوبی دست یافته و بیشترین سودآوری خود را در تاریخ 6 ساله حیاتش به ثبت برساند.

گوشی هوشمند Nokia 9 PureView با ساختار جذاب و خاص دوربین، آخرین پرچمدار این شرکت بود که در سال 2019 ساخته شده و توانست توجهات زیادی را به سمت خود جلب کند ولی حقیقت آن است که نوکیا به همین زودی‎ها دیگر نمی‎خواهد گوشی پرچمدار جدیدی را راهی بازار کند.

البته باید داستان نوکیا و HMD را با شرکت‎هایی مانند BlackBerry، HTC و حتی سونی، در این قضیه متفاوت بدانیم، چرا که HMD در حالتی که در ترازهای مثبت مالی قرار دارد این تصیم را گرفته و این نشان از آگاهی مدیران فنلاندی بر آینده بازار گوشی‎های هوشمند دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا