فناوری اطلاعات

اعلام آمادگی برای کمک به افزایش ضریب امنیت سکوهای بخش خصوصی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کمک به افزایش ضریب امینت سکوهای بخش خصوصی حوزه اقتصاد دیجیتال اعلام آمادگی کرد و از افزایش 50 درصدی ظرفیت لایه IP  هسته شبکه ارتباطی کشور تا سه ماه آینده خبر داد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه هیات دولت درباره لو رفتن اطلاعات شخصی کاربران یکی از شرکت های فعال حوزه حمل و نقل آنلاین گفت: در تقسیم کاری که صورت گرفته است امنیت سکوهای بخش خصوصی حوزه اقتصاد دیجیتال بر عهده نهادهای تصمیم گیر دیگر است و نه وزارت ارتباطات.

وی افزود: با این وجود ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز ماهر در سازمان فناوری اطلاعات آمادگی خودمان را برای کمک به ارتقا امنیت این سکوها اعلام می کنیم.

زارع پور ادامه داد: البته در مورد پیام رسان و شبکه های اجتماعی که حوزه کاری ما محسوب می شود و در حال حمایت ویژه از آنها هستیم، ماهانه مشکلات و آسیب پذیری های امنیتی شان را بررسی می کنیم و برای بر طرف کردن آنها راهنمایی های لازم را ارایه می دهیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اطلاعیه اخیر شرکت ارتباطات زیرساخت پیرامون ارتقای ظرفیت شبکه ارتباطی کشور نیز توضیح داد: در حال توسعه شبکه مادر مخابراتی کشور هستیم و ظرف شش ماه آینده 50 درصد به ظرفیت لایه IP هسته شبکه اضافه می کنیم.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات جدید در حال قرار گرفتن در شبکه هستند، افزود: معمولا این ارتقا در ساعات پس از نیمه شب و نخست بامداد انجام می شود که در برخی از مناطق ممکن است، اختلالات بسیار محدودی  برای برخی کاربران رخ دهد اما از قبل شرکت ارتباطات زیرساخت آنرا اعلام خواهد کرد.

زارع پور با بیان اینکه از قبل، موضوع ارتقای ظرفیت شبکه را اعلام کرده بودیم و اپراتورها در جریان بودند، خاطرنشان کرد: هرچند که عموم کاربران این مساله را احساس نمی کنند اما داشبوردهای پایشی آنرا نشان می دهند و بعضا  عده ای ممکن است با بزرگنمایی این اتفاق در مردم ایجاد نگرانی کنند که برای جلوگیری از این موضوع نیز اطلاع رسانی صورت گرفت.

وزیر ارتباطات درباره توسعه ارتباطات در روستاهای سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به اینکه در دو سال گذشته 770 روستای جدید در سیستان و بلوچستان به اینترنت پرسرعت مجهز شده اند، گفت: این تعداد یک هفتم تعداد روستاهایی است که در دو سال گذشته به اینترنت پرسرعت در کل کشور متصل شده اند و بیش از هزار کیلومتر فیبرنوری کشیده شده است و تا پایان سال جاری نیز تمام روستاهای بالای بیست خانوار این استان متصل می شوند.

وی افزود: به زودی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها نیز در این استان آغاز می شود که با انجام این کارهای ویژه  محرومیت ارتباطی از چهره این استان زدوده خواهد شد.

زارع پور همچنین در خصوص ساخت ماهواره گفت: جزو ۲۵ کشور برتر دنیا در زمینه ساخت ماهواره‌های سنجشی با دقت بالا هستیم.

وی افزود: چند روز گذشته، ماهواره طلوع ۳ را برای پرتاب تحویل گرفتیم که با دقت زیر ۱۰ متر می‌تواند تصاویر را تهیه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا