گیم

کال آو دیوتی وار زون به موبایل‌ می آید

کمپانی اکتیویژن در سال ۲۰۲۱ تأیید کرد که دومین بازی از مجموعه‌ی تیراندازی و محبوب کال آو دیوتی را برای دستگاه‌های تلفن همراه در دست توسعه دارد و استودیوی بازی‌سازی دیجیتال لجندز (Digital Legends) هم مدتی بعد برای کمک به توسعه‌ی این بازی خریداری شد. شایعه‌های اخیر حاکی از آن بودند که بازی ذکر شده یک نسخه‌ی موبایل اختصاصی از بازی بتل رویال رایگان و محبوب وارزون خواهد بود و اکنون به طور رسمی ساخت آن تأیید شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ اکتیویژن به‌تازگی یک آگهی استخدام منتشر و به نوعی تأیید کرد که در حال کار روی ساخت یک بازی موبایلی کاملا جدید و AAA است که اکشن هیجان‌انگیز، روان و در مقیاس بزرگ کال آو دیوتی: وارزون را برای بازیکنان به ارمغان خواهد آورد. در آگهی استخدام آمده که این تجربه‌ی چندنفره و بزرگ به صورت بومی برای موبایل با فناوری پیشرفته طراحی شده و برای سرگرم شدن بازیکنان در سراسر جهان در طول سال‌های آینده ساخته خواهد شد.

این بدان معناست که بازی یک پورت مستقیم از نسخه‌ی فعلی وارزون نخواهد بود و مانند نسخه‌ی اصلی، به‌روزرسانی‌ها و محتواهای جدیدی را به مرور زمان دریافت خواهد کرد. البته آگهی‌های شغلی در وبسایت کال آو دیوتی بسیار مبهم هستند و اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار نمی‌دهند.

تعدادی از استودیوهای داخلی اکتیویژن در حال همکاری روی توسعه بازی هستند که از بین آن‌ها می‌توان به استودیوهای Beenox، Demonware، Activision Shanghai، Activision Central Tech Solid State Studios و Digital Legends اشاره کرد. اکتیویژن در واقع به دنبال جذب افراد مختلف در چندین موقعیت در این استودیوها است و به نظر می‌رسد که اهمیت زیادی برای این پروژه قائل است.

البته گفتنی است که هم اکنون یک بخش بتل رویال در بازی کال آو دیوتی: موبایل وجود دارد، اما در حالی که بازی ذکر شده بخشی از این مجموعه محسوب می‌شود، توسط استودیوهای داخلی اکتیویژن توسعه داده نشده است. در عوض، این بازی توسط استودیوی چینی TiMi Studio Group، سازنده‌ی Pokémon Unite و زیرمجموعه کمپانی مشهور تنسنت (Tencent) ساخته شده است. این بازی در سال ۲۰۱۹ عرضه شد و یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی حال حاضر محسوب می‌شود.

هنوز اطلاعاتی درباره‌ی زمان عرضه‌ی نسخه‌ی موبایلی کال آو دیوتی: وارزون یا حتی نام رسمی آن وجود ندارد. این بازی بتل رویال به همراه کال آو دیوتی: مدرن وارفر همچنین دنباله‌هایی را روی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی در اواخر سال جاری میلادی دریافت خواهند کرد. گزارش‌ها همچنین ادعا کرده‌اند که اکتیویژن تصمیم گرفته تا بازی بعدی مجموعه را که برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده بود، به تعویق انداخته و به این سری پس از تقریبا دو دهه‌ انتشار سالانه استراحت دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا