تکنولوژی

هوشمندانه به سمت حمل‌ونقل می‌رویم

مسیری سخت اما پربازده. مسیری که حمل و نقل کشور را به سمت و سوی هوشمندسازی حرکت می دهد. این مسیر طولانی و سخت که با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هموارتر شده است برای رسیدن به مقصد به پاس کردن پیش نیازهایی احتیاج دارد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛  از جمله این نیازها می توان به معرفی راه کارهای درست طی این مسیر اشاره کرد. مسیری که سالها در جاده سنتی خود حرکت می کرد و نگاهی به هوشمندسازی و استفاده از ابزار توسعه ای نداشت. اما این روزها که شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جان گرفته اند، صنعت حمل و نقل نیز به تکاپو افتاده است تا از قافله دیجتیالی شدن و بهره گیری از فناوری های نو عقب نماند.

در همین راستا، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در صدد برآمده است تا با دور هم جمع کردن بازیگران و فعالان حوزه لجستیک و حمل و نقل هوشمند بتواند گام های بلندی در زمینه هوشمندسازی این صنعت بردارد. گام هایی که عواید آن نصیب جامعه و مردم می شود. مردمی که مخاطبان اصلی صنعت حمل و نقل در کشور هستند.

پنجمين نمايشگاه تخصصى بين المللى لجستيك پايانه ها، زنجيره تامين حمل و نقل هوشمند که از نهم آبان ماه کار خود را آغاز کرده است به روزهای پایانی خود نزدیک می شود. رویدادی که با ایجاد فضای تعامل میان شرکت های دانش بنیان، سازمان ها و نهادهای تاثیرگذار در این عرصه توانسته است، نیازها و توانمندی های این حوزه را شناسایی کند.

این نمایشگاه که فردا به کار خود خاتمه می دهد در 5 بخش اصلی حمل و نقل “جاده ای”، “هوایی”، “ریلی”، “دریایی” و “حمل و نقل هوشمند ” در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است. این رویداد فناورانه حول محور موضوعاتی چون ارائه و معرفی آخرین و به روزترین مدل های  “نرم افزارها”، “سنسورینگ ها” و “پایانه ها” می چرخد.

این رویداد همچنین میزبان نخستين كنفرانس ملى راه‌كارهاى توسعه حمل و نقل هوشمند و بيست و سومين رويداد استارت آپى حمل و نقلى شو نیز هست. رویدادهایی که سکانشان به دست جوانان و متخصصان فعال و به روز این حوزه است و با همکاری ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا