کامپیوتر

کارت گرافیک اقتصادی Radeon PRO W6400 معرفی شد

شرکت AMD امروز از یک کارت گرافیک جدید برای انجام کارهای اداری معمول رونمایی کرده که از فناوری بروز و قدرت به نسبت بالایی برخوردار است. این کارت گرافیک که Radeon PRO W6400 نام دارد، به گفته AMD بهترین راهکار برای نیاز معمولی و نسبتاً حرفه‌ای ایستگاه‌های کاری به حساب می‌آید.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ کارت گرافیک جدید AMD از لحاظ قدرت خالص پایین‌تر از کارت گرافیک‌های W6600 and W6800 از سری Radeon PRO W6000 قرار می‌گیرد، اما می‌تواند در بسیاری از کاربردهای حرفه‌ای و عمومی عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد.

کارت گرافیک Radeon PRO W6400 از 4 گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR6 برخوردار شده و دو درگاه DisplayPort connectors در کنار پشتیبانی از رابط PCIe 4.0 دارد. این کارت گرافیک می‌تواند قدرت پردازشی معادل 3.54 ترافلاپ را با حداکثر مصرف 50 واتی فراهم آورد.

AMD برای این کارت گرافیک قیمت 249 دلار را در نظر گرفته که نسبت به نسل قبلی این محصولات قیمت بیشتری دارد، اما در مقایسه با مدل‌های مشابه شرکت انویدیا، از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. گفته می‌شود که AMD در بخش طراحی Radeon PRO W6400 از تحقیقاتی استفاده کرده که می‌توانند نیاز گرافیکی دقیق ایستگاه‌های کاری مختلف را تعیین نمایند.

این شرکت نتیجه گرفته که یک سوم کارمندان حرفه‌ای از دو مانیتور استفاده می‌کنند که از حداکثر رزولوشن 1080 پیکسل برخوردارند. از این رو AMD برای کاهش ابعاد و قیمت کارت گرافیک Radeon PRO W6400 را تنها به دو رابط نمایشگر مجهز کرده است.

بر اساس تحقیق AMD، بیشتر کارکنان از ایستگاه‌های کاری خود برای کنفرانس ویدئویی، ابزارهای آفیس و اجرای مرورگرهای وب استفاده می‌کنند و از این رو نیازی بر خلاف افرادی که به پشتیبانی از رندر 3D و CAD نیاز دارند، می‌توانند از کارت گرافیک ارزان قیمتی همچون W6400 استفاده نمایند.

کارت گرافیک Radeon PRO W6400 بر اساس فناوری ساخت تراشه 6 نانومتری تولید شده و از کارت گرافیک‌های مشابهی همچون Nvidia T1000 و T600 بهتر عمل می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا