تکنولوژی

رونمایی مدیاتک از تراشه ۷ نانومتری Dimensity 700

شرکت مدیاتک در سال ۲۰۲۰ از تعداد زیادی تراشه ۵G رونمایی کرده و در همین راستا ساعاتی قبل تراشه میان‌رده Dimensity 700 رسما معرفی شد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از دیجی کالا؛ این تراشه مبتنی بر فناوری ساخت ۷ نانومتری است و از پردازنده‌های ۸ هسته‌ای بهره می‌برد. مشخصا باید به دو هسته Cortex-A76 با سرعت ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A55 اشاره کنیم. همچنین Mali-G57 MC2 به‌عنوان پردازنده گرافیکی این تراشه انجام وظیفه می‌کند که می‌تواند عملکرد مناسبی را به ارمغان بیاورد.

تراشه Dimensity 700 مانند تقریبا تمام تراشه‌های جدید این شرکت از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند و برای این کار از مودم ۵G داخلی استفاده می‌شود. از دیگر امکانات این تراشه باید به پشتیبانی از دو سیم‌کارت ۵G اشاره کنیم که این یعنی می‌توانید برای یک گوشی از دو شبکه‌ی ۵G بهره ببرید.

گوشی‌های دارای تراشه Dimensity 700 می‌توانند از دوربین اصلی ۴۸ یا ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کنند و این تراشه بهره‌گیری از قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته برای رنگ‌ها و بوکه را امکان‌پذیر می‌کند. در ضمن نباید قابلیت ترکیب چندین فریم عکس برای کاهش نویز را از قلم بیندازیم. گفتنی است Dimensity 700 از نمایشگرهای ۹۰ هرتز با رزولوشن FHD+ و همچنین حافظه رم LPDDR4X هم پشتیبانی می‌کند.

هنوز اعلام نشده اولین گوشی‌های مجهز به این تراشه در چه تاریخی راهی بازار می‌شوند ولی با توجه به سابقه‌ی دیگر تراشه‌های مدیاتک، به احتمال زیاد گوشی‌های مجهز به این تراشه با قیمت کمتر از ۴۰۰ دلار راهی در قفسه‌ی فروشگاه‌ها قرار می‌گیرند.

این کمپانی همچنین اعلام کرده که جانشین Dimensity 1000 در آینده‌ی نزدیک معرفی می‌شود. طبق اعلام این شرکت، تراشه‌ی مذکور همراه با هسته Cortex-A78، سرعت کلاک ۳ گیگاهرتز و فناوری ساخت ۶ نانومتری به دست کاربران می‌رسد.

در کنار تراشه Dimensity 700، این شرکت از دو تراشه برای کروم‌بوک‌ها هم رونمایی کرد. ابتدا باید به MT8195 بپردازیم که مبتنی بر فناوری ساخت ۶ نانومتری است و از پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای مجهز به هسته‌های Cortex-A78 و Cortex-A55 بهره می‌برد. همچنین نباید وجود پردازنده گرافیکی Mali G57 MP5 را از قلم بیندازیم.

در عین حال، تراشه ۷ نانومتری MT8192 به اندازه‌ی برادر خود پیشرفته نیست اما همچنان شاهد بهره‌گیری از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای (۴ هسته Cortex-A76 و ۴ هسته Cortex-A55) و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MP5 هستیم. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه می‌توانیم به پشتیبانی از نمایشگر WQHD با رفرش ریت ۶۰ هرتز و نمایشگر FHD+ با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و همچنین امکان پشتیبانی از دو نمایشگر به‌صورت همزمان اشاره کنیم.

مدیاتک اعلام کرده که اولین کروم‌بوک‌های مبتنی بر MT8192 در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۱ راهی بازار می‌شوند ولی در مورد عرضه‌ی کروم بوک‌های مجهز به MT8195 تاریخ مشخصی ارائه نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا