تکنولوژی

پیش بینی کاهش 17 درصدی تولید نیمه هادی چین در سال 2023 است

تولید نیمه هادی چین در سال 2023 17 درصد کاهش یافته است. در دو ماه اول سال، این کشور تنها 44.3 میلیارد واحد IC (مدارهای مجتمع) تولید کرد که در مقایسه با 53.7 میلیارد واحد برای مدت مشابه در سال گذشته بود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ افت 17 درصدی در ژانویه و فوریه به تنهایی بسیار بیشتر از افت کلی 11.6 درصدی ثبت شده برای کل سال 2022 است. تحریم های آمریکا صنعت نیمه هادی چین را فلج کرده است که نتیجه آن را می توان در کاهش شدید تولید نیمه هادی ها دید. کاهش تقاضای مصرف کننده و رکود اقتصادی نیز به کاهش تولید تراشه در بزرگترین بازار نیمه هادی جهان کمک کرده است.

در دو ماه اول سال 2023، محموله‌های میکروکامپیوتر 21.9 درصد کاهش داشته است در حالی که تولید گوشی‌های هوشمند نسبت به سال قبل 14.1 درصد کاهش داشته است. وقتی صحبت از واردات نیمه هادی به میان می آید، چین شاهد کاهش شدید 26.5 درصدی بود که بسیار بیشتر از کاهش 15 درصدی ثبت شده در سال 2022 است. سال گذشته صادرات آی سی چین به طور شگفت انگیزی 0.5 درصد افزایش داشت. با این حال، امسال صادرات آی سی نیز نسبت به سال گذشته 20.9 درصد کاهش یافت.

تأثیر تحریم های ایالات متحده و سیاست صفر کووید بر تجارت نیمه هادی ها: چین که بزرگترین بازار نیمه هادی در جهان است، به طور کلی مسیر رشد صعودی را در تجارت نیمه هادی خود نشان داده است. با این حال، تحریم های مداوم ایالات متحده همراه با سیاست کووید صفر و رکود اقتصادی باعث شد این کشور بزرگترین کاهش ماهانه خود را تا کنون ثبت کند. سال گذشته در ماه اکتبر، تولید نیمه هادی ها نسبت به سال قبل 26.7 درصد کاهش یافت و این یک سقوط رکوردشکنی برای این بخش بود.

با این حال، پس از تغییر سیاست کووید صفر پکن، وضعیت کلی اقتصادی در این کشور بهتر شده است. بخش تولید چین اکنون در حال بازگشت از رکود است و روند صعودی را برای ژانویه و فوریه 2023 نشان می دهد. امسال در فوریه، شاخص مدیران خرید بخش تولید (PMI) با افزایش به 52.6، بالاترین میزان از آوریل 2012، همه انتظارات را شکست داد. حتی صنعت نیمه هادی که کاهش کلی تولید را نشان می دهد در مقایسه با عملکرد خود در اکتبر سال گذشته کمی بهتر عمل می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا