گیمویدئو

تریلر ۲۵ دقیقه‌ای فاینال فانتزی ۱۶ گیم‌پلی بازی را معرفی می‌کند

در جدیدترین تریلر بازی فاینال فانتزی ۱۶ که در رویداد اخیر State of Play پلی‌استیشن به نمایش درآمد، به جزئیات مختلفی نظیر ماموریت‌های جانبی و حتی نبردهایی با محوریت ایکون‌ها پرداخته شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ انتظارات برای آخرین قسمت از سری بزرگ و فوق‌العاده محبوب فاینال فانتزی تقریبا به پایان رسیده است، زیرا این بازی به زودی برای پلی‌استیشن ۵ منتشر می‌شود. در مورد گیم‌پلی به نظر می‌رسد که تغییر فاینال فانتزی ۱۵ از سیستم مبارزه‌ی سنتی مبتنی بر نوبت نسخه‌های گذشته به یک سیستم مبارزه‌ی ریل تایم و مدرن که با بازی‌هایی نظیر دویل می کرای ۵ مقایسه می‌شود در نسخه‌ی جدید سری همچنان ادامه خواهد داشت.

از طرفی داستان فاینال فانتزی ۱۶ نیز بسیار تاریک‌تر از نسخه‌های اصلی سری در گذشته است، زیرا این بازی اولین نسخه‌ با درجه‌ی سنی M در سری اصلی خواهد بود و در قلمروی جنگ‌زده‌ای به نام والیستا (Valisthea) جریان دارد. در این سرزمین، یک پسر نجیب زاده به نام کلایو پس از حمله به پادشاهی‌اش، تلاشی را در راستای انتقام گرفتن از عواملش آغاز می‌کند.

در جریان State of Play اخیر، تهیه‌کننده‌ی بازی یعنی نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida) به جنبه‌های بسیاری از بازی از جمله تلاش شخصی کلایو برای انتقام و مهارت‌ها و متحدان زیادی که در این راه بدست خواهد آورد، پرداخته است. داستان کلایو در سه دوره‌ی زمانی، با فلش‌بک‌های قابل بازی در دوران نوجوانی، ۲۰ سالگی و ۳۰ سالگی او روایت می‌شود. نبردها همانطور که ذکر شد ریل تایم هستند و بازیکنان می‌توانند تجهیزات کلایو و قدرت‌های مبتنی بر ایکون (Eikon) را مطابق با سبک بازی خود با استفاده از امتیازات کسب‌ شده در مبارزات شخصی‌سازی کنند.

همچنین بازیکنان می‌توانند به طور مستقیم این موجودات بزرگ را در طول نبردهای ویژه‌ای کنترل کنند. خارج از مبارزات، کلایو می‌تواند در مخفیگاه زیرزمینی سید (Cid) استراحت کند و با اعضای گروه خود صحبت کند. این پناهگاه جایی است که کلایو می‌تواند ماموریت‌های جانبی را بپذیرد و بینش جدیدی در مورد والیستا از بسیاری از شخصیت‌هایی که در کنار او هستند، بدست آورد.

به عنوان مثال شخصیتی به نام لورسمن هارپوکراتس (Loresman Harpocrates) تاریخ و آداب و رسوم والیستا را مطالعه می‌کند. او همچنین در مورد داستان‌های کلایو بسیار کنجکاو است. از طرفی شخصیتی به نام ویویان نینتالز (Vivian Ninetales) نیز حضور دارد که با کمک او، می‌توانید جزئیات روابط شخصیت‌ها و امور جهانی در حال تغییر را در دوره‌های زمانی خاص کشف کنید. البته در کنار همراهان مختلف، سگ شکاری باهوش، قوی و به شدت وفادار، کلایو را نمی‌توان فراموش کرد. او به میل خود عمل می‌کند اما بازیکنان می‌توانند دستورات خاصی را به او گوشزد کنند.

در رابطه با موسیقی اصلی بازی، یوشیدا اعلام کرده که این موسیقی با عنوان «Tsuki Wo Miteita – Moongazing» توسط کنشی یونزو (Kenshi Yonezu) ساخته شده است.

یونزو در پیامی گفت:

کلمات نمی‌توانند تاثیر فاینال فانتزی را بر زندگی من بیان کنند. هرگز فکر نمی‌کردم یا تصور نمی‌کردم که چنین فرصتی نصیبم شود. این آهنگ را مخصوص این بازی نوشتم.

 

یوشیدا نیز افزود:

وقتی فهمیدم که می‌توانیم با یونزو کار کنیم، نه تنها شگفت‌زده شدم، بلکه بسیار خوشحال شدم. من از طرفداران پر و پا قرص کارهای یونزو هستم و می‌دانم که او علاقه‌ی زیادی به خلق موسیقی‌هایی دارد که در بین نسل‌ها تاثیرگذار ظاهر شود. بنابراین مطمئن بودم که او می‌تواند جهان، داستان و مضامین فاینال فانتزی ۱۶ را در قالب موسیقی ارائه دهد. او نه تنها یک هنرمند شگفت‌انگیز است، بلکه یک گیمر و طرفدار فاینال فانتزی است، بنابراین منتظر شنیدن آهنگ او در بازی باشید.

در نهایت به نظر می‌رسد که این بازی از داستان عمیق‌تر گرفته تا مبارزات هیجان‌انگیز‌تر به خصوص با ایکون‌ها، از بسیاری جهات، نسخه‌ای متفاوت از بازی‌های قبلی است.

فاینال فانتزی ۱۶ در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳ (۱ تیر ۱۴۰۲) برای پلی‌استیشن ۵ عرضه می‌شود. طبق گفته‌ها این بازی به مدت ۶ ماه انحصاری این کنسول خواهد بود. در ادامه می‌توانید تریلر و تصاویر منتشر شده را مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا