موبایل

مشکل محدودیت حافظه گوشیهای مدل پایین حل شد

گوگل سرگرم کار روی قابلیت جدیدی است که فضایی که اپلیکیشن‌ها در دستگاه اندرویدی اشغال می‌کنند را حدود ۶۰ درصد کاهش می دهد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازایسنا، در مقطعی ناچار هستیم برای آزادسازی فضا در گوشی خود، برنامه های نصب شده را حذف کنیم و اگرچه در سالهای اخیر با معرفی دستگاههایی که حافظه داخلی با ظرفیت ۶۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت دارند، این مسئله دیگر چندان مشکلی محسوب نمی‌شود اما همه کاربران توان ارتقای فضای ذخیره سازی گوشی خود را ندارند.

با این حال با اندکی خوش‌شانسی ممکن است دیگر نیازی به حذف اپلیکیشن‌ها در دستگاه اندرویدی برای آزاد سازی فضا نداشته باشید. گوگل اعلام کرد سرگرم کار روی قابلیت جدیدی است که فضایی که اپلیکیشن‌ها تصرف می‌کنند را حدود ۶۰ درصد کاهش می دهد و بهتر از همه این که، قابلیت مذکور روی اطلاعات شخصی تاثیر نخواهد گذاشت. این قابلیت “آرشیو اپلیکیشن” نامیده می‌شود و تا اواخر سال میلادی جاری عرضه خواهد شد.

این قابلیت به جای حذف کامل یک اپلیکیشن، آن را موقتا به بخش دیگری منتقل کرده و نوع جدیدی از بسته اندروید به عنوان APK” آرشیوی” را ایجاد می کند. این بسته اطلاعات کاربر را تا لحظه‌ای که اپلیکیشن را به شکل قبلی خود احیا کند، حفظ می کند.

گوگل اعلام کرد به محض اینکه این قابلیت عرضه شود، آرشیو اپلیکیشن‌ها مزایای زیادی برای کاربران و طراحان برنامه خواهد داشت و کاربران به جای حذف یک اپلیکیشن می‌توانند آن را آرشیو کرده و فضایی را موقتا آزاد کنند و اپلیکیشن را سریعا و به راحتی مجددا فعال کنند.

بر اساس گزارش انگجت، گوگل “APK آرشیوی” را پیش از عرضه به مصرف کنندگان در اواخر سال جاری، برای طراحان قابل دسترس کرده است. کاربرانی که دستگاه‌های مدل جدید و پیشرفته مانند گلکسی اس ۲۲ دارند شاید استفاده چندانی از قابلیت آرشیو اپلیکیشن نداشته باشند اما این قابلیت برای کاربرانی که گوشیهای مدل پایینتر دارند، به میزان قابل توجهی مفید خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا