موبایل

اپل در سال 2024 از نمایشگرهای microLED سفارشی خود استفاده خواهد کرد

MicroLED یکی از امیدوارکننده‌ترین فناوری‌های نمایشگر امروزی است که نوید داشتن مزایای OLED با رنگ مشکی عمیق و کنتراست عالی را می دهد، اما با بهره وری انرژی بهتر، خروجی روشنایی بالاتر و از همه مهمتر کیفیت پیکسل های آن به مرور زمان کاهش نمی یابد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از جی اس ام آرنا؛ هنوز به ندرت می توان میکرو ال ای دی را خارج از تلویزیون های فانتزی سامسونگ و ال جی دید، اما گزارش جدیدی از بلومبرگ نشان می دهد که اپل به دنبال طراحی نمایشگرهای microLED سفارشی خود است تا ابتدا در اپل واچ و بعداً در آیفون و سایر محصولات خود از آن استفاده کند.

البته اپل این نمایشگرها را خود تولید نخواهد کرد و همچنان به شرکت‌هایی مانند سامسونگ و ال‌جی تکیه می‌کند، اما طراحی‌ها مطابق با مشخصات دقیق اپل خواهد بود. این حرکت مشابه کاری است که اپل با چیپست های موبایل و دسکتاپ خود انجام داد، جایی که برای تولید تراشه ها به TSMC متکی است، اما فرآیند طراحی توسط اپل در داخل انجام می شود.

نمایشگرهای microLED

شایعات اخیر انتظار دارند که اپل در سال 2024 در Apple Watch Ultra خود به سمت microLED جهش کند، اگرچه گزارش جدید بلومبرگ نشان می دهد که این اقدام ممکن است تا سال 2025 به تعویق بیفتد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا