فناوری اطلاعات

ارسال اطلاعات کاربران اتحادیه اروپا به آمریکا ممنوع می شود

کمیسیون حفاظت از اطلاعات در ایرلند طی حکمی انتقال اطلاعات کاربران اتحادیه اروپا به آمریکا از طریق فیس بوک را ممنوع می کند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مهر، کمیسیون حفاظت از اطلاعات ایرلند(DPC) قصد دارد ارسال اطلاعات کاربران اتحادیه اروپا به آمریکا توسط این شرکت را ممنوع کند.

این کمیسیون به فیس بوک مهلت داده تا پایان سپتامبر نسبت به حکم مبنی بر غیرقانونی بودن نقل و انتقالات طبق قوانین اطلاعات اتحادیه اروپا، اعتراض کند.

این دستور تعلیق مقدماتی به دنبال حکم دادگاه عالی اروپا در تابستان امسال گرفته شده است. دادگاه عالی اروپا در ماه جولای  قرارداد انتقال اطلاعات مهم بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده را لغو کرد. علاوه بر آن این دادگاه قانونی بودن مکانیزم انتقال جایگزین (با نام مستعار SCC) را زیر سوال برد.

سرنیک کلگ مدیر ارتباطات جهانی فیس بوک نیز حکم اولیه کمیسیون حفاظت از اطلاعات ایرلند را تایید و آن به عنوان یک پیشنهاد توصیف کرد.

این قانون در صورت اجرا کسب و کار چند میلیارد دلاری فیس بوک را مختل می کند و علاوه بر آن هشداری برای دیگر شرکت های بزرگ فناوری در آمریکا است که در ایرلند دفاتری دارند.

ممکن است تصمیم کمیسیون مذکور سرآغاز موجی از اقدامات مشابه در سراسر اتحادیه اروپا شود. کلگ در این باره افزود: فقدان روش های بین المللی ایمن و قانونی برای انتقال اطلاعات به اقتصاد کشورها خسارت می زند و رشد کسب و کارهای مبتنی بر اطلاعات را در اتحادیه اروپا کاهش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا