موبایل

وان‌پلاس اوپن با دوربین عالی و قیمت بالا رونمایی شد

وان‌پلاس بالاخره از گوشی تاشوی خود یعنی وان‌پلاس اوپن رونمایی کرد؛ گوشی تاشوی ۱۸۰۰ یورویی با دوربین‌های بسیار قدرتمند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، بالاخره وان‌پلاس هم یک گوشی تاشو را راهی بازار کرده است؛ به عنوان تلاش اول، وان‌پلاس اوپن محصول جذابی است که هم ابعاد کوچکی دارد تا کاربران بتوانند حتی با یک دست هم به راحتی با نمایشگر ثانویه‌ی ان کار کنند و هم از مکانیزم تاشوی کتابی بهره می‌برد؛ یعنی مثل گلکسی زد فولد باز و بسته می‌شود تا بدین ترتیب به هنگام باز شدن، آنقدر بزرگ باشد که کاربر از انجام کارهای مختلف با آن لذت ببرد.

وان‌پلاس اوپن از نمایشگر ثانویه‌ی ۶٫۳۱ اینچی بهره می‌برد که شاید بزرگ به نظر برسد اما نسبت تصویر آن به گونه‌ای است که عرض بیشتری از طولش دارد تا بدین ترتیب کار کردن با آن با یک دست کمی راحت‌تر باشد. وضوح تصویر در این گوشی به ۲۴۸۳ × ۱۱۱۶ پیکسل می‌رسد و نوع پنل به کار رفته در آن هم Super Fluid LTPO 3.0 AMOLED است؛ پنلی با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز که قادر است از بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز جابجا شود و این یعنی در مصرف انرژی به شکل قابل توجی در این محصول صرفه‌جویی می‌شود. روشنایی عادی این پنل ۱۴۰۰ نیت و بیشینه‌ی روشنایی آن هم عدد شگفت‌انگیز ۲۸۰۰ نیت است.

نمایشگر تاشونده اما ۷٫۸۲ اینچی با وضوح ۲۴۴۰ × ۲۲۶۸ پیکسل است. نوع پنل تاشو هم Flexi-fluid LTPO 3.0 AMOLED و میزان رفرش‌ریت آن هم از بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز متغیر است و این یعنی شما عملا نباید هیچ نگرانی از بابت مصرف انرژی در این گوشی داشته باشید. از لحاظ روشنایی صفحه هم همان عدد عالی ۲۸۰۰ نیت را به عنوان بیشینه‌ی روشنایی در این پنل شاهد هستیم تا در هر دو صورت زیر نور مستقیم خورشید هیچ مشکلی بابت خوانایی صفحه نداشته باشید.

دوربین فوق عریض سنسوری با اندازه‌ی مشابه است (۴۸ مگاپیکسل) اما اندازه‌ی آن به ۱٫۲ اینچ می‌رسد. لنز این دوربین ۱۴ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/۲٫۲ می‌رسد و فوکوس خودکار را هم در آن شاهد هستیم. دوربین بعدی، تله‌فوتو با اندازه‌ی ۶۴ مگاپیکسلی و لنز ۱٫۲ اینچی ۷۰ میلی‌متری است که با گشودگی دیافراگم f/۲٫۶، قادر است تا ۳ برابر به صورت اپتیکال روی سوژه‌ها زوم کند.

دو دوربین سلفی هم این مجموعه‌ی جذاب را تکمیل می‌کنند. یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی که روی پنل تاشو تعبیه شده و یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی روی پنل ثانویه که هر دوی آن‌ها درون حفره‌ای بسیار کوچک در بالای پنل‌ها دیده می‌شوند. با این تفاوت که دوربین سلفی پنل ثانویه در مرکز-بالا و دوربین سلفی پنل تاشو هم در بالا-راست دیده می‌شود.

وان‌پلاس اوپن از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد که ۱۶ گیگابایت رم از نوع LPDDR5X و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 4.0 دارد تا بدین ترتیب بالاترین سرعت را در انجام کارهای مختلف برایتان به ارمغان بیاورد. منع تغذیه‌ی این محصول یک باتری ۴۸۰۵ میلی‌آمپر ساعتی است که می‌توان آن را با استفاده از شارژر ۶۷ واتی سریع شارژ کرد. طبق ادعای وان‌پلاس، شارژ کردن این گوشی با شارژر یادشده از ۱ تا ۱۰۰٪ حدودا ۴۲ دقیقه به طول خواهد انجامید. همچنین از لحاظ شارژدهی هم باید انتظار داشت بیش از ۱ روز بتوان با این گوشی کار کرد؛ البته به صورت معمولی.

طبق گفته‌ی وان‌پلاس، شما می‌توانید سه اپلیکیشن را در کنار هم روی این گوشی اجرا کنید و به قابلیت OnePlus Canvas، شما حالا می‌توانید به شکل بهتر و معنادارتری به مولتی تسکینگ روی این گوشی بپردازید. همچنین امکان تغییر اندازه‌ی پنجره‌ها هم وجود دارد تا بتوانید چه به صورت عمودی و چه افقی آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار داده و بهره‌وری خود را افزایش دهید.

وان‌پلاس اوپن فقط در یک مدل با ترکیب حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی ۱۶/۵۱۲ گیگابایتی در دسترس قرار دارد و قیمت آن هم در بازار اروپا ۱۷۹۹ یورو و در بازار انگلستان، ۱۵۹۹ پوند اعلام شده است. همچنین این گوشی به صورت رسمی در تاریخ ۲۷ اکتبر (۴ آبان)، رسما وارد بازار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا