تکنولوژی

رشد صد درصدی بهره‌برداری از توان شرکت‌های دانش بنیان

استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در طرح‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران در سال گذشته، رشد صد درصدی را تجربه کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات در خصوص اقدامات انجام شده با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال گذشته مبنی بر «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» اظهار داشت: سازمان فناوری اطلاعات ایران در سال ۱۴۰۱، توجه به موضوع اشتغال آفرینی و مشاغل دانش‌بنیان را به صورت عملیاتی در دستور کاری خود قرار داد. به طوری که میزان انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ با رشد بالغ بر صد در صد مواجه شد و از منظر ریالی نیز رشد ۱۲۳ درصدی را تجربه کرد.

وی، توسعه و مدیریت گذرگاه خدمات دولت، توسعه و مدیریت سکوی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، توسعه و مدیریت سامانه‌های پست الکترونیکی احراز هویت شده بومی و طراحی، پیاده‌سازی و مدیریت متقاضیان دریافت یارانه در سکوی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را از مهم‌ترین طرح‌هایی دانست که بر مبنای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ مورد هدایت و راهبری قرارگرفته‌اند.

در ادامه رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، از رشد همکاری میان این سازمان و مراکز علمی و تحقیقاتی در سال گذشته یاد کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰، همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی بالغ بر ۴۷ درصد رشد داشت و از نظر حجم ریالی نیز از مرز ۲۶ درصد عبور کرده است.

خوانساری در خاتمه از برنامه‌ریزی و آغاز فعالیت‌های این سازمان به منظور جامه عمل پوشاندن به شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» یاد کرد و خاطرنشان ساخت، این سازمان نهایت تلاش خود را جهت تحقق شعار سال جدید نیز هم چون سال قبل به کار خواهد بست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا