فناوری اطلاعات

جزئیات و نحوه ثبت‌نام اینترنت رایگان دانشجویان

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد فرآیند ثبت‌نام اختصاص بسته‌های هدیه اینترنت رایگان برای اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب اینترنت آغاز شده است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، با توجه به آغاز سال جدید تحصیلی به‌صورت مجازی برای دومین سال متوالی و نیاز به زیرساخت‌هایی از جمله اینترنت برای دسترسی به محتوای آنلاین آموزشی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در این مدت با ارائه اینترنت رایگان و رایگان کردن سامانه شاد و سامانه‌های آموزشی، تلاش کرده بود فرآیند آموزش را برای دانش‌آموزان و دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاهی تسهیل کند، بار دیگر به ارائه اینترنت رایگان اقدام کرد.

در این راستا ستار هاشمی -معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات- با اشاره به آغاز فرآیند ثبت‌نام اختصاص بسته‌های هدیه اینترنت رایگان بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برای حمایت از تداوم برگزاری آموزش‌های مجازی، همانند سال گذشته بسته‌های اینترنت رایگان را برای همه اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب در نظر گرفته است.

وی افزود: همه مشمولان می‌توانند برای دریافت بسته هدیه اینترنت رایگان و اطلاعات بیشتر، از امروز (چهارشنبه ۷ مهر ماه) به سامانه ictgifts.ir مراجعه کنند و با کد ملی و شماره تلفن همراه خود فرآیند ثبت‌نام را انجام دهند. با توجه به اینکه فقط یکبار امکان نام‌نویسی در سامانه وجود دارد و شماره تلفن همراه نیز باید تحت مالکیت فرد ثبت‌نام کننده باشد، بنابراین متقاضیان در درج اطلاعات مربوط به خود دقت کافی را داشته باشند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، اطلاعات نهایی در اختیار اپراتورها قرار می‌گیرد تا بسته هدیه به حساب‌ کاربران افزوده شود. مهلت ثبت‌نام در سامانه، هفت روز است و با توجه به تعداد بالای دانشجویان، طلاب و معلمان، نام‌نویسی در سه روز ابتدایی بر اساس رقم‌های آخر کد ملی انجام می‌شود، اما در چهار روز بعدی تا پایان اتمام مهلت، محدودیتی در کد ملی برای مشمولان وجود ندارد.

هاشمی افزود: حجم بسته اینترنت هدیه رایگان  اساتید ۶۰ گیگابایت، معلمان ۴۰ گیگابایت، دانشجویان و طلاب  ۳۰ گیگابایت در نظر گرفته شده است که با اعتبار مصرف شش ماهه به ثبت‌نام شدگان ارائه می‌شود. در این طرح امکان فعال‌سازی و دریافت این بسته‌ها روی تلفن همراه و یا تلفن ثابت (ADSL) متقاضیان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ممکن است، اطلاعات دریافتی مربوط به اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب کامل نباشد یا ثبت‌نام دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه‌ها هنوز انجام نشده باشد، به همین منظور امکان ثبت اعتراض برای همه مشمولانی که کد ملی آنها در سامانه وجود ندارد، پیش‌بینی شده است تا پس از تأیید نهادهای متولی، بسته اینترنت به ایشان نیز اختصاص یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا