فناوری اطلاعات

پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای چهارباغ استان البرز افتتاح شد

وزیر ارتباطات در سفر یک روزه به استان البرز، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهر چهارباغ را افتتاح کرد و ضمن حضور در منزل خانواده های دو شهید این شهر، کیفیت خدمات ارایه شده را در دو بخش دیگر آموزشی و تجاری مورد بررسی قرار داد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سفر به استان البرز با حضور در مدرسه حضرت طاهره (س) پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهر چهارباغ را افتتاح کرد.

وزیر ارتباطات در این مراسم با اشاره به اینکه پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، پروژه ای راهبردی و کلیدی برای کشور است، گفت: این پروژه تا دهه های آینده کشور را در این حوزه بی نیاز می کند.

وی با اشاره به تست سرعت بیش از ۷۰۰ مگابیت بر ثانیه در این مدرسه، افزود: این سرعت ها ۷۰ تا ۸۰ برابر سرعت های کنونی است که یک انقلاب در این حوزه به حساب می آید.

زارع پور با تاکید به اینکه این پروژه مهم ترین و بزرگترین پروژه ارتباطات در کشور است، گفت: اجرای این پروژه را در تمام استان ها پیگیری می کنیم تا امید در بخش ارتباطات تقویت شود.

وی افزود: به دلیل اینکه بخش مهمی از کار مردم در این حوزه است رضایت بخشی بسیاری دارد و می توانیم طعم شیرین استفاده از فناوری را به مردم بچشانیم.

وزیر ارتباطات از مسوولان شهرستان خواست که این فناوری را به مردم معرفی کنند.

زارع پور همچنین در منزل شهید اکبری با اشاره به اینکه شهدا بالاترین سرمایه خود را که جانشان بوده تقدیم کشور کرده اند، گفت: ما نیز تلاش می کنیم با کار شبانه روزی ادامه دهنده راه آنان باشیم.

وی به اقدامات دولت سیزدهم در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: در چند سال گذشته نگاه بیشتر به بیرون بوده اما در این دولت با کار شبانه روزی به ریل درست خود برگشته و بعد از چند سال رشد منفی، رشد اقتصادی مثبت داشته ایم و تورم رو به نزول است و شرایط رو به بهبودی است.

با این افتتاح از امروز تمام منازل و کسب و کارهای شهر چهار باغ، مهدی شهر و شهرک ابریشم تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفته اند و مردم این شهر می توانند از اینترنت با سرعت های چند صد مگابیت بر ثانیه ای بهره‌مند شوند.

در بررسی های به عمل آمده از وضعیت خدمات ارایه شده فیبرنوری در شهر چهارباغ، تست سرعت در مدرسه بیش از ۷۰۰ مگابیت، در فرمانداری این شهر بیش از ۹۰۰ مگابیت، در یکی از گلخانه های شهر نیز نزدیک به ۱۰۰۰ مگابیت برثانیه به ثبت رسید.

زارع پور همچنین به منظور نظارت بر کیفیت اینترنت فیبرنوری ارایه شده به کاربران با حضور در منزل یکی از خانواده معزز شهدا، کیفیت خدمات ارایه شده را از نزدیک مورد بررسی قرار داد که در این حضور تست سرعت بیش از ۹۰۰ مگابیت به ثبت رسید.

بنابه این گزارش، صبح امروز (جمعه) وزیر ارتباطات همزمان با سفر رییس جمهوری به استان البرز به منظور افتتاح پروژه فیبرنوری و بازدید از منطقه ویژه و فرودگاه پیام به این استان سفر کرد.

قرار است وی در این سفر از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام بازدید و با شرکت در مراسم بهره برداری از برخی شرکت‌های این منطقه در جمع مدیران و صاحبان صنایع و کسب و کارهای منطقه پیام حاضر شود.

بنابه این گزارش، وزارت ارتباطات برنامه دارد تا پایان این دولت ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری منازل و کسب و کارها ایجاد کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت iranfttx.ir تا کنون بیش از ۴،۵ میلیون پوشش فیبرنوری در کشور ایجاد شده است که این میزان تا پایان سال به ۸ میلیون پوشش می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا