تکنولوژی

مرکز خلاقیت و نوآوری حوزه تاسیس می‌شود

مرکز خلاقیت و نوآوری حوزه تاسیس می‌شود؛ سیدمحمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست بررسی توانمندی‌های استان قم که در دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: امیدوار هستیم به زودی مرکز خلاقیت و نوآوری حوزه در قم تاسیس شود.

به گزارش البرز فاوا نیوز؛ در این نشست که با حضور مسئولین حوزوی برگزار شد، نحوه مشارکت طلاب سطوح مختلف، در توسعه زیست‍‌بوم صنایع خلاق و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

گسترش تعاملات با حوزه

سیدمحمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست با اشاره به مختصات و آیین نامه‌های مرتبط به شرکت‌های خلاق، گفت: مجموعه ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  پیش از این سعی کرده است تعاملات خود را با حوزه‌ها گسترش دهد و تاسیس مرکز نوآوری حوزه علمیه مشهد یکی از برآیند‌های این همکاری است.

زیست‌بوم شرکت‌های خلاق

سجادی نیری در ادامه افزود: ستاد توسعه فناوری‌های نرم در معاونت علمی، ستادی است به صورت خاص به مسائل مربوط به حوزه علوم انسانی، هنر و مسائل فرهنگی می‌پردازد. تلاش این ستاد در ابتدای مسیر، آن بود که گفتمان حاکم بر قانون شرکت‌های دانش بنیان را به حوزه علوم انسانی و اسلامی و صنایع خلاق تسری بخشد، با این همه به دلیل اتمسفر حاکم بر این قانون، این مسئله، میسر نشد، لذا یک مسیر جدیدی به نام زیست‌بوم شرکت‌های خلاق و صنایع فرهنگی باز شد و شرکت‌های خلاق در این بستر به فعالیت پرداختند.

گفتمان‌سازی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه فناوری‌های نرم و هویت ساز اضافه کرد: حوزه، عمود خیمه سپاه دانشی در حوزه صنایع نرم و هویت ساز است و امیدوار هستیم با گفتمان‌سازی و انجام کارهای پژوهشی، کمک کنند که مسئولین و مدیران کشور، اهتمام بیشتری  نسبت به صنایع خلاق و فناوری‌های نرم داشته باشند. این مسئله باعث می‌شود که رویکرد جدیدی نسبت به صنایع خلاق و فرهنگی ایجاد شود.

مرکزی برای تمام کشور

سیدمحمدحسین سجادی نیری با توجه به مرکزیت شهر قم در مسائل حوزوی، گفت: مرکز نوآوری و صنایع خلاق قم باید به صورت مرکزی برای تمام کشور عمل کند، می‌‎توان در این مجموعه یک مرکز مجازی تاسیس کرد که بتواند دیگر مراکز حوزوی در کشور و شهرستان‌ها را نیز تحت پوشش خدمات‌دهی خود قرار دهد.

استفاده از ظرفیت‌های خیرین

استفاده از ظرفیت‌های خیرین برای توسعه صنایع فرهنگی و نرم و هویت‌ساز در محیط‌های حوزوی، یکی از محورهای مورد بررسی در این نشست بود. همچنین مقرر شد  تا ساختمانی مناسب برای استقرار مرکز خلاقیت و نوآوری پیش‌بینی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا