فناوری اطلاعات

کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات ویژه توسعه هوشمندسازی برگزار میشود

کنفرانس «ظرفیت شبکه ملی اطلاعات ویژه توسعه هوشمندسازی» با شعار «برنامه پنج ساله هفتم، فرصتی برای توسعه هوشمندسازی» طی دو مرحله با فاصله حدود یک ماه برگزار می شود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مرحله اول این کنفرانس که مهرماه سال جاری برگزار می شود بر دو موضوع کلیدی تمرکز دارد؛ نخست «برنامه‌های توسعه هوشمندسازی و نیازمندی‌های مرتبط در برنامه پنج‌ساله هفتم کشور» که در این بخش، حضور موثر مدیران ارشد سازمان برنامه و بودجه، وزارت ارتباطات، مرکز ملی فضای مجازی، دستگاه های اجرایی مانند وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان و صنعت و معدن، ضرورت دارد و موضوع دوم «ظرفیت‌های عرضه فعلی و قابلیت‌های ارتقا آتی در کشور و معرفی تجربه‌های موفق، هرچند کوچک» است که در این بخش هم حضور ستادهای تخصصی در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، پژوهشگاه فاوا، تشکل‌های خصوصی مرتبط و چند شرکت و مرکز فعال در این حوزه ضرورت دارد.

مرحله دوم این کنفرانس هم آبان ماه با تمرکز بر دو موضوع برگزار خواهد شد. نخست، «ضابطان،تسهیل گران، حامیان و ناظران در توسعه هوشمندسازی» که در این بخش، حضور رگولاتور مربوطه، مرکز ملی فضای مجازی، وزارت ارتباطات، معاونت علمی و فناوری، پژوهشگاه فاوا و اپراتورهای ارتباطی لازم است و دوم، «راهکارهای پیشنهادی برای توسعه هوشمند سازی با توجه به ظرفیت های کشور» که در این بخش هم حضور تشکل ها و مراکز تحقیق و تولید، معاونت علمی و فناوری، مرکز همکاری های تحول و پیشرفت و اپراتورهای ارتباطی مفید خواهدبود.

از میان شرکت های حاضر در نمایشگاه مرحله اول، تعدادی شرکت چابک و همسو با اهداف و تصمیمات کنفرانس برای حضور در نمایشگاه مرحله دوم انتخاب خواهندشد تا فرصت بیشتری برای نمایش توانمندی‌های عملیاتی ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا