فناوری اطلاعات

متا بدترین شرکت سال 2021

فیسبوک یا همان متا در 12 ماه گذشته با اتفاقات و حواشی زیادی دست و پنجه نرم کرد و در آخر نیز نام خود را برای ورود به دنیای متاورس تغییر داد. حال بر اساس یک نظرسنجی صورت گرفته توسط Yahoo Finance، این غول شبکه‌های اجتماعی به عنوان منفورترین کمپانی سال انتخاب شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ این نظرسنجی هر ساله برای مشخص کردن بهترین کمپانی‌های جهان از نظر کاربران این سایت برگزار می‌شود و بر اساس آن، شرکت مایکروسافت موفق شده رتبه برترین کمپانی در سال 2021 را به خود اختصاص دهد. Yahoo Finance بدترین‌های امسال را نیز انتخاب کرد که در آن فیسبوک یا همان متا با اختصاص دادن 50 درصد آرای بیشتر نسبت به گزینه دوم، با قاطعیت به عنوان بدترین شرکت سال انتخاب شد.

در این نظرسنجی که با حضور بیش از هزار نفر نفر برگزار شد، شرکت تجارت الکترونیک چینی علی‌بابا دومین کمپانی بد سال لقب گرفت.

با این حال باید به این نکته اشاره کنیم که عدم محبوبیت فیسبوک را نمی‌توان تماماً به سانسور محتوا یا آثار اینستاگرام بر سلامت روان مربوط دانست، زیرا از گذشته این کمپانی همواره مورد خشم علاقه‌مندان به فناوری قرار داشته است. باید به این نکته اشاره کنیم که حدود 30 درصد حاضران در نظرسنجی نظر مثبتی نسبت به فیسبوک داشته‌اند که می‌تواند احتمال محبوب‌تر شدن این شرکت در آینده را نشان دهد.

فیسبوک چندی پیش علی‌رغم مشکلات و حواشی بسیار نام خود را به متا تغییر داد تا بر اساس گفته زاکربرگ، با هدف این شرکت برای ساخت متاورس هم‌خوانی بیشتری داشته باشد. این تغییر نام البته از سوی بسیاری راهکاری برای بر هم زدن حواس مطبوعات از حواشی دانسته می‌شود.

فیسبوک در سالیان گذشته به دلیل احترام نگذاشتن به حریم خصوصی کاربران همواره مورد انتقاد بوده و با شرکتی همچون اپل که دریافت اطلاعات مردم از طریق اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌ها در ios را محدود کرده، دعواهای حقوقی بسیاری راه انداخته است. البته متا می‌گوید که اقدامات اپل موجب آسیب دیدن کسب‌وکارهای کوچکی که به دنبال مشتریان مناسب می‌گردند، خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا