فناوری اطلاعات

شبانه‌ روز برای افزایش سرعت اینترنت تلاش می‌کنیم

وزیر ارتباطات گفت: ما شبانه‌روزی در تلاش هستیم تا برای طرح فیبر نوری که طرحی راهبردی است اقدام کنیم، زیرا بر اساس آن سرعت اینترنت تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه افزایش می‌یابد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص طرح فیبر نوری، گفت: ما شبانه روزی در تلاش هستیم تا برای طرح فیبر نوری که طرحی راهبردی است اقدام کنیم زیرا بر اساس آن سرعت اینترنت تا ۱۰۰۰ مگا بیت بر ثانیه افزایش می‌یابد سرعتی که در حال حاضر حدود ۱۰ مگابیت در ثانیه است.

وی افزود: در بیش از ۱۰۰ شهر این کار شروع شده است تا پایان سال حداقل بخشی از شهرها تحت پوشش قرار بگیرند.

زارع پور اظهار داشت: دولت این تسهیل را فراهم کرده تا کسب و کارهای داخلی در سفرهای داخلی معافیت مالیاتی داشته باشند حتی آن دسته از کسب و کارهای مجازی که علاوه بر فعالیت در فضای مجازی کسب و کار فیزیکی هم دارند مصوب شد در صورتی که صورت‌های مالی آن بخش که در فضای مجازی فعال باشد مشمول معافیت خواهد شد.

وزیر ارتباطات با اشاره به مصوبه امروز هیأت دولت تصریح کرد: بر اساس این مصوبه آن دسته از کسب و کارهای اینترنتی کتاب‌ها که تا پایان ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشته و اظهارنامه مالیاتی کار نکرده‌اند از معافیت مالیاتی برخوردار شده و امکان خوبی است برای فعالیت کسب و کارهایی که در صفحه‌های داخلی فعالیت کنند.

وی با اشاره به مهاجرت کسب و کارهای داخلی از سکوهای داخلی به سبک‌های خارجی به دلیل پرداخت مالیات گفت: دولت این تسهیل را فراهم کرده تا کسب و کارهای داخلی در سفرهای داخلی معافیت مالیاتی داشته باشند حتی آن دسته از کسب و کارهای مجازی که علاوه بر فعالیت در فضای مجازی کسب و کار فیزیکی هم دارند مصوب شد در صورتی که صورت‌های مالی آن بخش که در فضای مجازی فعال باشد مشمول معافیت خواهد شد.

زارع پور تصریح کرد: این مصوبه را بستر خوبی برای فعالیت کسب و کارها در بستر فضای مجازی دانست.

وزیر ارتباطات در خصوص صنعت فضایی کشور، گفت: برنامه ۱۰ ساله صنعت فضای کشور را سال گذشته تصویب کردیم و اوایل سال جاری رئیس جمهور آن را ابلاغ کرد.

وی افزود: طبق برنامه ۱۰ ساله در برنامه هفتم توسعه ضمانت قانونی برای تحقق برنامه دستگاه فضایی کشور را مد نظر قرار دادیم تا ان شاءالله با همکاری مجلس بتوانیم ساختار حقوقی و قانونی لازم برای اجرای این برنامه را فراهم کنیم.

زارع پور در خصوص برنامه‌های وزارت ارتباطات برای سهولت سفر زائران اربعین، اظهار داشت: ستاد برگزاری اربعین را در وزارتخانه تشکیل داده ایم و در تلاش هستیم بسته خدمات فناورانه را برای زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: با وزارت ارتباطات عراق رایزنی می‌کنیم تا خدمات بهتری را به مردم عزیزمان ارائه کنند. همچنین در تلاش هستیم بسته‌های رومینگ مناسب‌تری را نسبت به سال گذشته برای زائران فراهم کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا