موبایل

رونمایی از ویژگی‌های بی نظیر گوشی پیکسل4(Pixel4) گوگل

البرز فاوا نیوز به نقل از گوگل، شرکت گوگل اعلام کرده که قرار است دو ویژگی جدید به گوشی های Pixel4 اضافه کند. افزودن این ویژگی‌ها باعث خواهد شد تا Pixel4 به ابزار مفیدتری تبدیل شود. این ویژگی‌ها نشان می‌دهند که گام بعدی از منظر سازندگان انجام محاسبات محیطی است.

حسگر حرکتی

پنج سال است که تیم گوگل بر روی Soli کار می‌کند. Soli یک رادار حسگر حرکتی است. دهه‌ها است که از رادار برای شناسایی هواپیماها و سایر اشیای بزرگ استفاده می‌شود. اخیرا تیم گوگل اقدام به طراحی یک رادار کوچک (مینیاتوری) کرده است. این رادار کوچک در بالای Pixel4 قرار گرفته و حرکات کوچکی که در اطراف گوشی به وقوع می‌پیوندند را حس (شناسایی) می‌کند. این رادار از ترکیب الگوریتم های نرم‌افزاری منحصربفرد و سنسورهای سخت‌افزاری پیشرفته ساخته شده است. Pixel4 با استفاده از این ویژگی ها می‌تواند اشاره و حرکات را شناخته و در صورتی که صاحب گوشی در آن نزدیکی‌ها باشد وی را شناسایی کند. Pixel4 اولین ابزار دارای Soli خواهد بود که صاحب آن تنها با تکان دادن دست قادر به ایجاد حس‌های حرکتی برای بستن آهنگ‌ها، به تعویق انداختن هشدارها و قرار دادن تماس‌های تلفنی در حالت بی‌صدا خواهد بود.

 تشخیص چهره آسان و بی نقص

بازکردن قفل گوشی باید به صورت آسان، سریع و ایمن صورت گیرد. گوشی‌های هوشمند می‌بایست بدون ایجاد سر وصدا قادر به شناسایی صاحب گوشی باشند و گوگل در حال مهندسی و ساخت چنین گوشی‌هایی هست. برای اینکه بخواهید قفل برخی از گوشی‌های موجود در بازار را باز کنید ابتدا می‌بایست گوشی را بلند کرده آن را در موقعیت مشخصی قرار داده و سپس صبر کنید تا قفل آن باز شود پس از این کار می‌بایست صفحه گوشی را کشیده تا وارد صفحه خانگی (اصلی) گوشی شوید. Pixel4 تمام این کارها را به صورت ساده و موثر انجام می‌‌دهد. زمانی که به سمت گوشی خود می‌روید، Soli سنسورهای بازکردن قفل با استفاده از چهره‌نگاری را روشن می‌کند. این سنسورها حس می‌کنند که ممکن است شما بخواهید قفل گوشی خود را باز کنید. اگر سنسورهای تشخیص چهره و الگوریتم‌ها شما را شناسایی کنند، به محض برداشتن گوشی، قفل آن باز خواهد شد. ویژگی خوب دیگر این تکنولوژی این است که تقریبا در تمام جهات کار می‌کند. گفتنی است که حتی اگر شما گوشی را به صورت برعکس نیز در دست بگیرید این تکنولوژی قادر به شناسایی چهره و باز کردن قفل گوشی خواهد بود. شما می‌توانید از این تکنولوژی در پرداخت‌های ایمن و معرفی اپ‌ها نیز استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا