فناوری اطلاعات

ادعایی دربارۀ فیدیبو و تکذیب آن

درحالی‌که خبرهایی مبنی بر اعلام هشدار امنیتی توسط گوگل‌پلی برای نصب و استفاده از نرم‌افزار فیدیبو منتشر شده، تاکنون سندی در این‌باره منتشر نشده و این موضوع از سوی دست‌اندرکاران آن نیز تکذیب شده است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از  ایسنا، برخی کاربران شخصی و صفحه‌های موضوعی در شبکه‌های اجتماعی، مدعی شده‌اند که «گوگل‌پلی برای فیدیبو که کتاب صوتی و الکترونیک منتشر می‌کند، هشدار گذاشته است.» همچنین گفته شده که این برنامه‌ تلاش می‌کند «از داده‌های شخصی‌ مانند پیامک‌ها، عکس‌ها، صوت‌های ضبط‌شده یا سابقۀ تماس جاسوسی کند.»

در این راستا، عده‌ای حتی توصیه به حذف این نرم‌افزار کرده‌اند. این البته درحالی‌ست که همراه با هیچ یک از این خبرها، تصویر و سندی مبنی بر این موضوع منتشر نشده است. با این حال، بررسی‌ها هم نشان نداد که هشداری از سوی گوگل‌پلی درباره نرم‌افزار فیدیبو اعلام شده باشد و Play protect نیز آن را همراه با خطر امنیتی تشخیص نمی‌دهد.  دست‌اندرکاران این شرکت  نیز در مکالمه‌هایی با ایسنا، اعلام هشدار امنیتی از سوی گوگل‌پلی و نقض حقوق کاربر توسط این نرم‌افزار را تکذیب کرده‌اند و گفته‌اند که دسترسی غیرمجاز به داده‌های کاربر که موجب اعلام هشدار از سوی گوگل‌پلی می‌شود، در این برنامه وجود ندارد.  عده‌ای از کاربران مطالب منتشرشده درباره این هشدار را مرتبط با ماجرای حذف فیدیبو از گوگل‌پلی و بازگشت دوبارۀ آن دانسته‌اند اما مصطفی میرنوری، مدیر دیجیتال مارکتینگ شرکت، این موضوع را با آن مسئله مرتبط نمی‌داند.

البته ماجرای دست به دست شدن این خبرها از جایی آغاز شد که در روزهای اخیر اسنادی مبنی بر اعلام هشدار امنیتی از سوی گوگل‌پلی درباره نرم‌افزار روبیکا منتشر شده است. هرچند که آن شرکت هم این موضوع را رد کرده اما بررسی امنیتی گوگل‌پلی درواقع این تکذیب را تایید نمی‌کند!

ندا برادران، مدیرعامل شرکت، هم اعلام کرده است:

«خبر هشدار امنیتی گوگل پلی در خصوص ناامن بودن اپلیکیشن فیدیبو غیرواقعی است. اگر اپلیکیشن فیدیبو روی گوشی همراه‌تان نصب است، پیشنهاد می‌کنم با Play Protect این موضوع را چک کنید؛ هیچ هشداری مبنی بر بدافزاری این اپلیکیشن دریافت نمی‌کنید.

اسکرین‌شاتی که به فیدیبو منتسب شده، در اصل هشدار گوگل پلی درباره اپلیکیشن دیگری است که سهوی یا عمدی به فیدیبو ارتباط داده شده.
‏در روزهایی که محدودیت اینترنت در ایران روی فعالیت تمام کسب‌وکارهای آنلاین تاثیرات منفی جبران‌ناپذیری داشته، امیدوارم همه در کنار هم بتوانیم از این روزهای سخت، به سلامت بگذریم و به اطلاع‌رسانی اخبار دقیق و درست متعهد بمانیم».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا