تکنولوژی

هر آنچه در مورد تراشه M2 اپل باید بدانیم

سری M1 مک‌های اپل با آخرین تراشه‌های M1 Pro و M1 Max که استانداردهای جدیدی را در عملکرد و کارایی تعیین می‌کنند، موفقیت بزرگی را به اثبات رسانده است. این شرکت همچنین تراشه M1 Ultra را معرفی کرده است که قدرت دو تراشه M1 Max را در یک واحد ترکیب می کند. اپل به همین جا متوقف نمی‌شود، اما شایعات حاکی از آن است که نسل دوم تراشه‌ها با کد M2 در حال ساخت هستند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از digitaltrends؛در اینجا همه چیزهایی که در مورد تراشه Apple M2 می دانیم، چه محصولاتی ممکن است آن را دریافت کنند و چه زمانی طرفداران می توانند انتظار داشته باشند که سخت افزار جدید را دریافت کنند، آمده است.

چه محصولاتی M2 را دریافت می کنند؟

هر آنچه در مورد تراشه M2 اپل باید بدانیم

گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد اینکه چه زمانی منتشر می‌شود وجود دارد، اما رویداد Apple Peek Performance برخی از شایعات را متوقف کرده است – احتمالاً تراشه M2 در بهار امسال عرضه نمی‌شود. در عوض، اپل از تراشه M1 Ultra در مک استودیو رونمایی کرده است . بنابراین، اپل احتمالاً معرفی M2 را برای اواخر سال ذخیره می کند.

این بدان معناست که مک های مک M2 اپل احتمالا در نیمه دوم سال 2022 عرضه خواهند شد. هر چند باید منتظر چندین گزینه باشید، زیرا تحلیلگران معتقدند اپل در این بازه زمانی چهار مدل M2 را عرضه می کند. آنها می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • یک مک بوک ایر تازه شده
  • یک مک بوک پرو 13 اینچی سطح پایه
  • مک 24 اینچی جدید
  • یک مک مینی سطح مبتدی

به نظر می رسد که این ترکیب مشابه زمانی است که تراشه اصلی M1 با اضافه شدن مک جدید راه اندازی شد.

M2 MacBook Pro نوار لمسی را از دست می دهد

هر آنچه در مورد تراشه M2 اپل باید بدانیم

شایعه شده M2 MacBook Pro در حال حاضر خود را در موقعیت عجیبی می بیند. چیز زیادی برای متمایز کردن مک بوک پرو 13 اینچی از مک بوک ایر M1 وجود نداشت و به نظر نمی رسد اپل در آخرین نسخه به این مشکل رسیدگی کند. این بدان معناست که مک بوک پرو 13 اینچی M2 در حال حاضر در قسمت پشتی قرار دارد .

با این حال، این بدان معنا نیست که مدل 13 اینچی M2 هیچ به روز رسانی دریافت نمی کند. انتظار می رود اپل تاچ بار را حذف کند ، که مدت زیادی است. خریداران در عوض دوباره یک ردیف کلید عملکرد اختصاصی دریافت خواهند کرد و اپل در نهایت خود را از شر درد طولانی مدت در میان کاربران مک بوک پرو خلاص خواهد کرد.

کارایی

عملکرد یکی از مهم ترین مواردی است که باید در هنگام بررسی به روز رسانی محصول به آن توجه کرد. چیز زیادی در مورد توانایی M2 وجود ندارد، اما تعدادی از تحلیلگران قابل اعتماد دو سنت خود را اعلام کرده اند.

مارک گورمن، تحلیلگر بلومبرگ، انتظار دارد تعداد هسته های CPU مشابهی در M2 وجود داشته باشد، اما با هسته های با کارایی بیشتر. تراشه M1 دارای هشت هسته بود که به طور مساوی بین کارایی و کارایی بالا تقسیم شده بودند. M2 احتمالاً دارای هشت هسته نیز خواهد بود، اما بیشتر به انواع با عملکرد بالا (مشابه مک بوک پروهای جدید) متمایل است.

گورمن همچنین معتقد است که هسته های گرافیکی بیشتری وجود خواهد داشت. M1 با هفت یا هشت هسته گرافیکی عرضه شد، اما M2 طبق گزارشات دارای 9 یا 10 هسته خواهد بود. این برای سازندگان علاقه مندی که کمی قدرت گرافیکی بیشتری می خواهند اما نمی خواهند یا نمی توانند مک بوک پروهای قوی تر را بخرند، عالی است.

انتشار تراشه M1 Ultra همچنین می تواند نکاتی در مورد عملکرد M2 به ما بدهد. M1 Ultra قدرت دو تراشه M1 Max را با هم ترکیب می کند و جهش عملکردی عظیمی را ارائه می دهد. اگر تراشه‌های M2 Pro، Max و Ultra در آینده از M1 پیروی کنند، ما به یک نیروگاه واقعی یک تراشه خواهیم رسید.

قیمت و تاریخ عرضه

در حالی که برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر عرضه M2 Mac در اوایل سال جاری وجود داشت، رویداد Apple Peek Performance هیچ اشاره‌ای به تراشه M2 نکرد. به این ترتیب، انتظار مطمئن‌تر شدن آنها در نیمه دوم سال 2022 است. اپل احتمالاً آنها را در یک رویداد اعلام خواهد کرد، شبیه به راه‌اندازی مجموعه M1.

در مورد قیمت گذاری، اپل تمام تلاش خود را می کند تا محصولات خود را متمایز کند و هزینه ها را کاهش دهد. در حال حاضر، می توان حدس زد که قیمت ها مطابق با قیمت های M1 باشد. مک بوک ایر، همراه با به روز رسانی رنگارنگ، احتمالا از 999 دلار شروع خواهد شد. مک بوک پرو 13 اینچی M2 احتمالا با قیمت 1299 دلار و مدل ابتدایی M2 Mac Mini احتمالا از 899 دلار شروع می شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مک بوک ها، بهترین معاملاتی  را که می توانید در دستگاه های اپل دریافت کنید، بررسی کنید.

ترجمه:میترا شنتیائی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا