گیم

فاینال فانتزی ۱۶ به‌صورت کامل از موشن کپچر چهره پشتیبانی می‌‌کند

در جریان مراسم پخش زنده‌ی اینترنتی جدیدی تهیه‌کننده‌ی بازی فاینال فانتزی ۱۶ اعلام کرد که این اثر به‌صورت کامل و برای اولین بار از موشن کپچر چهره‌ پشتیبانی می‌کند که توسط صداپیشگان انگلیسی بازی انجام می‌شود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ چندی پیش نائوکی یوشیدا بیان کرده بود که سناریوی فاینال فانتزی ۱۶ تازه تمام شده است و همچنین صداپیشگی آن در مراحل پایانی خود به سر می‌برد. اکنون با اعلام جزئیات جدید متوجه شده‌ایم که روند توسعه‌ی این اثر به‌خوبی در جریان است و مراحل مهمی از آن پشت سر گذاشته شده است.

مانند بسیاری از مجموعه بازی‌های بزرگ امروزی، فاینال فانتزی هم با موشن کپچر بیگانه نیست و در بازی‌هایی نظیر فاینال فانتزی ۱۵ و بازسازی فاینال فانتزی ۷ از این فناوری استفاده کرده است. با این حال، این اولین باری است که اسکوئر انیکس برای فاینال فانتزی از موشن کپچر کامل چهره استفاده می‌کند که این موضوع می‌تواند باعث پیشرفت قابل‌توجهی در انیمیشن چهره‌ی شخصیت‌ها شود. هرچند، این تمام ماجرا نیست و نکته‌ی جالبی‌تری هم وجود دارد.

یوشیدا بیان می‌کند که آن‌ها برای فاینال فانتزی ۱۶ به‌صورت ویژه صدای انگلیسی را در اولویت قرار داده‌اند و آن را ابتدا انجام داده‌اند. آن‌ها برای موشن کپچر چهره‌ و ضبط دیالوگ‌ها از صداپیشگان انگلیسی این بازی استفاده کرده‌اند. این تصمیم از یک نظر می‌تواند بسیار منطقی باشد. همان گونه که در تریلر رونمایی فاینال فانتزی ۱۶ مشخص بود، فضا و محیط داستانی این اثر بیشتر به محیط یک فانتزی غربی در قرون‌وسطی شباهت دارد و به همین خاطر انتخاب لهجه‌ی انگلیسی به نظر انتخاب صحیح و مناسبی می‌آید.

همان‌طور که گفته شد، در فاینال فانتزی ۱۶ صداپیشگان با پوشیدن تجهیزات ویژه‌ی موشن کپچر میان‌پرده‌های بازی را ضبط خواهند کرد. استفاده‌ی کامل از موشن کپچر چهره موجب می‌شود تا سازندگان بتوانند با انیمیشن‌های بهتر احساسات چهره‌ی شخصیت‌ها را به شکل بهتری نشان دهند و ادای دیالوگ‌ها هم حالت طبیعی‌تر و بهتری پیدا کند. هرچند در بازسازی فاینال فانتزی ۷ هم صداپیشگی در زبان‌های مختلف بازی با چهره شخصیت‌ها همخوانی داشت اما در آن بازی از هوش‌ مصنوعی برای خلق انیمیشن‌های چهره و سینک صدا با چهره استفاده شده بود. با توجه به اینکه اکنون از موشن کپچر کامل استفاده شده است، به احتمال زیاد در فاینال فانتزی ۱۶ شاهد جهش بزرگی در این زمینه‌ خواهیم بود و نتیجه‌ی بهتری را خواهیم دید.

نائوکی یوشیدا درباره‌ی این موضوع توضیح می‌دهد که در هشت سال گذشته به خاطر سیاست‌های شرکت اسکوئر انیکس در هیچ‌کدام از فیلم‌برداری‌های بازی‌ها (برای موشن کپچر) حضور نداشته است. او به‌تازگی اعلام کرده بود که ممکن است بازی حتی در نمایشگاه توکیو گیم شو هم نمایش داده نشود و بازیکنان در آن رویداد منتظر سورپرایز نباشند. او بیان کرده بود که وقتی بازی را نشان می‌دهد که راضی باشد و تریلر آن بتواند همه بازیکنان را شگفت‌زده کند.

فاینال فانتزی ۱۶

بازی Final Fantasy XVI اولین بار در اکتبر سال گذشته و در جریان یکی از رویدادهای پلی‌استیشن معرفی شد. این بازی در حال حاضر فقط برای کنسول پلی‌استیشن ۵ معرفی شده است و قرار است انحصاری‌ زمان‌دار پلی‌استیشن باشد. هرچند هنوز نمی‌دانیم که این بازی در چه تاریخی عرضه خواهد شد اما عرضه‌ی آن در سال ۲۰۲۲ دور از ذهن نیست. در حالی که یوشیدا به‌صراحت اعلام کرده که بازی قرار نبوده است در E3‌ نشان داده شود و حتی ممکن است به توکیو گیم شو نرسد، اما در گذشته اعلام شده بود که در سال ۲۰۲۱ نمایش‌ها و جزئیات بیشتری از فاینال فانتزی ۱۶ خواهیم شنید. به همین دلیل انتظار می‌رود که در ماه‌های آتی تریلر جدیدی از این اثر در یکی از رویدادهای سونی نشان داده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا