تکنولوژی

کلاه ایمنی هوشمند که به رانندگان هشدار می‌دهد

در سال‌های اخیر کلاه‌های ایمنی متنوعی برای استفاده دوچرخه سواران تولید شده، اما کلاه ایمنی «کلاسون» دارای امکانات منحصر به فردی برای حفظ جان در برابر خودروهای عبوری است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، بر روی این کلاه ایمنی چراغ‌های ال ای دی نصب شده که با حرکت بازوی دوچرخه سواران روشن و خاموش می‌شود. این محصول به خودروهای در حال حرکت از پشت دوچرخه سواران نیز هشدار می‌دهد.

این کلاه ایمنی مجهز به چراغ سر یا هدایت، چراغ‌های ال ای دی و چراغ نشانگر ترمز و چراغ عقب است. دو دوربین ویدئویی نیز در عقب و جلوی این کلاه ایمنی نصب شده که برای فیلمبرداری قابل استفاده هستند. حافظه این دوربین‌ها برای ضبط شش ساعت ویدئو مناسب است. ریزپردازنده‌های ۱.۲ گیگاهرتزی این کلاه ایمنی با یک باتری ۲۸۰۰ میلی آمپری تغذیه می‌شوند که چهار ساعت استفاده از آن را ممکن می‌کند.

حسگرهای این کلاه ایمنی حرکت بازوهای افراد به سمت راست یا چپ را شناسایی می‌کند و بر همین اساس چراغ‌های خطر را روشن می‌کند. شرکت بیاند در نیویورک که این کلاه ایمنی را تولید کرده آزمایش نقاط ضعف و قوت آن را به اتمام رسانده است. اگر دوچرخه سوار به هر علت ناگهان سرعت حرکت خود را کاهش دهد، حسگر شتاب سنج متوجه موضوع شده و چراغ خطر پشت کلاه ایمنی را روشن می‌کند تا خودروهای پشت سر ناگهان با دوچرخه برخورد نکنند.

وزن این کلاه ایمنی ۵۸۰ گرم است و محصول مذکور در برابر رطوبت، نفوذ آب و گرد و خاک و غیره مقاوم است. قیمت این محصول ۴۰۰ دلار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا