فناوری اطلاعات

اپل واچ پرفروش‌ترین ساعت هوشمند جهان در 2020

آخرین داده‌های آماری از فروش اپل واچ نشان می‌دهند این برند بار دیگر عنوان پرفروش‌ترین ساعت هوشمند جهان را به خود اختصاص داده است و موفق شده تا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ سلطه‌ی خود بر بازار اسمارت‌ واچ‌ها را حفظ کند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از دیجی کالا؛ ، همان‌طور که انتظار می‌رفت، اپل در سه ماهه‌ی پایانی سال گذشته میلادی همچنان صدرنشین بازار ساعت‌های هوشمند باقی ماند و در این مدت توانست بسیاری از ساعت سازان سنتی را هم پشت سر بگذارد و اپل واچ را به انتخاب اول بسیاری از افراد تبدیل کند.

طبق این گزارش، خانواده‌ی اپل واچ در سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ حدود ۴۰ درصد از فروش کل ساعت‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است. در این بازه زمانی، سامسونگ با سهم ۱۰ درصدی از فروش کل بازار، نزدیک‌ترین رقیب اپل بود. پیش از این، یعنی تا قبل از ماه اکتبر گذشته، سهم اپل ۳۴ درصد و سهم سامسونگ تنها ۹ درصد بود.

به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰، میزان فروش ساعت‌های هوشمند در این سال نسبت به سال ۲۰۱۹ اندکی کاهش یافت. همچنین، طبق اعلام این مؤسسه‌ی تحقیقاتی، روند فروش این ابزار هوشمند در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن تقریبا ثابت بوده است.

محققان این مؤسسه اعلام کرده‌اند که در سه ماهه‌ی پایانی سال گذشته میلادی، اپل واچ سری ۶ و اپل واچ SE در مجموع ۱۲٫۹ میلیون دستگاه فروش داشتند. سامسونگ هم به لطف گلکسی واچ ۳ در نیمه دوم ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن رشدی یک درصدی را تجربه کرده است.

پس از سهم ۴۰ درصدی اپل و ۱۰ درصدی سامسونگ در سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۲۰، کمپانی هواوی با سهم ۸ درصدی در جایگاه سوم قرار گرفت. فیت‌بیت که نامی آشنا برای طرفداران ابزارهای تندرستی است، تنها ۷ درصد از بازار را به خود اختصاص داد و در رتبه چهارم قرار گرفت.

اپل واچ پرفروش‌ترین ساعت هوشمند جهان در 2020

پس از فیت‌بیت، کمپانی BBK که مالکیت برندهای اوپو، Vivo، وان‌پلاس، ریلمی و iQOO را در اختیار دارد با سهمی ۶ درصدی رتبه پنجم را کسب کرد. سایر برندها هم در مجموع ۳۱ درصد از بازار ساعت‌های هوشمند را در اختیار گرفتند.

اپل با افزودن ویژگی‌های مرتبط با سلامتی به سری اپل واچ توانسته نظر مثبت بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. این کمپانی در اپل واچ سری ۶ سنسور اکسیژن خون را اضافه کرده است که میزان اکسیژن موجود در خون را اندازه می‌گیرد. این ابزار که از آن با عنوان Pulse Oximeter هم یاد می‌شود، می‌تواند به کاربر اطلاع دهد که آیا به کرونا مبتلا شده است یا خیر.

در خبرها به این موضوع اشاره شده بود که ممکن است اپل واچ سری ۷ به سنسور تشخیص گلوکز خون هم مجهز شود. اگر صحت داشت، با کمک ساعت هوشمند اپل ممکن بود بتوان میزان انسولین دریافتی لازم برای بیماران دیابتی پیش از مصرف وعده غذایی را اندازه‌گیری کرد.

اما آخرین سخنان رسمی کوپرتینویی‌ها از آماده نبودن این فناوری برای استفاده در مدل‌های امسال حکایت دارد. اگر اپل موفق می‌شد به موقع این فناوری را به تولید انبوه برساند، بیماران دیابتی با کمک اپل واچ می‌توانستند بی‌دردسر و بدون نیاز به سوزن و دستگاه‌های رایج تست قند خون، میزان این فاکتور حیاطی را اندازه‌گیری کنند.

اپل واچ پرفروش‌ترین ساعت هوشمند جهان در 2020

سوجئونگ لیم، تحلیلگر Counterpoint، در سخنان خود به این موضوع اشاره کرده است که افزایش سهم اپل از بازار ساعت هوشمند با وجود قیمت بالای اپل واچ به این معنی است که ساعت‌هایی با میانگین قیمت بالاتر متقاضی بیشتری هم دارند. او می‌گوید:

ما باور داریم افزایش میانگین قیمت‌ها در طول دو سال آینده ادامه‌دار خواهد بود، زیرا پرچم‌داران این سه برند به پیشتازی ادامه خواهند داد. از سوی دیگر، موفقیت اپل در فروش اپل واچ SE احتمال سبب ترغیب سایرین مانند سامسونگ خواهد شد تا مدل‌های مشابهی را عرضه کنند و به بازار بزرگ (این رده از محصولات) نزدیک‌تر شوند.

اپل واچ SE نسخه‌ای ارزان‌تر از اپل واچ است که بعضی از ویژگی‌های مرتبط با سلامتی و صفحه نمایش همیشه روشن را (که به تازگی معرفی شده است) حذف کرده تا بازار ساعت‌های ارزان‌تر را هم تحت تأثیر قرار دهد.

این مدل ۱۲۰ دلار ارزان‌تر از اپل واچ سری ۶ است و چیپ به کار رفته در آن مشابه نسل قبلی اپل واچ است. با این وجود ابزاری کاربردی است که بسیاری از کاربران را تشویق کرده اولین قدم را برای ورود به اکوسیستم اپل بردارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا