موبایل

شیائومی ردمی K40S را با تراشه اسنپدراگون 870 معرفی کرد

شیائومی به تازگی در کنار گوشی‌های Redmi K50 و K50 Pro خود از گوشی جدید دیگری با عنوان K40S نیز رونمایی کرده است. اگرچه این گوشی از نظر ظاهر و ویژگی‌ها شباهت زیادی به پرچمدار سال گذشته شیائومی در این سری یعنی Redmi K40 دارد اما بخشی از قابلیت‌های خود را از سری گوشی‌های جدید و قدرتمند Redmi K50 به ارث برده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ شیائومی سال گذشته گوشی‌ Redmi K40 را معرفی و روانه بازار کرد. محصولی که خیلی زود توانست خود را در دل کاربران جای کند و به محصولی پرطرفدار و پرفروش تبدیل شود؛ تا جایی که شیائومی چندی پیش اعلام کرد که بیش از 10 میلیون نسخه از این گوشی هوشمند را در سرتاسر جهان به فروش رسانده است. به نظر می‌رسد محبوبیت بالا و فروش قابل توجه گوشی‌ K40 سبب شده است که شیائومی ایده تولید و عرضه نسخه جدیدی از آن را عملی کند؛ چرا که اکنون شاهد معرفی و عرضه گوشی ردمی K40S هستیم.

شیائومی ردمی K40S را با تراشه اسنپدراگون 870 معرفی کرد

شیائومی سعی کرده است در گوشی Redmi K40S با حفظ نقاط قوت گوشی K40 آن را به ویژگی‌ها و قابلیت‌های تازه و بهتری مجهز کند. یکی از این قابلیت‌های تازه سیستم خنک کننده قدرتمندتر و بزرگ‌تر است که سبب می‌شود هسته‌های پردازشی و گرافیکی موجود در این گوشی با وضعیت بهینه‌تری فعالیت کنند و بتوانند قدرت و عملکرد بهتری را در هنگام اجرای بازی‌ها از خود نشان دهند.

شیائومی اعلام کرده است که برای این گوشی یک محفظه بخار با مساحت 3112 میلی‌متر مربع آماده کرده است و سیستم خنک کننده آن نیز با استفاده از مایع، گرمای تولید شده توسط اجزا را به بیرون هدایت می‌کند. بنا به گفته شرکت سازنده فضایی که در گوشی Redmi K40S خنک سازی می‌شود چیزی در حدود 400 درصد بزرگ‌تر از فضای خنک سازی شده در گوشی K40 است. این سیستم خنک کننده جدید به گوشی ردمی K40S اجازه می‌دهد بازی‌ها را با نرخ فریم بهتری به اجرا در آورد.

شیائومی ردمی K40S را با تراشه اسنپدراگون 870 معرفی کرد

قابلیت دیگری که اکنون در گوشی K40S ارتقا پیدا کرده است پشتیبانی از شارژرهای جدید و با توان خروجی بالاتر است که سبب می‌شود سرعت شارژ آن افزایش قابل توجهی کند. گوشی K40 در بهترین حالت می‌توانست از شارژرهای با توان خروجی 33 وات پشتیبانی کند اما این میزان در گوشی ردمی K40S به 67 وات افزایش پیدا کرده است. این موضوع سبب شده است که مدت زمان لازم برای شارژ کامل این گوشی از 52 دقیقه به 38 دقیقه کاهش پیدا کند.

دیگر قابلیت مهم و جدید این گوشی دوربین اصلی ارتقا یافته است. اگرچه همچنان در گوشی ردمی K40S شاهد حضور سنسور 48 مگاپیکسلی Sony IMX582 به عنوان حسگر اصلی هستیم اما این دوربین اکنون از قابلیت لرزش‌گیر اپتیکی یا OIS بهره می‌برد. این موضوع سبب می‌شود گوشی K40S در هنگام ثبت تصاویر و ویدیوها عملکرد بسیار بهتری را از خود نشان دهد. در گوشی K40S دو سنسور دیگر حاضر در کنار این حسگر نیز وضوح 8 و 2 مگاپیکسلی دارند و به ترتیب با لنز با زاویه دید فوق عریض و همچنین ماکرو همراه شده‌اند.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی شیائومی گوشی ردمی K40S دارای یک نمایشگر 6.67 اینچی با وضوح 1080 در 2400 پیکسلی یا FHD+ است و از نرخ بروزرسانی 120 هرتزی بهره می‌برد. این نمایشگر از نوع E4 AMOLED است و سامسونگ وظیفه طراحی و تولید آن را برعهده داشته است. باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت، تراشه اسنپدراگون 870، شش یا هشت یا 12 گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 و با ظرفیت 128 یا 256 گیگابایت، از دیگر قابلیت‌های مهم این گوشی محسوب می‌شود.

دوربین سلفی گوشی ردمی K40S نیز که از طریق یک بریدگی موسوم به Punch Hole در بالای گوشی در دسترس قرار گرفته است دارای وضوح 20 مگاپیکسلی است. از میان دیگر قابلیت‌های مهم این گوشی می‌توان به نرخ بروزرسانی 360 هرتزی برای قابلیت لمسی، سنسور شناسایی اثر انگشت یکپارچه با لبه کناری، ارتباط Wi-Fi 6، پشتیبانی از فناوری Dolby Atmos و NFC اشاره کرد.

شیائومی ردمی K40S را با تراشه اسنپدراگون 870 معرفی کرد

گوشی ردمی K40S هم اکنون در رنگ‌های مشکی، آبی، سبز و خاکستری در کشور چین عرضه شده است. هنوز اطلاعاتی در مورد زمان عرضه نسخه جهانی از این گوشی در دسترس قرار نگرفته است. نسخه پایه از این گوشی که دارای شش گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است با قیمت 283 دلار عرضه شده است. نسخه قدرتمندتر که در کنار این ظرفیت حافظه داخلی دارای هشت گیگابایت حافظه رم است نیز 315 دلار قیمت دارد.

دیگر نسخه از این گوشی نیز که به هشت گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است نیز با قیمت 346 دلار در دسترس خواهد بود. اما بهترین نسخه از این گوشی که دارای 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است نیز قرار است با قیمت 378 دلار عرضه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا