موبایل

معرفی بهترین تبلت های اقتصادی موجود در بازار

در بازار تبلت‌های هوشمند گجت‌های بسیاری وجود دارد، اما اکثر افراد تنها از این دستگاه‌ها برای مشاهده ویدیو و اجرای برنامه‌های سبک استفاده می‌کنند. به همین دلیل اگر قصد شناختن بهترین تبلت های اقتصادی را دارید در ادامه این مطلب سه دستگاه به شما معرفی خواهیم کرد که دارای ارزش خرید بالایی هستند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، کمپانی‌های مختلف تبلت‌های متفاوتی را به بازار عرضه کرده‌اند و تعدادی از این دستگاه‌ها در دسته گجت‌های اقتصادی قرار می‌گیرند و دلیل این موضوع قیمت پایین و سخت افزار مناسب است. از جمله این کمپانی‌ها می‌توان به شرکت بزرگ سامسونگ و اپل اشاره کرد که در ادامه سه نسخه از این دستگاه‌های اقتصادی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بررسی بهترین تبلت های اقتصادی

این سه تبلت دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند که در ادامه هنگام بررسی آن‌ها متوجه این موضوع خواهید شد و می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید. این تفاوت‌ها شامل قیمت، سخت افزار و اندازه نمایشگر است که افراد بر اساس سلیقه خود می‌توانند یک نسخه را خریداری کنند.

بهترین تبلت های اقتصادی

آیپد 10.2 (2019)

اولین گجت در لیست بهترین تبلت های اقتصادی متعلق به شرکت اپل است که iPad 10.2 (2019) نامیده می‌شود. این دستگاه دارای ارزش خرید بالایی است و همچنین قدرت سخت افزاری و دیگر فناوری موجود در این گجت باعث جلب توجه افراد می‌شود.

همانطور که از نام این گجت مشخص است کمپانی اپل در سال ۲۰۱۹ این دستگاه را به بازار عرضه کرد و توانست در بازار تبلت‌های میان‌رده بسیاری از گجت‌ها را شکست دهد. آیپد میان‌رده شرکت اپل همانند دیگر تبلت‌های موجود در بازار دارای دو مدل LTE و WiFi است که قیمت و وزن آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد.

نسخه مجهز شده به WiFi حدود ۴۸۳ گرم وزن دارد و این در حالی است که نسخه LTE حدود ۱۰ گرم وزن بیشتری دارد. طراحی این دستگاه همانند تبلت‌های پرچمدار بوده و این موضوع به معنی وجود پنل پشتی و بدنه آلومینیومی در این تبلت است.

اکثر تبلت‌ها از بدنه و پنل پشتی یکپارچه‌ای بهره می‌برند و به همین دلیل طراحی آن‌ها باعث جلب توجه افراد می‌شود. علاوه بر این موضوع استفاده از شیشه برای پنل پشتی باعث افزایش وزن بیش از حد دستگاه خواهد شد و در دست گرفتن این دسته از گجت‌ها برای کاربران بسیار دشوار خواهد بود.

ناگفته نماند اپل برای محافظت از نمایشگر این آیپد از شیشه محافظی استفاده کرده که این شیشه در برابر خط و خش مقاوم است. اما پیشنهاد می‌شود در صورت خرید این دستگاه از محافظ‌های شیشه‌ای جانبی (گلس) استفاده کنید؛ زیرا شیشه محافظ صفحه نمایش چندان مقاومت بالایی در برابر ضربه ندارد.

این دستگاه نیز برای رقابت با دیگر رقبای خود مخصوصا تبلت‌های سامسونگ از قلم هوشمند کمپانی اپل بهره می‌برد. افراد قادرند با خرید نسل اول قلم هوشمند اپل از این گجت برای طراحی و اجرای برنامه‌های مختلف استفاده کنند. متاسفانه این دستگاه از قلم نسل دوم این شرکت بهره نمی‌برد و کاربران تنها می‌توانند از فناوری نسل اول قلم هوشمند اپل استفاده کنند.

با این وجود این شرکت بسیاری از رقبای خود را شکست داد و توانست گجت خود را در لیست بهترین تبلت های اقتصادی قرار دهد.

صفحه نمایش

کمپانی اپل برای اینکه جلوی افزایش قیمت این گجت را بگیرد و توجه علاقه‌مندان به تبلت را جلب کند تصمیم گرفت صفحه نمایش دستگاه را از پنل IPS LCD تولید کند. این پنل دارای کیفیت مناسبی برای گجت‌های میان‌رده است، اما از فناوری‌های مختلف و جذاب بهره نمی‌برد.

این موضوع شاید برای بسیاری از کاربران کمی نا‌امید کننده باشد و افراد را از خرید این دستگاه منصرف کند. شرکت اپل تصمیم گرفت تا این گجت را با قیمت ۳۵۰ یورو (حدود ۴۰۰ دلار) به بازار عرضه کند و این موضوع باعث شد تا پنل IPS LCD این گجت نتواند مانع خرید این دستگاه توسط علاقه‌مندان شود.

سایز صفحه نمایش معادل ۱۰.۲ اینچ است که این موضوع باعث به وجود آمدن یک برتری نسبت به دیگر گجت‌های موجود در لیست بهترین تبلت های اقتصادی شد. به دلیل اینکه این دستگاه در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شده و یک گجت تقریبا قدیمی محسوب می‌شود، حاشیه‌های صفحه نمایش کمی زیاد بوده و باعث شده تا نمایشگر بتواند ۷۴.۴ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص دهد.

اگر اپل کمی طراحی نمایشگر را به سمت گجت‌های مدرن می‌برد می‌توانست توجه افراد بیشتری را به خود جلب کند، اما با توجه به قیمت و همچنین سال عرضه این دستگاه وجود حاشیه‌های نمایشگر نمی‌تواند یک مشکل بزرگ محسوب شود. وضوح تصویر این صفحه نمایش ۲۱۶۰ در ۱۶۲۰ پیکسل بوده که کاربران قادرند با استفاده از این نمایشگر محتواهای با کیفیت و جذابی را مشاهده کنند.

نمایشگر از تراکم پیکسلی ۲۶۴ پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد و می‌توان با استفاده از این نمایشگر محتواهای مختلف با رنگ‌های تقریبا طبیعی و جذابی را مشاهده کرد. به صورت کلی نمایشگر این دستگاه نمی‌تواند کاربران را مجذوب خود کند، اما برای مشاهده فیلم و استفاده‌های معمولی کاملا مناسب است.

سخت افزار

شرکت اپل در سال ۲۰۱۶ گوشی آیفون 7 را با تراشه Apple A10 Fusion به بازار عرضه کرد. این چیپست یک پردازنده ۱۶ نانومتری بوده که برای اجرای برنامه‌های نه چندان سنگین سال جاری بسیار مناسب است.

این کمپانی آیپد 10.2 را نیز به همین تراشه مجهز کرد و این موضوع یکی از دیگر دلایل پایین بودن قیمت این آیپد است. این گجت برای اجرای برنامه‌های سنگین و بازی‌هایی مثل Call of Duty: Mobile چندان مناسب نیست. به همین دلیل اکثر خریداران از آن برای طراحی و مشاهده فیلم استفاده می‌کنند و پیشنهاد می‌شود که اگر به دنبال خرید یک دستگاه قدرتمند با نمایشگر بزرگ هستید آیپد شرکت اپل را خریداری نکنید؛ زیرا نمی‌تواند انتظارات شما را برآورده کند.

تراشه گرافیکی استفاده شده در این دستگاه PowerVR Series7XT Plus نامیده می‌شود که این پردازنده یک تراشه ۶ هسته‌ای است. به همین دلیل امکان اجرای بازی‌های با گرافیک بالا و برنامه‌های سنگین ادیت (ویرایش تصویر و ویدیو) وجود ندارد. همانطور که اشاره کردیم این دستگاه توسط کمپانی اپل طراحی شده و این موضوع به معنی عدم پشتیبانی از درگاه microSD است.

به همین دلیل کاربران باید هنگام خرید مناسب‌ترین نسخه را برای استفاده خود انتخاب کنند. اپل این گجت را با دو گزینه برای انتخاب حافظه به بازار عرضه کرد که هر دو گزینه به رم ۳ گیگابایتی مجهز شده‌اند. افراد می‌توانند بر اساس نیاز و نحوه استفاده خود از این گجت یک گزینه از میان دو نسخه ۳۲ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایتی را خریداری کنند.

در سال جاری به دلیل وجود برنامه‌های سنگین و افزایش حجم ویدیوها خرید یک دستگاه ۳۲ گیگابایتی چندان منطقی نیست و بهتر است افراد به سراغ خرید نسخه مجهز شده به حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی بروند.

دوربین

در بالای صفحه نمایش در قسمت حاشیه‌های این دستگاه یک سنسور کوچک برای تصویر برداری در حالت سلفی در اختیار افراد قرار گرفته است. این دوربین سلفی دارای سنسور ۱.۲ مگاپیکسلی بوده و چندان نمی‌تواند تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بسیار بالا را به ثبت برساند.

این موضوع کاملا بدیهی است که اکثر کاربران از تبلت برای تصویر برداری استفاده نمی‌کنند و به همین دلیل در این گجت دوربین‌های با کیفیتی قرار نگرفته است. این سنسور ۱.۲ مگاپیکسلی می‌تواند با کیفیت ۷۲۰ پیکسل و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند.

در پنل پشتی آلومینیومی یک دوربین ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته که این سنسور نسبت به دوربین سلفی با کیفیت‌تر است، اما همچنان این گجت نمی‌تواند با دیگر دستگاه‌ها در بخش دوربین رقابت کند. این سنسور قادر است تا با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ فریم ۷۲۰ فریم بر ثانیه با پشتیبانی از فناوری HDR فیلم برداری کند.

این دستگاه خوشبختانه از جک ۳.۵ میلی متری بهره می‌برد و به لطف وجود این جک دیگر نیازی به تبدیل برای اتصال هدفون به این دستگاه نیست و افراد می‌توانند به صورت هم‌زمان این آیپد را شارژ و هدفون خود را به آن متصل کنند. در قسمت بالا و پایین این گجت دو اسپیکر (در مجموع چهار بلندگو) وجود دارد که می‌توانند صدا را به صورت استریو پخش کنند. این ویژگی برای کاربران هنگام مشاهده فیلم و ویدیو می‌تواند بسیار جذاب باشد.

در قسمت حاشیه‌های پایین این دستگاه یک دکمه قرار گرفته که همان دکمه Home معروف آیفون‌های قدیمی است. این موضوع به معنی وجود حسگر اثر انگشت در داخل این دکمه بوده که باعث می‌شود تا امنیت دستگاه افزایش پیدا کند.

باتری و قیمت

در داخل این دستگاه یک باتری با ظرفیت ۸۸۲۷ میلی آمپر ساعتی قرار گرفته که کاربران می‌توانند به لطف این باتری مدت زمان طولانی از این گجت استفاده کنند. باتری آیپد شرکت اپل در صورت استفاده سنگین نهایتا در انتهای روز به شارژر نیاز پیدا می‌کند.

شرکت اپل متناسب با سلیقه افراد این گجت را با سه گزینه برای انتخاب رنگ به بازار عرضه کرد، این سه رنگ شامل رنگ طوسی، نقره‌ای و طلایی می‌شود. علاقه‌مندان به خرید این دستگاه خوش قیمت می‌توانند با پرداخت مبلغ ۳۵۰ یورو (حدود ۴۰۰ دلار) این گجت را خریداری کنند، ناگفته نماند امکان اینکه این گجت در بازار ارزان‌تر باشد وجود دارد؛ زیرا در سال ۲۰۱۹ اپل این آیپد را به بازار عرضه کرد.

به طور کلی می‌توان گفت با توجه به قیمت این دستگاه خرید آن به تمام علاقه‌مندان به تبلت‌های میان‌رده پیشنهاد می‌شود. اگر به سیستم عامل این دسته از گجت‌های اپل یعنی iPadOS علاقه ندارید در ادامه دومین گجت قرار گرفته در لیست بهترین تبلت های اقتصادی را معرفی خواهیم کرد که به سیستم عامل اندروید مجهز شده است.

بهترین تبلت های اقتصادی

گلکسی تب A 10.5 (2018)

دومین گجت در این لیست متعلق به غول فناوری کره جنوبی یعنی سامسونگ است که Galaxy Tab A 10.5 (2018) نام دارد. این دستگاه در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد و همچنان جزو محبوب‌ترین تبلت‌های تولید شده است.

این گجت نیز دارای دو نسخه LTE و WiFi بوده که وزن هر کدام به ترتیب ۵۳۴ و ۵۲۹ گرم است. در دست گرفتن تبلت با یک دست کار تقریبا دشواری محسوب می‌شود و بهتر است که تبلت‌ها را به دلیل صفحه نمایش بزرگ و همچنین وزن بالا با دو دست نگه داشت.

پنل به کار رفته در داخل نمایشگر این دستگاه از نوع IPS LCD است که از این نظر این گجت با آیپد 10.2 شرکت اپل برابری می‌کند. تفاوت گلکسی تب با آیپد اپل در اندازه صفحه نمایش است که تفاوت ناچیزی با یکدیگر دارند. سامسونگ تبلت خود را به نمایشگر ۱۰.۵ اینچی مجهز کرد تا خریداران بتوانند از نمایشگر بزرگ این گجت لذت ببرند.

حاشیه‌های صفحه نمایش این گجت نیز به دلیل میان‌رده بودن کمی زیاد است و شاید کاربران در سال ۲۰۲۲ علاقه‌ای به خرید چنین تبلتی نداشته باشند. اما قیمت مناسب این دستگاه و همچنین قرار گرفتن در لیست بهترین تبلت های اقتصادی می‌تواند باعث جلب توجه شود.

نمایشگر توانست که ۷۶.۳ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص دهد و احتمال اینکه حاشیه‌های مختلف صفحه نمایش حواس کاربران را هنگام مشاهده ویدیوهای مختلف پرت کند وجود دارد. با این حال این نمایشگر از وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد و این وضوح تصویر برای اجرای بازی‌های مختلف (با گرافیک متوسط) و همچنین ویدیوهای با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل مناسب است.

تراکم پیکسلی نمایشگر معادل ۲۱۶ پیکسل در هر اینچ بوده که این موضوع باعث شده تا رنگ‌ها چندان طبیعی به نظر نرسند. باید به این موضوع دقت کرد که سامسونگ این گجت را با قیمت بسیار مناسبی به بازار عرضه کرده و گلکسی تب این شرکت در سال ۲۰۱۸ طراحی شده است، بر این اساس نباید انتظار چندان زیادی از گلکسی تب A 10.5 (2018) داشت.

سخت افزار

شرکت سامسونگ تصمیم گرفت تا قدرت سخت افزاری این گجت را توسط پردازنده تولید شده شرکت کوالکام یعنی Snapdragon 450 تامین کند. در سال ۲۰۱۸ این تراشه ۱۴ نانومتری می‌توانست برنامه‌ها و بازی‌های بسیاری را اجرا کند.

در حال حاضر خریداران این تبلت از این دستگاه اجرای برنامه‌های معمولی و مشاهده فیلم استفاده می‌کنند؛ زیرا این پردازنده توان اجرای بازی‌های سنگین و برنامه‌های حرفه‌ای را ندارد. پردازنده Adreno 506 وظیفه تامین قدرت بخش گرافیکی دستگاه را بر عهده دارد، این پردازنده نیز برای سال جاری جزو تراشه‌های قدرتمند محسوب نمی‌شود.

این دستگاه در زمان عرضه از اندروید 8.1 استفاده می‌کرد و کاربران می‌توانند از این گجت با سیستم عامل اندروید 10 استفاده کنند. متاسفانه امکان ارتقای سیستم عامل این دستگاه به اندروید 11 وجود ندارد و این موضوع یکی دیگر از دلایلی است که خریداران این محصول باید تنها از آن برای مشاهده فیلم و اجرای برنامه‌های مختلف استفاده کنند.

تبلت سامسونگ از درگاه microSD پشتیبانی می‌کند و این موضوع باعث شد تا سامسونگ این گجت را تنها با یک گزینه برای خرید حافظه به بازار عرضه کند. این گزینه از رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی بهره می‌برد و کاربران با استفاده از درگاه کارت حافظه می‌توانند میزان فضای ذخیره سازی را افزایش دهند.

بخش سخت افزار این دستگاه با توجه به مشخصات آن از قدرت سخت افزاری چندان بالایی بهره نمی‌برد و شاید حتی از تعدادی از میان‌رده‌های حال حاضر نیز ضعیف‌تر باشد. اما این دسته از گجت‌ها تنها برای مشاهده ویدیو مورد استفاده قرار می‌گیرند و توانایی اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را ندارند.

دوربین و باتری

در پنل پشتی این دستگاه یک دوربین ۸ مگاپیکسلی وجود دارد که از آن برای تصویر برداری و فیلم برداری استفاده می‌شود. این دوربین ۸ مگاپیکسلی توانایی به ثبت رساندن ویدیوها و تصاویر با کیفیت بالا را ندارند و تنها امکان فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه وجود دارد.

در حاشیه‌های بالای صفحه نمایش یک دوربین دیگر برای تصویر برداری در اختیار افراد قرار گرفته که این سنسور برای تصویر برداری در حالت سلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنسور نیز از وضوح چندان بالایی بهره نمی‌برد و دارای کیفیت ۵ مگاپیکسلی است. هنگام فیلم برداری با این سنسور افراد می‌توانند تنها با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کنند.

پیشنهاد می‌شود که این گجت را برای تصویر برداری و فیلم برداری خریداری نکنید و در صورت نیاز به خرید یک گجت مجهز شده به دوربین با کیفیت بالا به سراغ خرید گوشی‌های هوشمند بالارده و پرچمدار بروید. انتخاب یک دستگاه برای تصویر برداری از لیست بهترین گوشی های اقتصادی کاملا اشتباه است.

در بالا و پایین این تبلت دو اسپیکر وجود دارد که در مجموع این گجت به چهار بلندگو مجهز شده است. این اسپیکرها همگی دارای صدای بسیار بلندی هستند و صدا را به صورت استریو پخش می‌کنند که این ویژگی مورد توجه علاقه‌مندان به مشاهده فیلم قرار خواهد گرفت. در کنار این بلندگو‌ها یک جک ۳.۵ میل متری قرار گرفته که به افراد کمک می‌کند تا بتوانند بدون نیاز به تبدیل، هدفون خود را به این دستگاه متصل کنند.

درگاه شارژ یا همان انتقال داده این دستگاه از نوع USB Type-C 2.0 است که این درگاه امکان پشتیبانی از فناوری شارژ سریع سال ۲۰۱۸ سامسونگ و همچنین انتقال داده سریع را به کاربران می‌دهد. ناگفته نماند افراد برای باز کردن قفل صفحه این تبلت باید از رمز، الگو و دیگر روش‌ها استفاده کنند؛ زیرا سنسور اثر انگشت در این گجت قرار نگرفته و کاربران نمی‌توانند از این روش سریع برای باز کردن قفل صفحه دستگاه استفاده کنند.

در داخل این گجت یک باتری با ظرفیت ۷۳۰۰ میلی آمپر ساعت قرار گرفته که امکان استفاده از این دستگاه را به مدت زمان طولانی می‌دهد. همانطور که اشاره کردیم تبلت سامسونگ از فناوری شارژ سریع بهره می‌برد و امکان شارژ کردن باتری با سرعت بالا وجود دارد.

سامسونگ این گوشی هوشمند را با سه رنگ مشکی، سفید و آبی به بازار عرضه کرد و افراد بر اساس سلیقه خود می‌توانند یک نسخه را خریداری کنند. این تبلت با قیمت ۲۵۰ یورو (حدود ۲۸۰ دلار) در دسترس قرار دارد و امکان کاهش قیمت به دلیل وجود نسخه‌های جدیدتر وجود دارد. در ادامه این مطلب به بررسی سومین و آخرین گجت در لیست بهترین تبلت های اقتصادی می‌پردازیم که از دو دستگاه نام برده جدیدتر بوده و ارزش خرید بالاتری دارد.

بهترین تبلت های اقتصادی

گلکسی تب A7 10.4 (2020)

جدیدترین تبلت موجود در این لیست متعلق به کمپانی سامسونگ است که گلکسی تب A7 نامیده می‌شود. این گجت در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد و دارای سخت افزاری به روزتر نسبت به دیگر دستگاه‌های این لیست است.

سامسونگ تبلت خود را در دو وزن ۴۷۶ و ۴۷۷ گرمی به بازار عرضه کرد که این دو نسخه به فناوری‌های WiFi و LTE مجهز شده‌اند. افراد می‌توانند با توجه به نیاز خود یکی از این دو نسخه را خریداری کنند و تفاوت قیمت میان این دو گجت به دلیل پشتیبانی از شبکه‌های ارتباطی کاملا منطقی است.

پنل استفاده شده در این دستگاه از نوع TFT بوده که نسبت به IPS LCD دارای جذابیت بالاتری است، اما این پنل نیز از فناوری‌های مختلف پشتیبانی نمی‌کند. نمایشگر این تبلت از اندازه ۱۰.۴ اینچی بهره می‌برد و حاشیه‌های صفحه نمایش باعث شده تا این نمایشگر بتواند تنها ۷۹ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص دهد.

وضوح تصویر این صفحه نمایش معادل ۲۰۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل است و بر این اساس افراد می‌توانند محتواهای با کیفیت بالایی را در این دستگاه مشاهده کنند. به همین دلیل این گجت توانست محبوبیت بالایی را در بازار تبلت‌های میان‌رده به دست بیاورد.

در کنار این وضوح تصویر تراکم پیکسلی ۲۲۴ پیکسل در هر اینچ باعث شده تا رنگ‌ها کمی طبیعی به نظر برسند و کاربران حس ناخوشایندی از نگاه کردن به تصویر این دستگاه نداشته باشند.

سخت افزار

شرکت سامسونگ از تراشه تولید شده کمپانی کوالکام برای تامین قدرت سخت افزاری این گجت استفاده کرد که این پردازنده Snapdragon 662 نامیده می‌شود. تراشه تولید شده توسط کوالکام یک چیپست ۱۱ نانومتری محسوب می‌شود و می‌تواند بازی‌ها و برنامه‌ها را روان‌تر از دیگر گجت‌های موجود در لیست بهترین تبلت های اقتصادی اجرا کند.

در کنار این تراشه یک چیپست دیگر به نام Adreno 610 وجود دارد که این پردازنده برای بخش گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تراشه نام برده می‌تواند هنگام اجرای بازی‌های مختلف قدرت خود را به نمایش بگذارد، لازم به ذکر است این پردازنده نیز جزو تراشه‌های میان‌رده محسوب می‌شود و نباید انتظار چندان زیادی را از آن داشت.

غول فناوری کره جنوبی این تبلت را با سیستم عامل اندروید 10 به بازار عرضه کرد و نسخه بعدی این سیستم عامل یعنی اندروید 11 را نیز برای این تبلت منتشر کرد. طبق اطلاعات منتشر شده سامسونگ اندروید 13 را نیز برای گلکسی تب ای 7 منتشر خواهد کرد و رابط کاربری را به One UI 4 ارتقا خواهد داد.

بدین ترتیب می‌توان گفت گلکسی تب A7 همچنان به روز بوده و جدیدترین نسخه سیستم عامل‌ها و رابط کاربری را دریافت خواهد کرد. این گجت نیز از درگاه microSD بهره می‌برد و امکان افزایش حافظه مورد نیاز کاربران وجود دارد. با این وجود این کمپانی تصمیم گرفت تا دستگاه محبوب خود را با ۳ گزینه برای انتخاب حافظه به بازار عرضه کند.

گزینه اول از رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی بهره می‌برد و ارزان‌ترین نسخه محسوب می‌شود. گزینه بعدی نیز از حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی پشتیبانی می‌کند و به ۴ گیگابایت رم مجهز شده است. آخرین نسخه از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ گیگابایت رم استفاده می‌کند که این نسخه برای ذخیره اطلاعات بسیار مناسب است.

دوربین

این گجت نیز همانند دیگر تبلت‌ها تنها به یک دوربین در پنل پشتی مجهز شده که سنسور آن از نوع واید ۸ مگاپیکسلی است. از این گجت نیز نمی‌توان برای تصویر برداری و فیلم برداری استفاده کرد و این سنسور تنها می‌تواند با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند.

دوربین ۸ مگاپیکسل این گجت از فناوری خاصی بهره نمی‌برد و مناسب عکاسی و تصویربرداری با کیفیت بالا نیست. در پنل جلویی در حاشیه‌های نمایشگر یک دوربین با کیفیت ۵ مگاپیکسل قرار گرفته که از آن برای تصویر برداری در حالت سلفی استفاده می‌شود.

این دوربین نیز توانایی به ثبت رساندن محتواهای با کیفیت و همچنین پشتیبانی از فناوری‌های مختلف را ندارد. با استفاده از این دوربین سلفی امکان فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه وجود دارد.

در کنار این دستگاه چهار اسپیکر برای پخش صدا به صورت استریو وجود دارد که این موضوع به یک دلیل تبدیل شد تا کاربران به خرید این دستگاه تشویق شوند. در کنار این بلندگوها از جک ۳.۵ میلی متری برای اتصال هدفون به دستگاه نیز پشتیبانی شده است.

درگاه شارژ این گجت از نوع USB Type-C 2.0 است که اجازه شارژ سریع با توان ۱۵ وات و همچنین انتقال داده با سرعت بالا را می‌دهد. متاسفانه امکان باز کردن قفل صفحه‌ی این دستگاه توسط سنسور اثر انگشت وجود ندارد و باید از الگو، رمز، فناوری تشخیص چهره دو بعدی و… استفاده شود. تکنولوژی تشخیص چهره دو بعدی دارای عملکرد بسیار سریعی است، اما امنیت آن چندان مناسب نیست و می‌تواند اطلاعات شخصی کاربران را به خطر بیندازد.

باتری استفاده شده در این دستگاه یک باتری ۷۰۴۰ میلی آمپر ساعتی بوده که برای استفاده‌های روزمره بسیار مناسب است. برای شارژ کردن این باتری می‌توان از یک آداپتور با توان ۱۵ استفاده کرد. سامسونگ تصمیم گرفت که این دستگاه را با سه رنگ طوسی تیره، نقره‌ای و طلایی به بازار عرضه کند.

این گجت ۲۴۰ یورو (حدود ۲۷۰ دلار) قیمت گذاری شده و در لیست بهترین تبلت های اقتصادی دارای ارزش خرید بالایی است. ناگفته نماند خرید این دستگاه یا آیپد شرکت اپل بسته به میزان بودجه کاربر و همچنین علاقه افراد به استفاده از سیستم عامل iPadOS و Android دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا