فناوری اطلاعات

اپل بازگشایی کامل دفتر خود را به تعویق انداخت

اپل تاریخ بازگشت کامل کارکنان شرکت به دفتر خود را به تعویق انداخته است. تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل روز چهارشنبه ایمیلی به کارکنان ارسال کرد و گفت که تاریخ بازگشت به دفتر هنوز مشخص نشده است. به گفته‌ی مارک گورمن، او همچنین اعلام کرد که اپل به همه‌ی کارمندان خود به عنوان پاداش دورکاری مبلغ ۱۰۰۰ دلار می‌پردازد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ نیک لیهی، سخنگوی اپل پاداش ۱۰۰۰ دلاری اعلام شده توسط مدیرعامل را تایید کرد و به وب‌سایت TheVerge گفت که این پاداش برای همه‌ی کارمندان از جمله کارکنان فروشگاه‌های اپل نیز اعمال خواهد شد. این تعویق به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ و گسترش سویه‌ی اومیکرون اتفاق افتاده است. پیش از این قرار بود گروهی از کارکنان که توسط شرکت مورد آزمایش قرار گرفتند از اول فوریه (۱۲ بهمن ماه) به محل کار خود بازگردند که اکنون این قضیه نیز منتفی است. این سویه‌ی جدید ویروس کرونا برنامه‌های اپل را تحت تاثیر خود قرار داده است.

سخنگوی اپل با انتشار پستی گفت: «ما به طور منظم شرایط سلامت جامعه را کنترل می‌کنیم و اقدامات بهداشتی خود را برای حمایت از رفاه مشتریان و کارمندان مد نظر قرار می‌دهیم. ما متعهد به رویکردی جامع برای کارکنانمان هستیم که آزمایش‌های منظم را با بررسی‌های روزانه سلامت، رعایت بهداشت و مرخصی استعلاجی با حقوق ترکیب می‌کند.»

همچنین غول فناوری آمریکایی در این هفته، سه فروشگاه خود را به علت افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ و گسترش سویه‌ی اومیکرون تعطیل کرد. از روز سه‌شنبه نیز، اپل مشتریان را ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌ی اجتماعی در هنگام ورود به فروشگاه‌های خود کرد.

بد نیست خاطر نشان کنیم که دیگر شرکت فناوری یعنی گوگل نیز کارمندان خود را تهدید کرده در صورتی که واکسن کرونا را دریافت نکنند، از کارشان اخراج خواهند شد. کارمندانی که تا ۱۸ ژانویه به مقررات واکسیناسیون عمل نکرده باشند، ابتدا به مدت ۳۰ روز به مرخصی بدون حقوق فرستاده می‌شوند و بعد از آن هم به مدت ۶ ماه این وضعیت ادامه پیدا می‌کند و در آخر در صورت مقاومت در برابر تزریق واکسن، از گوگل اخراج می‌شوند.

طبق گزارشات و شایعات اخیر، سویه‌ی اومیکرون کرونا بسیار خطرناک‌تر از سویه‌های قبلی است. به دلیل وجود این نگرانی که سویه جدید ویروس کرونا احتمالا در برابر ایمنی که واکسن‌های موجود در بازار ایجاد می‌کند مقاوم‌تر خواهد بود، اکنون در سراسر جهان شاهد افزایش این ترس هستیم که همه‌گیری و اعمال محدودیت‌های قرنطینه‌ای مرتبط با آن، احتمالا برای مدتی طولانی‌تر از آنچه انتظار می‌رفت ادامه خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا