فناوری اطلاعات

«پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند»؛پروژه برتر اتحادیه بین المللی ارتباطات

پروژه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند جمهوری اسلامی ایران، در بخش جوایز اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی امسال موسوم به WSIS 2023، به عنوان پروژه برتر اتحادیه بین المللی ارتباطات برگزیده شد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سکوهای داخلی نوشت: یکی از برنامه های راهبردی و مهم دولت سیزدهم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تحقق دولت هوشمند است. به همین منظور ما هم عزم خودمون رو جزم کردیم که این پروژه بالاخره پس از سال ها انتظار به سرانجام برسد. در همین راستا طی یک و نیم سال گذشته با کار و تلاش شبانه روزی همکارانم در سازمان فناوری اطلاعات، مشارکت سازمان اداری و استخدامی و همکاری سایر دستگاه های اجرایی این پروژه پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی افزود: تا به امروز ۹۳ درصد از دستگاه های اجرایی به «پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند» پیوسته اند و چیزی حدود سه هزار خدمت از این طریق در دسترس کاربران قرار دارد.

زارع پور تصریح کرد: هرچند وضعیت فعلی پروژه دولت هوشمند به هیچ وجه با وضعیت آن در ابتدای استقرار دولت سیزدهم قابل مقایسه نیست، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه طی برنامه ریزی انجام شده انشالله قرار است در سال آینده تمامی خدمات دولت از این طریق به مردم ارائه شود و حداقل 20 درصد از خدمات دستگاه های اجرایی به صورت هوشمند ارائه شود، اعلام کرد: خبر خوب اینکه امروز در بخش نهایی داوری پروژه های دولت الکترونیک مسابقات اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی(WSIS) که همزمان با روز سوم اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی  سال 2023 در ژنو سوییس برگزار شد، اتحادیه بین المللی ارتباطات(ITU) این پروژه را به عنوان یکی از پروژه های برتر در حوزه دولت الکترونیک انتخاب و جایزه WSIS Prize Champion 2023  را به رئیس محترم سازمان فناوری اطلاعات ایران که به نمایندگی از این وزارتخانه در این اجلاس شرکت کرده بود اهدا کرد.

وی با تشکر از تلاشهای همه کسانی که در کسب این موفقیت سهم داشته اند، خاطرنشان کرد: همه دستگاههای اجرایی که به پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند؛ رسانه ها و بویژه سازمان صدا و سیما که در پیگیری پیوستن دستگاههای اجرایی نقش موثری داشتند؛ همکاران عزیزم در سازمان امور استخدامی و اداری و سازمان فناوری اطلاعات که در به ثمر نشستن این پروژه نقش کلیدی داشتند و این مسیر همچنان ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا