فناوری اطلاعات

هکرها به یوبی سافت هم رحم نکردند

پس از انویدیا و سامسونگ حالا شرکت یوبی سافت اعلام کرده که مورد تهاجم قرار گرفته و برای مدت کوتاهی سیستم‌ها و سرویس‌های این شرکت از دسترس خارج شده و در همین رابطه گروه هکری $Lapsus مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ در هفته‌های گذشته تعداد حملات سایبری در صنعت گیمینگ افزایش پیدا کرده و به نظر می‌‌رسد که یوبی سافت هم یکی از اهداف هکرها بوده است. در پنج شنبه گذشته در بعضی از بازی‌ها، سرورها و سرویس‌های یوبی سافت اختلال به وجود آمده بود که دلیل آن حمله سایبری اعلام شد.

البته یوبی سافت هنوز اعلام نکرده که چه کسی پشت این حمله قرار دارد اما گروه $Lapsus که پیش‌تر انویدیا را هک کرده بود، مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

یوبی سافت مدعی شده هکرها موفق نشدند به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی پیدا کنند و خللی هم در سرویس‌های این شرکت به وجود نیامده است. اما این شرکت برای حفظ امنیت کاربران تمامی رمزهای عبور را ریست کرده است.

در طرف مقابل گروه هکری $Lapsus گزارش این حمله را در کانال خود منتشر کرده است. به نظر می‌آید این گروه هکری مستقر در آمریکای جنوبی مسئولیت سومین حمله به شرکت‌های بزرگ فناوری را برعهده گرفته است. همچنین این گروه هکری اعلام کرده که به اطلاعات کاربران یوبی سافت کاری نداشته است.

در همین رابطه یوبی‌سافت طی بیانیه‌ای تایید کرد که هفته‌ گذشته، یک حادثه‌ امنیت سایبری برای این شرکت رخ داده اما اطلاعاتی فاش نشده است و هم‌اکنون، علت آن در حال بررسی است.

در ادامه بیانیه این شرکت آمده که این حادثه‌ امنیت سایبری روی برخی از بازی‌ها، سیستم‌ها و خدمات این شرکت، اثری موقتی داشته است. همچنین، بیان شده است که تیم‌های IT این شرکت با افرادی با تجربه در حیطه‌ مربوطه در حال همکاری هستند تا این مشکل را بررسی کنند. سخنگوی این شرکت هم اعلام کرده که یوبی سافت در حال حاضر جزئیات بیشتری برای اشتراک گذاشتن ندارد.

گفتنی است که این شرکت در ماه پایانی سال 2021 نیز مورد حمله‌ی هکران قرار گرفته بود و برخی از اطلاعات کاربران، نام‌های کاربری و ویدئوهایی از بازی Just Dance فاش شده بود.

خبر حمله به این شرکت بازی‌ساز در شرایطی اعلام می‌شود که شمار حملات سایبری در چند وقت اخیر افزایش یافته است. مدتی قبل انویدیا تایید کرد که مورد حمله هکری قرار گرفته و بخشی از اطلاعات خصوصی و محرمانه این شرکت لو رفته است. گروه $Lapsus مدعی بود که در این حمله به حدود یک ترابایت از اطلاعات محرمانه انویدیا دست پیدا کرده است.

پس از آن سامسونگ هم اعلام کرد که بخشی از اطلاعات داخلی شرکت و کد منبع دستگاه‌های گلکسی به دست هکرها افتاده است. در ادامه هم این گروه هکری به فاصله کوتاهی حدود 190 گیگابایت از اطلاعات این غول فناوری کره جنوبی را برای دانلود منتشر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا