گیم

صدرنشینی استارفیلد در هفته‌ی اول عرضه

طبق جدیدترین آمار منتشر شده، به نظر می‌رسد که بازی استارفیلد (Starfield) در اولین هفته‌ی انتشار خود در صدر جدول فروش هفتگی بازی‌ها در بریتانیا قرار گرفته است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ این بازی اکشن و نقش‌آفرینی فضایی از کمپانی بتسدا که به صورت انحصاری روی ایکس‌باکس سری ایکس‌/اس و رایانه‌های شخصی عرضه شده، از نظر فیزیکی فروش بیشتری را روی کنسول‌ها تجربه کرده است. این بازی ظاهرا در دو روز به بیش از شش میلیون بازیکن رسیده و از این نظر به پرفروش‌ترین بازی تاریخ بتسدا در هفته‌ی اول تبدیل شده است.

گفتنی است که سه بازی جدید دیگر در کنار استارفیلد منتشر شده‌اند. از بین این آثار جدید، NBA 2K24 و Fae Farm به ترتیب در رتبه‌های ۷ و ۹ در لیست ده بازی برتر قرار گرفتند. Crime Boss: Rockay City نیز در جایگاه بیست و دوم قرار گرفته است. در این میان جدیدترین اثر استودیوی فرام‌سافتور یعنی Armored Core 6: Fires of Rubicon به دنبال کاهش ۶۳ درصدی در فروش، از رتبه‌ی ۵ به رتبه‌ی ۲۰ سقوط کرده است. این بازی در هفته‌ی منتهی به ۲۶ آگوست (۴ شهریور) در رتبه‌ی اول قرار گرفته بود. در جای دیگر از جدول، بازی میراث هاگوارتز پس از افزایش ۲۲۸ درصدی فروش هفتگی، در رتبه‌ی دوم قرار دارد. این بازی موفق از کمپانی برادران وارنر همچنان با توجه به تخفیفی که دریافت کرده، به افزایش فروش ۴ درصدی هفته به هفته ادامه می‌دهد.

بازی ماریو کارت ۸ دلوکس با وجود کاهش ۲۴ درصدی در فروش هفتگی، در رتبه‌ی سوم قرار دارد. مورتال کامبت ۱۱ آلتیمیت نیز پس از ۸ درصد افزایش فروش به دلیل کاهش قیمت در پلی‌استیشن ۵، با یک پله صعود به رتبه‌ی ۵ رسیده است. جدیدترین نسخه از سری زلدا یعنی Tears of the Kingdom برای اولین بار از زمان عرضه از پنج بازی برتر خارج شده و پس از افت ۲۳ درصدی در فروش، اکنون در رتبه‌ی ششم قرار دارد.

صدرنشینی استارفیلد در هفته‌ی اول عرضه

در همین حال، فیفا ۲۳ از ده بازی برتر خارج و اکنون پس از افت فروش ۱۲ درصدی، در رتبه‌ی ۱۱ قرار دارد. با این حال فروش این بازی در کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس/اس به دلیل تخفیف‌ها در خرده‌فروشی‌ها افزایش یافته است. نسخه‌ی جدید این سری با تغییر برند فیفا و عنوان EA Sports FC 24، در ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) عرضه خواهد شد.

بازی Pikmin 4 با توجه به کاهش ۲۷ درصدی فروش، از رتبه‌ی ۱۶ به رتبه‌ی ۱۸ سقوط کرد. این در حالی است که The Witcher 3: Wild Hunt – Complete Edition پس از قرار گرفتن در رتبه‌ی ۳۷ در هفته‌ی گذشته با افزایش فروش به رتبه‌ی ۱۵ رسیده است. این بازی به دلیل پیشنهاد ویژه روی پلی‌استیشن ۴ شاهد افزایش ۳۸ درصدی فروش بود. در نهایت Dark Souls Trilogy پس از افزایش ۱۹ درصدی فروش به دلیل تخفیف در پلی‌استیشن ۴، در رتبه‌ی ۳۱ قرار گرفت و سایبرپانک ۲۰۷۷ پس از افزایش ۴۱ درصدی در فروش هفتگی به لطف کاهش قیمت در رایانه‌های شخصی، در رتبه‌ی ۳۲ قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا