کامپیوتر

رونمایی سامسونگ از گلکسی تب A8

سامسونگ ساعاتی پیش از تبلت اقتصادی خود با نام گلکسی تب A8 رونمایی کرد. تبلتی با اندازه‌ی ۱۰٫۵ اینچ و قیمت بسیار مناسب که می‌تواند انتخاب جذابی برای کاربران معمولی باشد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ طی چند سال اخیر، سامسونگ برای آن دسته از کاربرانی که در محدودیت بودجه قرار داشتند و در عین حال به دنبال محصولی بودند که بتواند نیاز آن‌ها را به بهترین شکل ممکن برطرف کند، تبلت‌های بسیار خوبی را معرفی و روانه‌ی بازار کرد. البته تبلت‌های پرچم‌دار سری گلکسی تب S8 هنوز رونمایی نشده‌اند و گفته می‌شود سال آینده باید شاهد رونمایی از آن‌ها باشیم. اما در حال حاضر در رده‌ی اقتصادی و میان‌رده، گزینه‌های بسیار خوبی وجود دارد که به‌تازگی شاهد اضافه شدن یک مدل دیگر تحت عنوان گلکسی تب A8 به آن بودیم.

گلکسی تب A8 اوایل سال آینده‌ی میلادی به بازار عرضه می‌شود. به نسبت نسل گذشته، این تبلت پیشرفت خاصی ندارد که بخواهیم آن را انتخاب ارزشمندی بدانیم اما یک سری بهبودی‌هایی داشته که باعث می‌شود به طور کلی آن را محصول خوبی بدانیم. طبق گفته‌های سامسونگ، این تبلت از نمایشگر ۱۰٫۵ اینچی با حواشی زیاد در اطراف بهره می‌برد که وضوح تصویر در آن به ۱۹۲۰ × ۱۲۰۰ و نسبت تصویر هم به ۱۶:۱۰ می‌رسد. نوع پنل بکار رفته نیز TFT است چرا که باعث شده قیمت محصول پایین بماند. در بخش عکاسی و فیلم‌برداری هم شاهد دو دوربین هستیم که به ترتیب ۸ و ۵ مگاپیکسلی هستند و در پشت و جلوی گوشی تعبیه شده‌اند. سیستم صوتی این تبلت هم شامل چهار بلندگو می‌شوند که مثل قبل از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند.

گلکسی تب A8

طبق اطلاعات دریافتی، گلکسی تب A8 از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای بهره می‌برد که به نسبت اسنپدراگون ۶۶۲ بکار رفته در گلکسی A7، حدودا ۱۰ درصد سریع‌تر است. طبق اطلاعات غیر رسمی منتشر شده، این پردازنده Unisoc Tiger T618 است که مبتنی بر لیتوگرافی ۱۲ نانومتری بوده و نوع هسته‌های آن Cortex-A75 (دو هسته) و A55 (شش هسته) هستند. در کنار این پردازنده هم از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده شده که البته این، قدرتمندترین مدل موجود است. چرا که سامسونگ یک مدل با ظرفیت حافظه‌ی رم ۳ گیگابایت هم برای این تبلت در نظر گرفته است. پردازنده‌ی سریع‌تر باعث می‌شود اگر تجربه‌ی کار با نسل قبلی را داشتید، قطعا به شکل محسوسی سرعت بالاتر را حس کنید. خصوصا اگر مدلی را انتخاب کنید که از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی بهره می‌برد.

گلکسی تب A8

برای حافظه‌ی داخلی این تبلت سه مدل در نظر گرفته شده است که شامل ۳۲/۶۴/۱۲۸ گیگابایت می‌شوند. ترکیب حافظه‌ی در دسترس هم به صورت ۳۲/۳، ۶۴/۴ و ۱۲۸/۴ خواهد بود. پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی هم در این محصول وجود دارد تا در صورت تمایل بتوانید حافظه‌ی داخلی را تا ۱ ترابایت افزایش دهید.

این تبلت در دو مدل با پشتیبانی از وای‌فای و LTE (اینترنت ۴G) در دسترس قرار خواهد گرفت. البته در هر دو مدل پشتیبانی از وای‌فای ۵ (ac) و بلوتوث نسل ۵ دیده می‌شود. برای اتصالات سیمی هم از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و USB-C نسل ۲ استفاده شده است. در این محصول خبری از پشتیبانی از قابلیت DEX نیست چرا که این قابلیت منحصرا برای گوشی‌ها و تبلت‌های سری S در نظر گرفته شده است.

گلکسی تب A8

منبع تغذیه‌ی این تبلت یک باتری ۷۰۴۰ میلی‌آمپر ساعتی است که کاربر می‌تواند آن را به وسیله‌ی یک شارژر نه چندان سریع ۱۵ واتی شارژ کند. البته این در صورتی است که چنین شارژری در اختیار داشته باشید چون درون جعبه‌ی گلکسی تب A8 فقط شارژر ۷.۵ واتی در دسترس قرار دارد که اقدام جالبی از سوی سامسونگ نبود.

گلکسی تب A8

تبلت گلکسی تب A8 اواخر این ماه در بازار اروپا و اوایل سال آینده در بازار آمریکا در دسترس قرار خواهد گرفت. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی شعبه‌ی هلند سامسونگ، این تبلت با قیمت پایه‌ی تنها ۲۳۰ یورو (مشابه نسل گذشته) در دسترس قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است این تبلت در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و صورتی طلایی به فروش می‌رسد. شما می‌توانید تصاویر مربوط به این محصول را در زیر تماشا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا