فناوری اطلاعات

خشم چین از ده هزار حمله هکری آمریکا به دانشگاه تحقیقات هوانوردی

چین یک سازمان جاسوسی ایالات متحده را به هک کردن یک دانشگاه دولتی با برنامه‌های تحقیقاتی هوانوردی و فضایی متهم کرده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، این تازه‌ترین واکنش پکن به اتهامات واشنگتن است که به طور مرتب چین را به جاسوسی سایبری متهم می‌کند.

مرکز ملی واکنش اضطراری به ویروس‌های رایانه‌ای در چین در بیانیه‌ای اعلام کرد دفتر عملیات دسترسی سفارشی واقع در آژانس امنیت ملی آمریکا این حملات را به دانشگاه پلی‌تکنیک شمال غربی در شیان انجام داده است. این مرکز افزود که تیمی از مرکز و فناوری امنیت ۳۶۰ پس از گزارش حمله‌ای از خارج از کشور در ماه ژوئن، سیستم‌های اطلاعاتی دانشگاه را تجزیه و تحلیل کردند.

به گفته مقامات چینی، آژانس امنیت ملی آمریکا در سال‌های اخیر بیش از ۱۰۰۰۰ حمله سایبری “وحشیانه” به اهداف چینی انجام داده و بیش از ۱۴۰ گیگابایت داده “با ارزش” جمع‌آوری کرده است. آژانس امنیت ملی آمریکا و وزارت امور خارجه این کشور از اظهار نظر در مورد این اتهامات خودداری کردند.

پکن و واشنگتن درگیر جنگ لفظی فزاینده‌ای بر سر جاسوسی سایبری شده‌اند و چین به صراحت سازمان‌های دولتی آمریکا را متهم می‌کند. در مقابل کریستوفر رأی، رئیس اف‌بی‌آی، در ماه جولای به شرکت‌های غربی هشدار داد چین قصد دارد با نقض حقوق مالکیت معنوی آنها را «غارت» کند تا در نهایت بتواند بر صنایع کلیدی تسلط یابد. هر دو کشور در جریان سفر شیء جین پینگ رئیس جمهور چین به واشنگتن در سال ۲۰۱۵ توافق کرده بودند از سرقت سایبری داده‌های مربوط به مالکیت معنوی یا اسرار تجاری خودداری کنند، اما ظاهراً این توافق رعایت نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا