فناوری اطلاعات

فروش آی‌ مک پرو متوقف می شود

طبق گزارش سایت ۹To5Mac که اپل هم آن را تأیید کرده است، این شرکت در حال کاهش فروش آی‌مک پرو است. اگرچه کاربران همچنان می‌توانند این سیستم را خریداری کنند، ولی باید به تراشه‌ی ۱۰ هسته‌ای Xeon بسنده کنند و در ضمن فقط تا زمانی که این سیستم در انبار فروشگاه‌ها وجود دارد، فروش آن ادامه پیدا می‌کند. همچنین گفته می‌شود در حال حاضر کاربران بعد از خرید آی‌مک پرو تا تحویل آن باید ۳ تا ۴ هفته منتظر بمانند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از دیجی کالا؛ اپل اعلام کرده که نیاز بیشتر مشتریان آی‌مک پرو احتمالا با مدل رده‌بالای آی‌مک ۲۰۲۰ برطرف خواهد شد. این سیستم از حافظه‌ی SSD، گرافیک جدیدتر و حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. اپل همچنین خاطرنشان کرده که کاربران خواهان امکانات بیشتر می‌توانند مک پرو را بخرند.

هنوز معلوم نیست که آیا اپل برای این سیستم جایگزینی ارائه خواهد داد یا نه. در اواخر سال ۲۰۱۷ اپل از آی‌مک پرو رونمایی کرد که بیشتر کاربران منتظر نسل جدید مک پرو را هدف گرفته بود. اگرچه اپل برای این سیستم به جای پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای از پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای استفاده کرد اما طی چند سال گذشته هیچ آپدیت سخت‌افزاری دریافت نکرده است. این نسخه‌ی آی‌مک عمدتا برای کارهایی مانند ویرایش فیلم و عکس استفاده می‌شود.

با توجه به حرکت اپل به سمت استفاده از تراشه‌های اختصاصی خود، برخی از محصولات این شرکت کنار گذاشته می‌شوند و برای آن‌ها جایگزین مستقیمی عرضه نخواهد شد. طی ماه‌های گذشته، شایعه‌های زیادی درباره‌ی آی‌مک‌های مبتنی بر پردازنده‌های ۱۶ هسته‌ای و سیستم مینی مک پرو منتشر شده است. اگر این شایعه‌ها صحت داشته باشند، پس دیگر دلیلی برای حفظ آی‌مک پرو وجود ندارد زیرا دیگر سیستم‌های اپل می‌توانند جای خالی آن را پر کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا