فناوری اطلاعات

کدام زبان برنامه نویسی برای کارفرمایان جذاب تر است

داده‌های استخدامی حاکی است در حال حاضر هیچ کمبودی در حوزه زبان‌های برنامه نویسی وجود ندارد ولی کارفرمایان به جذب کدنویس‌های پایتون، جاوا و SQL علاقه بیشتری دارند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازمهر ، پلتفرم جذب کدنویس کدینگ دوجو، آگهی‌های شغلی را در وب‌سایت مشاغل خود بررسی کرد تا دریابد کدام زبان‌های برنامه‌نویسی در سال ۲۰۲۲ بیشترین تقاضا را در میان کارفرمایان داشته‌اند.

بر همین اساس، پایتون، جاوا، SQL و جاوا اسکریپت بیشتر در تبلیغات شغلی برای جذب نیرو ظاهر می‌شوند و هر کدام در بیش از ۵۰۰۰۰ فهرست جذب نیروی کار وجود داشته‌اند. تقاضای جذب نیرو برای هر چهار زبان برنامه نویسی مذکور شاهد افزایش قابل توجهی در مقایسه با دو سال گذشته بوده است بوده‌اند. کارشناسان این روند را بسیار منطقی دانسته‌اند، زیرا شرایط اقتصادی در جهان پس از کاهش شیوع ویروس کرونا تا حدی بهتر شده است.

بر اساس داده‌های تحلیل شده توسط Coding Dojo، زبان برنامه نویسی بسیار مورد تقاضا، جاوا است. زبان برنامه نویسی جاوا که به طور گسترده در برنامه‌های تلفن همراه اندروید، برنامه‌های دسکتاپ، تلویزیون‌های هوشمند و جاهای دیگر استفاده می‌شود، در بیش از ۸۰۰۰۰ لیست مشاغل مورد تقاضای کدینگ دوجو وجود داشته است.

یافته‌ها نشان می‌دهد که جاوا پس از کاهش کمی محبوبیت در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ و پایین آمدن در فهرست‌های رتبه‌بندی به علت افزایش محبوبیت پایتون، در حال بازگشت به روند محبوبیت قبلی است و پایتون فعلاً بعد از آن در رتبه دوم محبوبیت است. رتبه سوم و چهارم به اس کیو ال و جاوااسکریپت و رتبه‌های پنجم و ششم به سی پلاس پلاس و سی شارپ تعلق داشته و رتبه‌های بعدی مربوط به سی، گو، رابی و اسمبلی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا