فناوری اطلاعات

افزونه ضد فیشینگ درگاه بانکی

البرز فاوا نیوز ، به دلیل افزایش جرایم رایانه ایی و اسفاده افراد سودجو از درگاه های اینترنتی تقلبی ( فیشینگ) ، مرکز آپای دانشگاه سمنان با حمایت مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخداد های رایانه ایی ( ماهر ) افزونه ایی را طراحی و پیاده سازی کرده اند تا درگاه های تقلبی را از درگاه های پرداخت واقعی برای کاربر مشخص کند.

از آنجا که بررسی‌ها نشان می‌دهد اغلب قربانیان فیشینگ از طریق گوشی همراه گرفتار این دام می‌شوند، برای حفظ امنیت پرداخت الکترونیک و جلوگیری از سرقت کارت‌های بانکی خود توصیه می‌شود مرورگر یاندکس یا فایرفاکس اندروید را بر روی گوشی همراه خود نصب کرده و با نصب افزونه ضد فیشینگ بر روی آن، پرداخت اینترنتی مطمئنی داشته باشید.

به گفته مرکز ماهر :

با رفتن به درگاه بانکی سایت‌ها در صورتی که صفحه پرداخت اصل باشد، پیامی مبنی بر اصل بودن آن نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید با خیال آسوده پرداخت اینترنتی خود را انجام دهید. در صورت جعلی بودن نیز یک پیام هشدار نمایش داده شده و برای بررسی بیشتر به صفحه وب افزونه هدایت می‌‌شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین نحوه استفاده از این افزونه ضد فیشینگ بر روی این لینک کلیک کنید و یا به وبسایت مرکز ماهر مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا