فناوری اطلاعات

شدیدترین سقوط تاریخی درآمد هواوی

بر اساس جدیدترین گزارش هواوی، درآمد این شرکت طی ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۱ با کاهش ۲۹٫۴ درصدی روبه‌رو شده است. روی هم رفته این شرکت از ماه ژانویه تا ژوئن توانسته درآمد ۴۹٫۵ میلیارد دلاری کسب کند. همان‌طور که انتظار داشتیم، بدترین عملکرد مربوط به بخش گجت‌های مصرفی است که درآمد این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا ۴۷ درصد کاهش یافته است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ درآمد بخش مربوط به تجهیزات مخابراتی هم با کاهش ۱۴٫۲ درصدی به ۲۱٫۱ میلیارد دلار رسیده است. در این میان، بخش مربوط به سازمان‌ها تنها قسمتی است که با رشد مواجه شده و درآمد این بخش با افزایش ۱۸.۲ درصدی به ۶٫۶ میلیارد دلار رسیده است.

اریک شو، رییس هیأت مدیره هواوی، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت اهداف استراتژیک خود را برای پنج سال آینده تعیین کرده و در حال حاضر مهم‌ترین هدف آن‌ها بقا است. هواوی امیدوار است این کار را با «ایجاد ارزش عملی» برای کاربران و شرکای خود انجام دهد. همچنین این شرکت انتظار دارد که درآمد قسمت‌های مربوط به تجهیزات مخابراتی و سازمان‌ها افزایش پیدا کنند.

اگرچه دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۹ نام هواوی را در لیست سیاه وزارت بازرگانی قرار داد، اما مشکلات اصلی هواوی از سال گذشته آغاز شد. در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۰، هواوی توانست با کنار گذاشتن سامسونگ رتبه‌ی نخست بازار موبایل را از آن خود کند. اما در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰ به دلیل تحریم‌های آمریکا، این شرکت با مشکلات فزاینده‌ای روبه‌رو شد. طبق جدیدترین گزارش منتشر شده، نام هواوی دیگر حتی در بین ۵ شرکت بزرگ بازار موبایل دیده نمی‌شود.

تحریم‌های جدید آمریکا که اواخر سال ۲۰۲۰ اعمال شدند، خرید تراشه‌های ۵G را برای این شرکت غیرممکن کردند. در نتیجه این شرکت برای عرضه‌ی گوشی‌های ۵G با مشکلات متعددی مواجه شده است. در ضمن دیگر هیچ شرکتی حاضر نیست تراشه‌های پیشرفته‌ی اختصاصی این شرکت را تولید کند. به همین خاطر جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار هواوی یعنی سری P50 فقط از اینترنت ۴G پشتیبانی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا