فناوری اطلاعات

دلیل اختلال در اینترنت توسعه شبکه ارتباطی اعلام شد

دلیل اختلال در اینترنت کشور از سوی مسئولان وزارت ارتباطات برای چندمین بار و طی چند هفته اخیر توسعه در هسته شبکه کشور و نصب تجهیزات ارتباطی جدید اعلام شد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر؛ محمد جعفر پور، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت در خصوص جزئیات به روز رسانی تجهیزات شبکه که دلیل اختلال در اینترنت عنوان می شود، به خبرنگار مهر گفت: توسعه شبکه ارتباطی کشور و ارتقا و بهینه سازی در حال انجام است. حجم توسعه شبکه زیاد و زمان بر است به این معنا که تعداد دان تایم هایی که گرفته می شود زیاد است.

وی با بیان اینکه این فرایند با اپراتورها هماهنگ می شود و جزئیات بیشتر در زمینه به روز رسانی عنوان خواهد شد، گفت: تقریبا در کل کشور در حال افزایش ظرفیت هستیم و این افزایش ظرفیت در کل کشور زمان زیادی می گیرد چون فقط در زمان مشخصی می توانیم کار کنیم و نمی توانیم از صبح تا شب ظرف چند هفته به اتمام برسانیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: باید در ساعت کم ترافیک شب این کار انجام شود به همین دلیل زمان می برد.

محمداحسان خرامید، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص اعلام اختلال در اینترنت ایران برای بار سوم در یک ماه اخیر که توسط نتبلاکس منتشر شده است گفت: قبلاً هم گفته شد که در طول پاییز، به دلیل توسعه در هسته شبکه کشور و برای نصب تجهیزات جدید، ممکن است در ساعت‌های نخستین بامداد، برخی لینک‌های ارتباطی شرکت زیرساخت به مدت محدود قطع شوند که عمدتاً کاربران اثر آن را احساس نمی‌کنند اما در سامانه‌های نظارتی لاگ می‌شود. برخی این توسعه را با نام اختلال فاکتور نکنند.

وی در ادامه ویدیوئی از عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران در خصوص علت این اختلال منتشر کرد.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال توسعه شبکه مادر مخابراتی یا شبکه هسته‌ای کشور هستیم که انشاالله ظرف شش ماه آینده ۵۰ درصد ظرفیت لایه IP شبکه اضافه می‌شود.

وی افزود: تجهیزات جدیدی دارد در شبکه قرار می‌گیرد معمولاً نصف شب در حدود یک دو شب این کار انجام می‌شود معمولاً با اطلاع قبلی بعضی از مناطق ممکن است اختلالاتی داشته باشند که این مورد را شرکت ارتباطات زیر ساخت را اعلام می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا