تکنولوژی

زمان برگزاری رویداد Peek Performance اپل اعلام شد

پس از معرفی سری آیفون 13 اپل در اواخر سال 2021، این شرکت امروز رسماً زمان اولین رویداد خود برای 2022 را اعلام کرد. این مراسم یکی از شلوغ‌ترین رویدادهای اپل خواهد بود که معرفی گستره زیادی از محصولات را در بر می‌گیرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ اپل با انتشار بنر و تیزر رسمی اعلام کرد که نخستین رویداد سال 2022 خود را در روز سه‌شنبه، 8 مارس (17 اسفند) ساعت 21:30 شب به وقت ایران در سالن تئاتر استیو جابز، بخشی از محوطه اپل پارک در کوپرتینو کالیفرنیا، برگزار می‌کند.

همانند رویدادهای این شرکت در 2021، اولین رویداد اپل در سال 2022 همچنان یک گردهمایی مجازی خواهد بود و هیچ عضوی از رسانه‌ها یا عموم به دلیل همه‌گیری کرونا برای مشارکت حضوری دعوت نشده‌اند.

اما در مورد محصولات در انتظار معرفی باید گفت پیش‌تر شایعات زیادی در مورد آنچه احتمالاً در رویداد 8 مارس ببینیم، شنیده‌ایم. انتظار می‌رود اپل نسل بعدی سری آیفون SE، یک آیپد ایر به‌روز شده و حداقل یک لپ‌تاپ مک بوک با تراشه اختصاصی اپل را معرفی کند که می‌تواند مک مینی، مک بوک پرو 13 اینچی یا حتی هر دو آن‌ها  باشد.

نسل سوم گوشی آیفون SE ظاهری شبیه به مدل نسل دوم موجود در حال حاضر را خواهد داشت و هیچ تغییری در طراحی آن احتمال نمی‌رود. این گوشی کماکان دارای حاشیه‌های پهن و دکمه هوم مجهز به Touch ID خواهد بود، اما به احتمال زیاد به تراشه به‌روز شده‌ای از سری A، یعنی شاید A15 و اتصال سریع‌تر 5G مجهز می‌شود.

رویداد Peek Performance اپل

Ming-Chi Kuo ، تحلیلگر اپل می‌گوید این گوشی، مقرون به صرفه ترین آیفون 5G اپل خواهد بود.

در آن سو، به نظر می‌رسد اپل قصد ندارد هیچ تغییری در طراحی نسل بعدی آیپد ایر ایجاد کند، اما تراشه سریع‌تر و اتصال 5G را برای آن در مد نظر دارد. همچنین احتمال می‌رود این تبلت را با یک دوربین FaceTime جدید بروزرسانی کند که از ویژگی Center Stage نیز برای درون مرکز قرار دادن سوژه حتی حین حرکت، پشتیبانی می‌کند.

در مورد مک بوک‌ها نیز شایعه شده است که اپل قصد دارد یک نسخه قوی‌تر از مک مینی را با طراحی بازنگری شده و تراشه‌های M1 Pro و M1 Max  عرضه کند. این مک مینی جدید جایگزین لپ‌تاپ مک مینی فعلی مجهز به تراشه اینتل خواهد شد و ممکن است در همین رویداد ماه مارس اپل عرضه شود.

رویداد Peek Performance اپل

آخرین چیزی که برای رویداد 8 مارس اپل شایعه شده، معرفی نسخه به‌روز شده مک بوک پرو 13 اینچی است که گفته می‌شود به تراشه M2، جانشین تراشه M1، مجهز شده است. این مدل مک بوک پرو شبیه به مدل 13 اینچی فعلی آن خواهد بود و نسخه رده پایین‌تر مدل‌های مک بوک پرو 14 و 16 اینچی است که به تراشه‌های M1 Pro و M1 Max مجهز هستند.

رویداد Peek Performance اپل

ظاهراً تراشه M2 از همان CPU 8 هسته‌ای نظیر M1 بهره می‌برد، اما انتظار می‌رود سرعت و کارایی پردازنده مرکزی به همراه GPU آن بهبود یابد. شایعات همچنین حاکی از آن است که تراشه M2 در پیکربندی‌های GPU 9 و 10 هسته‌ای در دسترس خواهد بود که در مقایسه با پیکربندی‌‌های 7 و 8 هسته‌ای موجود با تراشه  M1افزایش محسوسی را به خود می‌بیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا