فناوری اطلاعات

تداوم قطعی اینترنت قابل تحمل نیست

شمار روزهای قطع اینترنت در ایران از انگشتان دو دست هم بیشتر شده است. کسب‌وکارها، ارتباطات، خبرنگارها، دانشگاهیان و جمعیت زیادی از افراد تحت تاثیر این مسئله هستند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: شاید بتوان قطعی اینترنت را برای حفظ امنیت ملی و آرام شدن اوضاع کشور تا چند روز تاب آورد، اما ۱۰ روز اختلال در ارتباط در کشور تحمل‌کردنی نیست.

در دولت یازدهم و دوازدهم علاوه بر افزایش سرعت، تعداد مشترکین را از ۳۵۰ هزار موبایل متصل به اینترنت به ۷۰ میلیون رساند. طبیعی است که با این افزایش تکنولوژی سبک زندگی ما تغییر کند. وابسته باشیم به چیزی به اسم اینترنت. همه چیزمان وابسته باشد. از کار و زندگی‌ گرفته تا سرگرمی‌هایمان. از پیشرفت تحصیلی گرفته تا نوشتن مقاله برای نشریات بزرگ علمی جهان. در کنار تمام این‌ها کسب و کار ایجاد شد تا کمی از بار «بیکاری» که رفع آن سالهاست به مسئله اول کشور تبدیل شده، کم کند.

در این ۱۰روز قطعی اینترنت در ایران و بی‌خبری از زمان اتصال دوباره اینترنت همراه موبایل، تمام این مسائل تحت‌الشعاع قرار داده است. چند روزی است اینترنت ADSL خانگی وصل شده، اما بر اساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بیش از ۶۰ میلیون نفر از افراد کشور صرفا از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند که اینترنت‌شان قطع است. این آمار مسئله مهمی را مطرح می‌کند؛ این که اینترنت ایران هنوز هم قطع است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا