تکنولوژی

درک حس لامسه در دنیای واقعیت مجازی ممکن شد

محققان نوعی گجت پوشیدنی از هیدروژل لاستیک مانند و مجهز به الکترود ابداع کرده اند که حس لامسه را کف دست کاربر در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده شبیه سازی می کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، هم اکنون تعداد زیادی دستگاه های پوشیدنی طراحی شده اند که به کاربران اجازه می دهند اشیای مجازی را کنترل کنند و بازخورد لمسی از آنها دریافت کنند. اما بیشتر اوقات این دستگاه ها حجیم و سنگین و نیازمند تنظیمات پیچیده تر و انبوهی از سیم ها هستند.

اما به نظر می رسد سیستم WeTecیکی از تمیزترین نسخه های ساخته شده براساس این ایده است. دستگاه مذکور از نوعی هیدروژل لاستیک مانند ساخته شده که روی کف دست و جلوی انگشتان می چسبد و به یک باتری کوچک متصل است. همچنین ابزار مجهز به سیستم بلوتوث است که در یک وصله ۵ سانتیمترمربعی روی ساعد قرار می گیرد. باتری دستگاه را می توان به طور بی سیم شارژ کرد.

هیدروژل دستگاه دارای ۳۲ الکترود است که روی کف دست، شست و انگشتان قرار می گیرند. جریان الکتریکی از طریق این الکترودها ارسال می شود تا حس لامسه را ایجاد کند.

به گفته محققان سیستم WeTech با شبیه سازی ترکیب هایی از این الکترودها با قدرت های مختلف، می تواند تجربیات متفاوتی را شبیه سازی کند. این تجربیات آزمایش شد و شامل گرفتن توپ تنیس با دست یا آن بود که کاربر حس کرد موشی روی دستش راه می رود. حساسیت حس لامسه را می توان تا حد زیاد و دردناکی بالا برد تا بازخوردهای منفی مانند لمس کردن یک کاکتوس دیجیتال را ایجاد کند.

محققان معتقدند این سیستم را می توان با واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده یکپارچه کرد تا کاربردهای جالبی برای آن یافت.

این پژوهش در ژورنال «نیچر ماشین اینتلیجنس» منتشر شده است. محققان دانشگاه سیتی در هنگ کنگ آن را انجام داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا