فناوری اطلاعات

سامسونگ،هوش مصنوعی شبیه به ChatGPT را توسعه می دهد

طبق گزارشی، سامسونگ الکترونیکس توسعه کامل مدل زبان بزرگ (LLM) خود را برای برنامه‌های داخلی، پس از افشای اطلاعات داخلی خود آغاز کرده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ این پروژه که توسط تحقیقات سامسونگ هدایت می شود، سرمایه گذاری های قابل توجهی از نظر نیروی کار و منابع دریافت کرده است. قابل ذکر است که تمام منابع GPU موجود به توسعه LLM اختصاص داده شده است که جزء ضروری در آموزش چنین مدل هایی است.

سامسونگ قصد دارد نسخه اولیه LLM خود را در یک بازه زمانی دو ماهه تکمیل کند. هدف راه حل هوش مصنوعی سامسونگ کاهش زمان مورد نیاز برای توسعه نرم افزار است تمرکز اصلی راه حل LLM سامسونگ بر خلاصه سازی اسناد، توسعه نرم افزار و ترجمه زبان خواهد بود. در حالی که این شرکت هنوز تصمیم نگرفته است که راه حل هوش مصنوعی را در دسترس عموم مردم قرار دهد، استفاده داخلی آن در اولویت قرار دارد.

اتکای قبلی به راه‌حل‌های AI مولد شخص ثالث، از جمله ChatGPT، منجر به نشت داده‌های ناخوشایند شد، که باعث شد سامسونگ استفاده از چنین راه‌حل‌های خارجی را ممنوع کند و شروع به ایجاد فناوری هوش مصنوعی اختصاصی خود کند. سامسونگ معتقد است که استقرار راه حل های هوش مصنوعی مبتنی بر فناوری LLM می تواند زمان مورد نیاز برای توسعه نرم افزار و طراحی نیمه هادی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

در حالی که سامسونگ در حال بررسی شراکت با شرکت‌های برجسته مختلف مانند گوگل، مایکروسافت، ناور و OpenAI بود، این تصمیم در نهایت در یک جلسه مدیریت سطح بالا، از جمله حضور لی جائه یونگ، برای توسعه یک راه‌حل هوش مصنوعی داخلی گرفته شد. . بسیاری از شرکت‌های کره جنوبی، از جمله Kakao، LG، Naver و SKT نیز در حال توسعه راه‌حل‌های هوش مصنوعی مبتنی بر LLM هستند، مانند KoGPT، ExaOne، HyperCloverX و A-Dot. این راه‌حل‌ها قابلیت‌های طراحی و نوشتن انسان‌مانند را نشان می‌دهند. با این حال، چالش‌های مربوط به صحت داده‌ها و حریم خصوصی اطلاعات همچنان موانع مهمی هستند که باید در فرآیند توسعه مستمر برطرف شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا