تکنولوژی

شرکت چینی چت ربات هوش مصنوعی راه اندازی می کند، رقیبی برای ChatGPT

فناوری هوش مصنوعی (AI) بخشی جدایی ناپذیر از زندگی امروز ما بیش از هر زمان دیگری است. سفری که با دستیارهای دیجیتال برای کاربران نهایی آغاز شد، با چت بات ها ادامه می یابد. همانطور که می دانید، اینترنت در ماه های اخیر تحت تأثیر ChatGPT OpenAI قرار گرفته است و موفقیت آن بر سایر شرکت ها تأثیر گذاشته و منجر به توسعه چت بات های جدید شده است. طبق آخرین گزارش ها، بایدو قصد دارد یک سرویس چت بات هوش مصنوعی (AI) راه اندازی کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ غول فناوری چینی بایدو شاید در غرب چندان شناخته شده نباشد، اما در آسیا محبوبیت بالایی دارد، جایی که عنوان برترین موتور جستجو را به خود اختصاص داده است. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که بایدو قصد دارد یک سرویس چت ربات هوش مصنوعی مشابه ChatGPT OpenAI را در ماه مارس راه‌اندازی کند. چت بات جدید به عنوان یک برنامه مستقل در دسترس خواهد بود و همچنین در موتور جستجو ادغام خواهد شد.

ربات‌های چت در چین در حال حاضر بر تعامل اجتماعی تمرکز دارند، در حالی که ChatGPT در کارهای حرفه‌ای‌تر مانند برنامه‌نویسی و مقاله‌نویسی بهتر عمل می‌کند. بایدو در نظر دارد زمانی که کاربران درخواست‌های جستجو می‌کنند، نتایج ایجاد شده توسط ربات‌های چت را در خود جای دهد. پس دلیل افزایش علاقه چیست؟

در واقع، دو عامل مرتبط به هم باعث افزایش علاقه می شوند. یکی تقاضای بالای کاربران است. میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان از ChatGPT استفاده می‌کنند و در مواقعی به سرورهای شرکت فشار وارد می‌کنند. مورد دیگر پتانسیل ناشی از این تقاضای بالا است. به عنوان مثال، OpenAI اخیراً 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری از مایکروسافت دریافت کرده است، معامله ای که هر شرکتی آن را می خواهد.

بایدو بر گسترش منابع درآمد خود از طریق فناوری هوش مصنوعی متمرکز شده است. این شامل سرمایه‌گذاری در خدمات ابری، تراشه‌ها و رانندگی خودکار می‌شود. هدف بایدو تنوع بخشیدن به جریان درآمد خود با استفاده از فناوری هوش مصنوعی است. اخیراً، در یک کنفرانس توسعه‌دهندگان، این شرکت سه «خالق» مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرد که برای جایگزینی فیلم‌نامه‌نویسان، تصویرگران، تدوین‌گران و انیماتورها طراحی شده‌اند. این پیشرفت‌ها تعهد بایدو به فناوری هوش مصنوعی و پتانسیل آن برای متحول کردن صنایع مختلف را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا