موبایل

نخستین گوشی تاشوی گوگل روانه بازار می‌شود

گوگل قصد دارد نخستین گوشی تاشوی خود را با قیمت ۱۷۰۰ دلار در ژوئن به بازار عرضه کند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازایسنا، طبق اسناد داخلی گوگل که توسط شبکه سی ان بی سی مشاهده شده است، این شرکت نخستین تلفن هوشمند تاشوی خود را در ماه ژوئن عرضه خواهد کرد و محصولات مشابه سامسونگ در این بازار را به چالش می‌کشد. این شرکت قصد دارد گوشی تاشوی خود را در کنفرانس سالانه طراحان گوگل در دهم مه، رونمایی کند.

گوشی تاشو که در داخل گوگل با نام کد “فلیکس” شناخته می‌شود، با دوام‌ترین لولا را در گوشی‌های تاشو دارد و ۱۷۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و رقیب جدی گوشی ۱۷۹۹ دلاری گلکسی زد فولد فور سامسونگ خواهد بود.

گوگل قصد دارد گوشی پیکسل فولد را به عنوان یک گوشی ضد آب و کوچک که صفحه نمایش بیرونی ۵.۸ اینچی دارد، تبلیغ کند. تصاویری که توسط شبکه سی ان بی سی مشاهده شده اند، نشان می‌دهد این گوشی مثل یک کتاب باز می شود و یک صفحه نمایش ۷.۶ اینچی مشابه صفحه نمایش رقیب سامسونگ خود دارد. این گوشی ۱۰ اونس وزن دارد که کمی سنگین‌تر از سامسونگ گلکسی زد فولد فور است اما باطری بزرگتری دارد که گوگل می‌گوید به مدت ۲۴ ساعت یا در حال کم مصرف به مدت حداکثر ۷۲ ساعت دوام دارد.

در ساخت پیکسل فولد، تراشه “تنسور جی تو” گوگل بکار رفته است که پردازنده بکار رفته در گوشی‌های پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو است.

هر چند سخت افزار، بخش کوچکی از درآمد گوگل را تشکیل می‌دهد، پیکسل فولد گران‌ترین گوشی در خانواده گوگل پیکسل است. گوگل مشغول کار روی نرم افزار از جمله اندروید و فروشگاه برنامه گوگل پلی برای دستگاه‌های ساخت شرکت‌های دیگر از جمله سامسونگ است که در حال حاضر، بازار گوشی‌های تاشو را در اختیار دارد.

پیکسل فولد به گوگل این فرصت را می‌دهد تا نشان داد تجربه یک گوشی تاشوی ساخت گوگل چگونه است. گوشی‌های پیکسل دیگر ویژگی‌های منحصری مانند گزینه‌های ویرایش عکس داشته اند که در همه گوشی‌های اندرویدی موجود نیست.

عرضه این گوشی با پرسش‌ها درباره رابطه میان گوگل و سامسونگ همزمان شده است. سهام آلفابت (شرکت مادر گوگل) دوشنبه هفته جاری پس از انتشار گزارش نیویورک تایمز که مدعی شده بود سامسونگ سرگرم بررسی تغییر موتور جست و جوی پیش فرض گوشی‌های خود از گوگل به بینگ مایکروسافت است، بیش از ۳.۵ درصد سقوط کرد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، اسناد داخلی گوگل نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد برای متقاعد کردن مردم برای خرید پیکسل فولد، مشوق‌هایی ارائه دهد. به عنوان مثال، گوگل قصد دارد یک گزینه مبادله برای تعویض پیکسل، آیفون یا تلفن مجهز به اندروید فعلی با تخفیف برای پیکسل فولد عرضه کند. همچنین قصد دارد یک پیکسل واچ  که جدیدترین ساعت هوشمند این شرکت است را به خریداران پیکسل فولد به رایگان هدیه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا