کامپیوتر

اپلیکیشن ردیابی ایرتگ اپل

ردیاب های بلوتوث چیزی است که می تواند بسیار مفید باشد و در عین حال، اگر آنطور که در نظر گرفته شده استفاده نشود، می تواند بسیار خطرناک باشد. به همین دلیل اپل ویژگی ای را در آیفون های خود پیاده سازی کرد که در صورت استفاده کسی از ایرتگ برای ردیابی شما، به طور خودکار چک می شود. با توجه به 9to5Google، گوگل ممکن است در حال کار بر روی یک ویژگی مشابه برای اندروید نیز باشد.

برخی از خطوط کد یافت شده در فایل APK نشان می دهد که تلفن شما قادر خواهد بود اگر ردیاب بلوتوثی را نزدیکتان پیدا کند به شما اطلاع دهد و به شما کمک خواهد کرد تا دستگاه را پیدا کنید. باید توجه داشت که این پیشنهادها تنها از چند خط کد می آیند و با اینکه وجود چنین ویژگی داخلی در اندروید بسیار مفید خواهد بود، اما نمی توانیم مطمئن شویم که آیا گوگل تصمیم خواهد گرفت که واقعا ً آن را همان طور که اپل انجام داد بر روی سیستم عامل خود پیاده سازی کند یا نه.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از فون آرنا؛ دسامبر گذشته اپل برنامه ای برای اندروید به نام «ردیاب تشخیص» منتشر کرد. ردیاب تشخیص کاربران آندروید را قادر می سازد تا اسکن کنند و ببینند آیا کسی در حال حاضر آنها را با AirTag ردیابی می کند یا نه.

ترجمه:مهتا حیدری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا