فناوری اطلاعات

جزئیات جدیدی از تبلت گلکسی تب S7 لایت

سامسونگ قرار است طی ماه‌های آینده از یک تبلت میان‌رده با نام گلکسی تب S7 لایت رونمایی کند. در همین راستا به‌تازگی جزئیاتی از مشخصات این محصول به بیرون درز کرد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از دیجی کالا؛ سامسونگ چند سالی است که در بازار تبلت‌های هوشمند عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. جدیدترین محصولات این شرکت هم دو تبلت از سری تب S7 هستند که شامل مدل استاندارد و پلاس می‌شوند. اما مانند سیاست سال گذشته، شرکت قصد دارد از مدل اقتصادی و به عبارتی میان‌رده‌ی این سری تحت عنوان گلکسی تب S7 لایت هم رونمایی کند.

سیاست سامسونگ در این زمینه این‌طور است که ابتدا تبلت‌هایی برای رقابت با محصولات اپل یعنی آیپد پرو تولید می‌کند، سپس نسخه‌ی ارزان قیمت‌تر آن را برای کاربرانی با بودجه‌ی محدودتر در نظر می‌گیرد تا درست مانند عملکردش در گوشی‌های هوشمند، در بازار تبلت‌ها هم محصولات متنوعی داشته باشد.

گلکسی تب S7 لایت اما قرار است جانشین تب S6 لایت، نماینده‌ی خوش‌قیمت و محبوب سامسونگ در بازار شود. شنیده می‌شود سامسونگ احتمالا در ماه ژوئن امسال (خرداد – تیر ۱۴۰۰) از این محصول رونمایی می‌کند؛ یعنی حدود ۱۰ ماه بعد از اینکه از تبلت‌های سری تب S7 رونمایی کرده بود. البته تب S6 لایت هم تقریبا با همین فاصله‌ی زمانی (۹ ماه) به نسبت تب S6 رونمایی شد. به همین خاطر به نظر می‌رسد تاریخ اعلام شده درست باشد، هرچند هنوز رسما تأیید نشده.

در رابطه با مشخصات فنی این محصول اما گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد آن را به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۵۰ و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز کند. از موضوع تقریبا مطمئن هستیم، چرا که به‌تازگی بنچمارک گیک‌بنچ آن هم منتشر شد. علاوه بر این‌ها، سامسونگ تب S6 لایت را برای کاهش هزینه‌های تمام شده به اگزینوس ۹۶۱۱ مجهز کرده بود. بنابراین می‌توان اسنپدراگون ۷۵۰ را برای این تبلت  یک انتخاب منطقی در نظر گرفت. حال اینکه آیا مدل‌هایی با ظرفیت رم بیشتر هم برای این تبلت در نظر گرفته می‌شوند یا خیر مشخص نیست.

جزئیات جدیدی از تبلت گلکسی تب S7 لایت

البته همان‌طور که اشاره شد، این جزئیات هنوز به طور رسمی تأیید نشده‌اند که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به نام این محصول اشاره کرد. برخی از افشاگران معتقد هستند سامسونگ قصد دارد تبلت میان‌رده‌ی بعدی خود را به‌عنوان مدل سوم از سری تب S8 و با نام تب S8e رونمایی کند. اما با این حال منابع داخلی و همچنین افشاگران موثق بر این باورند که تب S7 لایت نامی خواهد بود که شرکت کره‌ای در نهایت برای تبلت خود در نظر خواهد گرفت.

علاوه بر این اطلاعات، وب‌سایت GalaxyClub که سابقه‌ی بسیار خوبی در انتشار جزئیات مربوط به سامسونگ در کارنامه‌ی خود دارد، به‌تازگی ادعا کرده در رابطه با رنگ‌بندی و میزان حافظه‌ی گلکسی تب S7 لایت هم اطلاعاتی در اختیار دارد. به گفته‌ی این وب‌سایت، این تبلت حداقل در اروپا در چهار رنگ مشکی، نقره‌ای، صورتی و سبز راهی بازار خواهد شد تا بدین ترتیب تنوع رنگ‌بندی بیشتری را به نسب تب S6 لایت شاهد باشیم.

اینکه این رنگ‌ها چگونه قرار است در واقعیت به نظر برسند مشخص نیست چون متأسفانه تا به این لحظه تصاویری از این محصول منتشر نشده، اما بدیهی است سامسونگ تلاش می‌کند رقیبی برای آیپد Air اپل در محدوده‌ی قیمتی بسیار پایین‌تر تولید کند. محصولی که از طراحی بسیار زیبا و جذابی برخوردار است. بنابراین می‌توان امیدوار بود تب S7 لایت هم یک تبلت زیبا باشد.

همچنین گفته می‌شود این تبلت در بازار اروپا در دو مدل مبتنی بر وای‌فای و شبکه‌ی پرسرعت ۵G در دسترس قرار خواهد گرفت. هر چند شایعه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه سامسونگ روی ساخت مدل ۴G/LTE این تبلت هم مشغول کار است اما اینکه در کدام بازارها شاهد عرضه‌ی آن خواهیم بود مشخص نیست. در رابطه با ظرفیت حافظه‌ی داخلی تب S7 لایت باید بگوییم وب‌سایت GalaxyClub معتقد است سامسونگ آن را در دو مدل با حافظه‌ی داخلی ۶۴/۱۲۸ گیگابایت راهی بازار می‌کند؛ یعنی درست مانند تب S6 لایت. البته برای نماینده‌ی قدیمی شرکت با هر دو ظرفیت حافظه تنها ۴ گیگابایت رم در نظر گرفته شد. مشخص نیست آیا این تبلت هم تنها در یک مدل ۴ گیگابایتی عرضه می‌شود یا سامسونگ مدلی با ظرفیت رم بیشتر را هم در نظر دارد.

شنیده‌ها از این موضوع حکایت دارد که سامسونگ قصد دارد این محصول را با اندازه‌ی نمایشگر ۱۲٫۴ اینچ راهی بازار کند. از طرفی برخی از خبرگزاری‌ها از وجود مدل ۱۱ اینچی آن هم خبر داده‌اند که اگر صحت داشته باشد، احتمالا تب S7 لایت در دو مدل استاندارد و پلاس در دسترس قرار خواهد گرفت.

در رابطه با سایر مشخصات مربوط به تب S7 لایت فعلا خبری منتشر نشده و خبرهای اخیر هم فقط در حد یک شایعه هستند تا زمانی که یک منبع موثق و رسمی آن‌ها را تأیید کند. آنچه که می‌دانیم، عرضه‌ی این تبلت در اواخر نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ است، حال اینکه دقیقا در چه تاریخی و با چه قیمتی هنوز اعلام نشده.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا