موبایل

بررسی مشخصات گوشی تاشو آنر مجیک V

در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) سال جاری کمپانی آنر که زیر مجموعه شرکت هواوی است گوشی تاشو جدیدی برای رقابت با دیگر برندها مثل سامسونگ معرفی کرد. این گوشی هوشمند یک دستگاه تاشو است که آنر مجیک V نامیده می‌شود و به دلیل پشتیبانی از تراشه جدید کمپانی کوالکام این گجت منعطف نسبت به دیگر دستگاه‌ها دارای قدرت سخت افزاری بسیار بالایی است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، کمپانی آنر این دستگاه را در ابعادی همانند گلکسی زد فولد 3 شرکت سامسونگ طراحی کرد و بر این اساس می‌تواند گفت شکل ظاهری این دو گوشی هوشمند بسیار شبیه است. وزن این گجت معادل ۲۸۸ گرم است و موضوعی که برای بسیاری از کاربران عجیب بوده، افزایش وزن این گجت نسبت به رنگ آن است.

این موضوع بدان معنی است که وزن این دستگاه تا ۲۹۳ گرم افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل کاربران با توجه به رنگ انتخابی می‌توانند وزن دستگاه را نیز انتخاب کنند. محافظ صفحه نمایش دوم آنر مجیک V از جنس شیشه است و به همین دلیل به راحتی به این دستگاه آسیبی وارد نمی‌شود. بدنه دستگاه از آلومینیوم ساخته شده و این موضوع کمی باعث کاهش کیفیت ساخت شده است.

اگر آنر از استیل ضد زنگ برای ساخت این پنل استفاده می‌کرد، باعث می‌شد تا در دست گرفتن این گوشی هوشمند حس بهتری را به کاربران منتقل کند. اما باید به این موضوع نیز توجه کرد که استفاده از این فلز باعث افزایش وزن دستگاه می‌شد و در دست گرفتن آن با یک دست تقریبا غیر ممکن می‌شود.

پنل پشتی این دستگاه از جنس شیشه ساخته شده و در بعضی از رنگ‌ها به جای شیشه، آنر از چرم استفاده کرده است. این موضوع باعث به وجود آمدن یک اختلاف وزنی در میان رنگ‌های مختلف شده که در گذشته شاهد چنین طراحی در میان گوشی‌های هوشمند نبودیم.

بررسی مشخصات گوشی آنر مجیک V

در ادامه به بررسی مشخصات مختلف این گوشی هوشمند خواهیم پرداخت و در بعضی از موارد این دستگاه را با گوشی منعطف شرکت اپل یعنی گلکسی زد فولد 3 مقایسه خواهیم کرد. همانطور که در بالا اشاره کردیم قدرت سخت افزاری این گجت بسیار بالا است، اما این موضوع به تنهایی نمی‌تواند قیمت بسیار بالای این دستگاه را توجیه کند.

صفحه نمایش

این گوشی تاشو همانند پرچمدار منعطف غول فناوری کره جنوبی دارای دو صفحه نمایش است که یکی از این نمایشگرها برای انجام کارهای عادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از صفحه نمایش اصلی این دستگاه برای اجرای بازی‌ها و دیگر فعالیت‌های مختلف استفاده می‌شود.

نمایشگر بزرگ و تاشو این گجت از نوع Foldable OLED است و بر این اساس این صفحه نمایش قابل تاشو شدن بوده و دارای اندازه‌ای معادل ۷.۹ اینچ است. به لطف وجود این پنل صفحه نمایش بزرگ گوشی تاشو آنر از نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد و در کنار این فناوری از +HDR10 نیز در این صفحه نمایش پشتیبانی شده است.

به علاوه این نمایشگر دارای توانایی نمایش یک میلیارد رنگ بوده که این موضوع باعث افزایش کیفیت تصویر و همچنین طبیعی‌تر شدن محتواهای نمایش داده شده است.داخل این صفحه نمایش یک بریدگی کوچک برای قرار گرفتن دوربین سلفی وجود دارد و به دلیل حاشیه‌های بسیار کم نمایشگر، این صفحه نمایش توانست تا 88.6 درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داد.

به همین دلیل هنگام مشاهده صفحه نمایش کاربران دیگر دچار مشکل نخواهند شد و دیگر بخشی برای پرت کردن حواس کاربران وجود ندارد. به علاوه این موضوع باعث شد تا صفحه نمایش بتواند ظاهری مدرن‌تر داشته باشد و توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کند.

وضوح صفحه نمایش یکی از بخش‌های بسیار جذاب این دستگاه است که می‌تواند کاربران بسیاری را به خرید این گجت تشویق کند. رزولوشن این نمایشگر معادل ۲۲۷۲ در ۱۹۸۴ پیکسل است که می‌تواند محتواهای مختلف را با وضوح بسیار بالایی به تصویر بکشد. در کنار این وضوح تصویر، تراکم پیکسلی نمایشگر ۳۸۱ پیکسل در هر اینچ باعث شده تا رنگ‌ها در این صفحه نمایش بسیار طبیعی‌تر به نظر برسد.

به صورت کلی می‌توان گفت این نمایشگر دارای کیفیت ساخت بسیار بالایی است و بر این اساس افراد قادر هستند تا بازی‌های با کیفیت و فیلم‌های مختلفی را با بالاترین کیفیت مشاهده کنند. دومین نمایشگر این گوشی هوشمند از پنل OLED ساخته شده و اندازه آن معادل ۶.۴۵ اینچ است. این نمایشگر نیز برای استفاده‌های مختلف مناسب بوده و کاربران می‌توانند بسیاری از کارهای خود را با این صفحه نمایش انجام دهند.

اما زمانی که کاربران از این نمایشگر استفاده می‌کنند به دلیل تا شدن دستگاه ضخامت آن بسیار افزایش پیدا می‌کند و در دست گرفتن آن چندان نمی‌تواند برای کاربران لذت بخش باشد. این نمایشگر نیز می‌تواند یک میلیارد رنگ را به تصویر بکشد و رنگ‌ها را طبیعی‌تر به کاربران نشان دهد. علاوه بر این موضوع افراد قادر هستند محتواهای مختلف را به لطف وجود نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی روان‌تر مشاهده کنند.

این موضوع باعث شد تا این نمایشگر نسبت به صفحه نمایش ۷.۹ اینچی تاشو این دستگاه برتری داشته باشد و بتواند هنگام اجرای بازی‌های مختلف کاربردی‌تر باشد. این صفحه نمایش نیز قادر است که از فناوری +HDR10 پشتیبانی کند و باعث افزایش کیفیت صفحه نمایش شود.

وضوح تصویر صفحه نمایش دوم آنر مجیک V معادل ۲۵۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و بر این اساس می‌توان گفت این نمایشگر نیز برای مشاهده ویدیوهای مختلف و همچنین اجرای بازی‌هایی با کیفیت بالا مناسب باشد. رنگ‌ها در این نمایشگر نسبت به صفحه نمایش اصلی طبیعی‌تر به نظر می‌رسند و این موضوع به دلیل وجود تراکم پیکسلی ۴۳۱ پیکسل در هر اینچ است.

سخت افزار

در ابتدای این مطلب به این موضوع اشاره کردیم که این گوشی هوشمند دارای قدرت سخت افزاری بالایی است و به مدت زمان کوتاهی این گجت در بازار گوشی‌های تاشو بی رقیب خواهد بود. دلیل این موضوع وجود تراشه قدرتمند Snapdragon 8 Gen1 در این پرچمدار تاشو است. این پردازنده یک چیپست ۴ نانومتری بوده که از قدرت سخت افزاری بسیار بالایی استفاده می‌کند و در گوشی‌های تاشو از این تراشه استفاده نشده است.

علاوه بر این موضوع تراشه گرافیکی Adreno 730 وظیفه پردازش گرافیک این دستگاه را بر عهده دارد و می‌تواند باعث شود تا هنگام اجرای بازی‌های با گرافیک بالا کاربران تجربه جدیدی داشته باشند. به صورت کلی این گوشی در بازار گجت‌های هوشمند دارای رقیب‌های بسیار کمی است و اکثرا گوشی‌های آیفون می‌توانند با این دستگاه رقابت کنند. اما در بازار گوشی‌های تاشو این دستگاه اولین گوشی هوشمند مجهز شده به این تراشه جدید شرکت کوالکام است و دستگاهی توان رقابت با این تراشه را ندارد.

متاسفانه این پرچمدار از درگاه microSD بهره نمی‌برد و افراد باید هنگام خرید این گوشی هوشمند مناسب‌ترین گزینه را برای انتخاب حافظه داخلی خریداری کنند. هواوی و آنر این گوشی را تنها با دو گزینه برای انتخاب حافظه به بازار عرضه کردند و کاربران می‌توانند از این دو نسخه یک گزینه را انتخاب کنند.

گزینه اول دارای حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۱۲ گیگابایتی است که برای استفاده‌ی بسیاری از کاربران مناسب است. افراد قادر هستند تا با استفاده از این نسخه اطلاعات و داده‌های بسیاری را در این گوشی ذخیره کنند و فضای مناسب نصب و اجرای بازی‌های سنگین را در اختیار داشته باشند.

علاوه بر این موضوع نسخه دوم به ۱۲ گیگابایت رم مجهز شده و از ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند. این گزینه نسبت به نسخه اول از قیمت بیشتری بهره می‌برد و برای فیلم برداری با کیفیت 4K و نرخ فریم بالا بسیار مناسب است. بر این اساس کاربران یا خرید این نسخه با کمبود حافظه مواجه نخواهند شد و افراد می‌توانند داده‌های با کیفیتی را در این نسخه ذخیره کنند.

این گوشی هوشمند به سیستم عامل جدید شرکت گوگل یعنی Android 12 مجهز شده که افراد با استفاده از این سیستم عامل می‌توانند تجربه جدیدی را هنگام استفاده از یک گوشی هوشمند برند آنر داشته باشند. گوشی آنر مجیک V به دلیل تولید شدن توسط برند آنر از جدیدترین رابط کاربری این کمپانی یعنی Magic UI 6 استفاده می‌کند و این موضوع می‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند.

دوربین

در پنل پشتی این گوشی هوشمند سه دوربین برای تصویر برداری در اختیار کاربران قرار گرفته که این سه سنسور دارای کیفیت ۵۰ مگاپیکسل هستند. دوربین اول این گجت برای تصویر برداری در حالت عادی (واید) مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند تصاویر با کیفیت و با وضوح بسیار بالایی را به ثبت برساند.

دومین سنسور نیز برای تصویر برای در حالت واید تاثیر گذار است و می‌تواند کیفیت تصاویر را افزایش دهد. این سنسور و اولین دوربین به گونه‌ای عمل می‌کنند که هر دو به صورت هم زمان دو تصویر از یک محیط به ثبت می‌رسانند و تصاویر به ثبت رسیده را با هم ادغام می‌کنند. به همین دلیل است که وضوح تصاویر در این گوشی بسیار بالا هستند و به لطف نمایشگر با کیفیت افراد می‌توانند عکس‌ها و ویدیوها را با کیفیت اصلی مشاهده کنند.

سومین سنسور برای تصویر برداری در حالت اولترا واید استفاده می‌شود و برای کاربران هنگام تصویر برداری با زاویه ۱۲۲ درجه‌ای بسیار موثر است. به صورت کلی تمام دوربین‌ها قادر هستند که جزئیات بسیاری را به ثبت برسانند و توجه علاقه‌مندان به فیلم برداری را به خود جلب کنند. سنسورهای آنر مجیک V از فناوری HDR بهره می‌برند و به لطف وجود فلش دوگانه LED امکان تصویر برداری در نور کم (شب) نیز وجود دارد.

این دوربین‌ها می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کنند و امکان فیلم برداری در حالت اسلوموشن با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ فریم ۹۶۰ فریم بر ثانیه وجود دارد. ناگفته نماند این سنسورها هنگام فیلم برداری می‌توانند از فناوری +HDR10 نیز پشتیبانی کنند.

دوربین قرار گرفته در بریدگی بالای صفحه نمایش نیز دارای کیفیت ۴۲ مگاپیکسلی است و این سنسور نیز توانایی به ثبت رساندن ویدیوها و تصاویر با جزئیات بالایی را دارد. کاربران می‌توانند با استفاده از این سنسور با کیفیت 4K و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه ویدیو به ثبت برسانند و همچنین از فناوری HDR بهره ببرند.

به دلیل پرچمدار بودن این گوشی هوشمند از دو اسپیکر برای پخش صدا در این دستگاه استفاده شده که می‌توانند صدا را به صورت استریو پخش کنند. علاوه بر این موضوع صدا نیز به صورت استریو ضبط می‌شود و هنگام پخش همان حس زمان ضبط ویدیو به کاربران منتقل می‌شود. متاسفانه این گجت از جک ۳.۵ میلی متری بهره نمی‌برد و برای اتصال هدفون به این دستگاه باید از دو روش تبدیل جک ۳.۵ میلی متری به USB-C یا بلوتوث استفاده شود.

درگاه شارژ یا همان انتقال داده در این گوشی هوشمند از نوع USB Type-C 3.1 و این درگاه به کاربران امکان شارژ سریع دستگاه و همچنین انتقال داده با سرعت بسیار بالا را می‌دهد. افراد باید برای باز کردن قفل صفحه از حسگر اثر انگشت فیزیکی قرار گرفته در کنار این گوشی هوشمند استفاده کنند که دارای سرعت و دقت بالایی است. آنر تصمیم گرفت که از فناوری حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش استفاده نکند و حس مدرن بودن را از کاربران خود دریغ کند.

علاوه بر این موضوع استفاده نکردن از این سنسور باعث شد تا قیمت این دستگاه بیش از این افزایش پیدا نکند. اما اگر از این فناوری پشتیبانی می‌شد استفاده از این دستگاه می‌توانست برای کاربران جذاب‌تر باشد.

باتری و قیمت

کمپانی آنر تصمیم گرفت تا گوشی آنر مجیک V را به باتری با ظرفیت ۴۷۵۰ میلی آمپر ساعت مجهز کند و انرژی این گوشی توسط این باتری تامین شود. این باتری برای تامین انرژی این گوشی هوشمند چندان مناسب نیست و اگر از یک باتری با ظرفیت بالاتری پشتیبانی می‌شد کاربران می‌توانستند زمان بیشتری از این گوشی هوشمند استفاده کنند.

داخل جعبه این گوشی هوشمند یک آداپتور با توان ۶۶ وات قرار گرفته که افراد می‌توانند به لطف این گجت باتری این دستگاه را در مدت زمان ۱۵ دقیقه حدود ۵۰ درصد شارژ کنند. وجود این آداپتور در این گوشی هوشمند یک مزیت محسوب می‌شود و این موضوع می‌تواند کاربران را به خرید این گوشی هوشمند تشویق کند.

ناگفته نماند امکان شارژ کردن دیگر دستگاه‌های پشتیبانی کننده از فناوری شارژ بی‌سیم با این گوشی هوشمند وجود دارد و کاربران قادر هستند تا دیگر گجت‌ها را با توان ۵ وات با استفاده از پرچمدار تاشو آنر شارژ کنند.

این گجت در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و نارنجی به بازار عرضه شد و نسبتا می‌توان گفت این کمپانی گزینه‌های مناسبی را برای انتخاب رنگ در اختیار کاربران خود قرار داده است. اما موضوع اصلی که به نوعی نقطه ضعف این گوشی هوشمند محسوب می‌شود قیمت آن است؛ زیرا افراد باید برای خرید نسخه پایه این دستگاه ۲۴۰۰ دلار هزینه کنند که این قیمت برای بسیاری از کاربران زیاد است و رقیب‌های ارزان‌تری در بازار با قیمت ۱۵۰۰ دلار وجود دارند که کاربران در ابتدا به خرید این نسخه از گوشی‌های هوشمند تاشو روی می‌آورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا