موبایل

در بتای iOS 15.4 فیس‌آیدی با ماسک و بدون نیاز به اپل واچ کار می‌کند

اینطور که به نظر می‌رسد در نسخه‌ی بتای iOS 15.4 کاربران می‌توانند در صورت پوشیدن ماسک هم به کمک فیس‌آیدی قفل آیفون خود را باز کنند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ از زمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد تاکنون کاربران گوشی‌های اپل با مشکل عدم تشخیص چهره توسط فیس‌آیدی در صورت پوشیدن ماسک گله‌مند بودند. حتی برخی از آن‌ها از اپل درخواست کردند فیس‌آیدی را در گوشی‌های بعدی خود حذف و حسگر اثرانگشت را جایگزین آن کنند.

اپل اما برای این کار راه حلی را اندیشید. در ابتدا کاربران می‌توانستند در صورت پوشیدن ماسک به کمک اپل واچ قفل گوشی خود را باز کنند اما همانطور که می‌دانید چنین چیزی همیشه ممکن نیست. بنابراین اپل تصمیم گرفت حالا که وارد سومین سال شیوع ویروس کرونا شدیم، فکری اساسی به حال این موضوع کند و امکان بازگشایی قفل آیفون حتی در صورت پوشیدن ماسک را هم فراهم کند.

در نسخه‌ی بتای iOS 15.4 کاربران قادر خواهند در صورت پوشیدن ماسک هم به کمک فیس‌آیدی قفل گوشی خود را باز کنند. این یکی از جدیدترین قابلیت‌های این نسخه از سیستم‌عامل اپل است که توسط یکی از کاربران توییتری با نام Brandon Butch کشف شد. از نکات مثبت این قابلیت این است که دیگر شما را مجبور نمی‌کند حتما از اپل واچ استفاده کنید و حتی با داشتن ماسک هم قفل صفحه را برایتان باز می‌کند. حتی در صورت پوشیدن ماسک، کاربران قادر خواهند بود خدمات مربوط به سرویس پرداخت اپل و خریدهای اپ‌استور را هم با فیس‌آیدی انجام دهند. این یعنی در هر حالتی می‌توانید از قابلیت تشخیص چهره‌ی آیفون خود بهره‌مند شوید.

اکنون کاربران می‌توانند چه با داشتن ماسک و چه بدون آن، تشخیص چهره را راه‌اندازی کنند و حتی اگر گزینه‌ی تشخیص چهره با ماسک را هم انتخاب کنند باز هم نیازی به پوشیدن ماسک در طول انجام فرایند ثبت چهره نخواهند داشت. این یعنی اپل توانسته راهی پیدا کند که آیفون در آن بدون نیاز به چهره قفل گوشی را باز کند. همچنین فیس‌آیدی در نسخه‌ی جدید iOS علاوه بر امکان تشخیص چهره با ماسک، در شناسایی چهره‌ی کاربران با عینک هم عملکرد سریع‌تری پیدا کرده است اما در توضیحات مربوط به آن آمده که از عینک آفتابی استفاده نکنید.

از آن جایی که سیستم تشخیص چهره‌ی اپل چشمان کاربر را هم مورد بررسی قرار می‌دهد، قرار دادن عینک آفتابی مانع شناسایی کامل چشم می‌شود و در نتیجه اجازه نمی‌دهد قفل گوشی باز شود. البته عینک‌های معمولی هیچ مشکلی در فرایند بازگشایی قفل گوشی از طریق تشخیص چهره ایجاد نمی‌کنند. حتی می‌توانید فیس‌آیدی را طوری تنظیم کنید که شما را در طول روز و با جفت‌های مختلف عینک شناسایی کند.

iOS 15.4 فعلا در حالت بتا قرار دارد و به احتمال بسیار فراوان باید خیلی زود به صورت رسمی برای عموم کاربران منتشر شود. هرچند تاریخ دقیقی برای این موضوع اعلان نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا