موبایل

پیکسل ۶ پرو با اندروید ۱۲Lمی‌تواند از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی کند

سرنخی در کد نسخه‌ی بتای اندروید ۱۲L (نسخه‌ای که برای گوشی‌های با صفحه‌نمایش بزرگ در نظر گرفته شده است) دیده شده که نشان می‌دهد، ممکن است قابلیت تشخیص چهره (Face Unlock) برای گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو ارائه شود. با این حال توجه داشته باشید که فقط مدل پروی گوگل پیکسل ۶ است که می‌تواند این ویژگی باز کردن قفل بیومتریک را دریافت کند. گفتنی است از زمانی که پیکسل ۴ و پیکسل ۴ XL معرفی شدند، گوگل قابلیت تشخیص چهره را از گوشی‌های خود حذف کرده بود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ دلیل این کار گوگل مشخص نیست. برخی‌ها دلیل این کار را کاهش قیمت این گوشی‌ها می‌دانند، برخی دیگر نیز عدم ایمنی کافی این قابلیت را دلیل حذف آن می‌دانند. در هر صورت، انتظار می‌رفت که سری پیکسل ۶ نسلی باشد که این ویژگی را به مجموعه‌ی پیکسل گوگل بازگرداند، اما اینطور نشد. کارشناسان وب‌سایت ۹to5Google به طور تصادفی به سرنخی در کد بتای اندروید ۱۲L پی بردند که نشان می‌دهد گوگل هنوز از افزودن قابلیت تشخیص چهره به پیکسل ۶ در مدل پرو منصرف نشده است.

برخی از کدهای اپلیکیشن تنظیمات نشان می‌دهند که کاربران پیکسل می‌توانند بین استفاده از اثر انگشت یا تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی یکی را انتخاب کرده و استفاده کنند. یکی از دلایل عدم استفاده‌ی گوگل از قابلیت تشخیص چهره در گوگل پیکسل ۶ پرو هنگام عرضه، می‌تواند اپلیکیشن دوربین سیستم عامل اندروید ۱۲L باشد. کد موجود در آن بخش از سیستم عامل سرنخ‌هایی را نشان می‌دهد که این ویژگی به طور آزمایشی در این سیستم عامل قرار گرفته است.

مشخص نیست که چرا گوگل با قابلیت تشخیص چهره در باز کردن قفل مشکل دارد. این قضیه را می‌توان به این شکل برداشت کرد که شاید گوگل در حال توسعه‌ی نسخه‌ی پیشرفته‌تری از قابلیت تشخیص چهره است که توسط تراشه‌ی جدید گوگل تنسور پشتیبانی می‌شود. شاید گوگل نسخه‌ی پیشرفته‌تر این قابلیت را در حد و اندازه‌ی قابلیت فیس آیدی اپل در اختیار کاربران قرار دهد.

گوگل می‌تواند این ویژگی جدید را از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری Pixel Feature Drop در آینده معرفی کند. اما این امکان نیز وجود دارد که این قابلیت جدید همراه با عرضه‌ی نسل بعدی این گوشی‌ها معرفی شود. در هر صورت مدل پایه‌ی گوگل پیکسل ۶ با قیمت ۵۹۹ دلار بعید است که این قابلیت را دریافت کند و دلیل آن هم به نظر محدودیت‌های سخت افزاری نیست.

گوگل در حدود دو ماه پیش از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود یعنی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو با قابلیت‌های جذاب و کاربردی رونمایی کرد. این گوشی‌های هوشمند در ماه‌های اولیه‌ی عرضه با استقبال بسیار خوبی از جانب کاربران و طرفداران گوگل روبرو شدند. اما مدتی بعد گزارش‌های زیادی از سوی کاربران این گوشی‌ها مبنی بر وجود مشکلات عجیب به گوش می‌رسید که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مشکل قسمت اسکنر اثر انگشت این گوشی‌ها اشاره کرد.

بسیاری از کاربران این گوشی‌ها اعلام کرده‌اند که به‌راحتی نمی‌توانند قفل گوشی خود را با استفاده از اسکنر اثر انگشت باز کنند. گوگل پاسخ خود را درباره‌ی این مشکل و در یک پست توییتری به وجود «الگوریتم‌های پیشرفته‌ی امنیتی» که اسکنر اثر انگشت پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو از آن استفاده می‌کنند، ارتباط داد.

پیکسل ۶

در گزارشی دیگر، کاربران از مشکل بسیار عجیب تماس تصادفی این گوشی با مخاطبینشان خبر دادند. برخی از کاربران این گوشی‌ها در ردیت گزارش داده‌اند که گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو در اقدامی عجیب و به‌‌صورت کاملا اتفاقی با لیست مخاطبین و بدون اطلاع شما تماس می‌گیرند. این اتفاق گاهی اوقات در نیمه‌ شب‌ها هم گزارش شده است. در نهایت گوگل با ارائه‌ی یک به‌روزرسانی نرم‌افزازی توانست این مشکل را نیز حل کند.

بسیاری از تحلیلگران عنوان بهترین سری گوشی‌های اندرویدی را به سری گوگل پیکسل ۶ دادند. این گوشی‌ها از پردازنده‌ی اختصاصی گوگل تنسور بهره می‌برند که بر اساس فناوری ساخت ۵ نانومتری تولید شده و مهم‌ترین قابلیت آن هم استفاده از دو هسته‌ی پردازشی Cortex-X1 است که قدرت بی‌نظیری برای این دو گوشی به ارمغان می‌آورند.

برخلاف پیکسل ۶ که نمایشگر آن از لبه‌های تخت بهره می‌برد، در لبه‌های نمایشگر پیکسل ۶ پرو خمیدگی به چشم می‌خورد. مدل پرو سری گوگل پیکسل ۶ با نمایشگر ۶/۷ اینچی اولد با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ در اختیار کاربران قرار گرفته است. همچنین این گوشی از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد.

همانند بسیاری از پرچم‌داران، سنسور اثر انگشت پیکسل ۶ پرو در زیر نمایشگر قرار دارد که از نوع اپتیکال است. منبع تغدیه‌ی این گوشی از جانب باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از سرعت شارژ ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند. این گوشی هوشمند از شارژ بی‌سیم ۲۳ وات نیز بهره می‌برد. در پنل پشتی گوگل پیکسل ۶ پرو یک لنز دوربین ۵۰ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد که سنسور آن نسبت به نسل قبلی سری پیکسل اندازه‌ی بزرگ‌تری دارد. طبق ادعای گوگل، این سنسور می‌تواند حدود ۱۵۰ درصد نور بیشتری ثبت کند. این گوشی با قیمت حدود ۸۹۹ دلار در بازارهای جهانی گوشی‌های هوشمند به فروش می‌رسد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا